Ko so v začetku letošnjega leta na ljubljanski mestni občini potrdili, da se s podjetjem Europlakat, ki je njihov partner v javno-zasebnem projektu sistema izposoje koles Bicikelj, dogovarjajo o širitvi mreže in predvidoma dvajsetih novih postajališčih, so se uporabniki priljubljenih mestnih koles kmalu po dobri novici začeli spraševati, kje v mestu bodo postavili nove postaje za izposojo in parkiranje koles. Koliko pobud, ki so jih kolesarji v preteklosti že naslovili na občino – med drugim si denimo želijo postajališče v Črnučah, pri stolpnici WTC ob Dunajski cesti in v bližini kopališča Kolezija – bo uresničenih, za zdaj še ni znano.

Na občinskem oddelku za gospodarske dejavnosti in promet so že ob napovedi širitve sicer pojasnili, da želijo v prvi vrsti povezati središče mesta s parkirišči P+R, to pa so potrdili tudi s prvima dvema postajališčema, ki so ju letos že odprli. Avgusta so namreč dokončali in odprli terminal z dvajsetimi ključavnicami pri parkirišču P+R Barje, da bi zapolnili nastalo vrzel med barjanskim postajališčem in mestnim središčem, pa so novo postajališče uredili še v Trnovem nasproti Trnovskih vrat.

Dodatna postajališča na Tržaški

Kolesarji se tako sodeč po preteklih napovedih občine in Europlakata lahko najbrž v prihodnje nadejajo tudi novega postajališča ob parkirišču P+R na Dolgem mostu in dodatnih postajališč vzdolž Tržaške ceste, s širitvijo pa bosta partnerja v projektu verjetno zapolnila tudi vrzel med postajama pred Kinom Šiška in pri šišenskem nakupovalnem centru Mercator. Postajališči sta zdaj namreč med seboj oddaljeni nekaj manj kot tri kilometre, kar ob predpostavki, da naj postaje v sistemu Bicikelj med seboj ne bi bile oddaljene več kot petsto metrov, pomeni, da na tem odseku Celovške ceste manjkajo še približno štiri postajališča.

Nova postajališča naj bi postavili prihodnje leto, še pred začetkom kolesarske sezone. »Predvidoma v drugi polovici marca, če bo vreme dopuščalo izvedbo gradbenih del,« je napovedal tehnični direktor Europlakata Matjaž Čepon.

Mestna kolesa v stanovanjske soseske

Če je načrt širitve začrtan, pa natančnih informacij, kje v mestu bodo razporedili preostalih osemnajst predvidenih postajališč, v podjetju Europlakat še ne morejo povedati. »Predlog lokacij novih postaj v sistemu Bicikelj je še v usklajevanju,« je namreč tehnični direktor ponovil svoj junijski odgovor. Na občini so sicer pred časom povedali, da naj bi novo postajališče prihodnje leto postavili tudi v bližini pokopališča Žale.

V Europlakatu želijo, ob povezavi parkirišč P+R z mestom, v mrežo mestnih koles še tesneje vključiti tudi predele, kjer so večje stanovanjske soseske. »Predvideno je, da se bo sistem širil v smeri mestnih vpadnic, tudi v smeri Fužin, Savskega naselja in Viča ob Tržaški cesti,« je načrte potrdil Čepon.