Prejšnja leta so se odgovorni izgovarjali na inflacijo, letos Italija beleži ničelno inflacijo. Kaj je torej razlog? Ali drži, da želijo z visokimi cenami zmanjšati število smučarjev (okoli deset milijonov vsako sezono), ohraniti prihodke in s tem smučišča narediti bolj ekskluzivna? »Ne, to ne drži. Že res, da je inflacija nizka, kar pa ne velja za cene energentov, predvsem elektrike in goriva, kar v strukturi stroškov žičničarjem predstavlja daleč najvišjo postavko. Cene elektrike so v Italiji 52 odstotkov višje od avstrijskih, če omenim le naše najhujše konkurente. V zadnjih 16 letih se je cena elektrike v Italiji zvišala za 81 odstotkov,« je dejal šef odnosov z javnostmi v združenju Dolomiti Superski Diego Clara in opozoril še, da so letos v naprave, smučišča in zasneževalne sisteme vložili več kot 80 milijonov evrov.

Cene, a precej manj kot v Italiji, so sicer dvignili tudi v Avstriji. Za primerjavo – 6-dnevna vozovnica za Slovencem zelo ljubi Bad Kleinkirchheim stane 233 evrov, lani je stala 228 evrov.

In še en zanimiv izračun. Štiričlanska družina (dva otroka, dva odrasla) bi za 6-dnevno smuko v Italiji v času počitnic odštela 976 evrov. Letna vozovnica za družino z dvema otrokoma za vsa koroška smučišča stane 1100 evrov. Tedensko smučanje med počitnicami v Bad Kleinkirchheimu bi tako družino stalo 478 evrov, saj imajo tam tudi letos posebno akcijo, da otroci do 12. leta smučajo za evro na dan. A seveda je treba upoštevati tudi dolžino prog, kvaliteto smučanja pa tudi cene prenočitev, ki pa so v Avstriji lahko precej višje od italijanskih.