Slabi dve uri je na ljubljanskem okrajnem sodišču trajal zagovor prvega direktorja agencije za varnost v cestnem prometu Ljuba Zajca, ki ga tožilstvo bremeni, da je namenoma opustil dolžno nadzorstvo nad delovanjem programa za usposabljanje za mlade voznike in tiste, ki so morali na novo delati vozniški izpit. Zajc, ki je agencijo zapustil leta 2013, ko ga je potem za pol leta zamenjal Franc Pojbič in nato sedanji direktor Igor Velov, naj bi svojim podrejenim prepovedal opravljati strokovni nadzor nad avtošolami in centri varne vožnje, prav tako naj jim ne bi odobril potnih nalogov za odhod na take nadzorne akcije.

Odmevna afera

Zadeva, ki se je na sodišču komajda začela, je seveda povezana z odmevno afero izpred treh let, ko je policija predstavila izsledke dolgotrajnih preiskav, ki so pokazale, da se po naših cestah vozi več tisoč voznikov, ki so do vozniških dovoljenj prišli s pomočjo lažnih oziroma ponarejenih potrdil. Policisti so takrat razkrili, da je bilo mogoče vozniško dovoljenje kupiti na črnem trgu za 1200 do 1700 evrov, potrdilo o opravljenem tečaju varne vožnje pa že za 100 evrov. Med uporabniki ponarejenih dovoljenj so bili predvsem povratniki in mladi vozniki. V obtožnici zoper Zajca piše, da je bilo izdanih 638 lažnih potrdil.

Policisti so takrat ovadili tudi nekaj uradnikov na agenciji za varnost v prometu, kot je razkrival zagovor Zajca na sodišču, pa so morali biti odnosi med njim in zaposlenimi v sektorju za voznike sila slabi, saj so ga močno obremenila prav njihova pričevanja. Zajc je vse očitke kategorično zavrnil, češ da se je prav on prvi v državi lotil problema domnevnih nepravilnosti v avtošolah in centrih varne vožnje. Ko je nastopil službo direktorja AVP, je najprej poskrbel za sistemske rešitve odkrivanja nepravilnosti na tehničnih pregledih, in to s pomočjo zveze potrošnikov in policije, ki so na teren poslali namišljeno slabo vozilo s pokvarjenimi zavorami, a na pregledih tega v velikem številu sploh niso zaznali. Podobno naj bi se želel lotiti tudi domnevnih nepravilnosti na področju izdaje vozniških dovoljenj, a se je takrat začelo varčevati in sodelovanje z zvezo potrošnikov ni bilo več možno.

Obiski pri Goršku

Da o konkretnih nepravilnostih ni bil uradno seznanjen, je prav tako zatrdil in dejal, da se je o tem večkrat pozanimal pri direktorju policije Janku Goršku, a je preiskava tekla dolgo časa in konkretnih rezultatov ni izvedel. Svojim štirim kolegom v sektorju za voznike pa da ni zaupal, ker bodisi niso bili strokovno usposobljeni ali pa so bili prek popoldanskega dela celo zelo tesno povezani z izvajalci tečajev varne vožnje in bili zato v hudem navzkrižju interesov. Da potnih nalogov res ni odobril, a le če niso bili utemeljeni, je prav tako izpovedal, da je prepovedal opravljanje nadzora, pa je odločno zavrnil in dodal, da je šlo samo za en primer, pa še to za vodjo sektorja za vozila in ne sektorja za voznike in še to le začasno. Preden bi bil dokončno uspešen z rešitvijo, ki bi onemogočala nadaljnje malverzacije (elektronske prijave), pa je februarja 2013 agencijo že zapustil. Sojenje se bo z zaslišanjem prič nadaljevalo januarja.