Po predvidevanjih ameriškega združenja za prodajo na drobno naj bi se letos kar 74 odstotkov Američanov odločilo za nakupovanje na črni petek, veliko pa tudi v soboto in nedeljo. Povprečna nameravana potrošnja naj bi po raziskavi Deloitta znašala 400 dolarjev na prebivalca, kar je več kot lani nameravanih 369 dolarjev. Klasičnim trgovcem vsako leto bolj grenijo življenje spletni trgovci. V ZDA naj bi Amazon.com letos prvič privabil več kot polovico Američanov k spletnemu nakupovanju, in sicer kar 55 odstotkov. V očeh potrošnikov je Amazon.com cenovno najugodnejši, čeprav mnogi drugi trgovci v ZDA, npr. Walmart, Target, Kohls, ponujajo mnogo izdelkov celo ugodneje.

Z gospodarskega vidika so ti dnevi pomembni zato, ker se na podlagi potrošnje v teh nekaj dneh napoveduje, kakšna je kupna moč prebivalstva in kakšna bo potrošnja v decembru, s tem pa tudi poslovni rezultati trgovcev in seveda cele verige dobaviteljev. V zadnjih mesecih so rezultati prodaje na drobno v ZDA precej razveseljivi, saj je 1 odstotek rasti prodaje v septembru sledila še 0,8-odstotna rast oktobra, na letni ravni pa je rast prodaje znašala 4,3 odstotka, kar je največ v zadnjem letu in pol. Temu botrujejo zdrava rast zaposlovanja, rast plač in nizka inflacija – dejavniki, ki spodbujajo k potrošnji. Rast prodaje v Evropi je bolj skromna in znaša na letni ravni 1,1 odstotka, bolj skrb vzbujajoč pa je trend, ki je zadnje leto v upadanju, v nasprotju s pozitivnim trendom v ZDA. Če bodo potrošna pričakovanja spodbudna tudi za mesec december, bi se na borzah lahko obdržal pozitiven trend, ki traja že nekaj časa. Prvi znanilci trenda pa bodo podatki o nakupovanjih ob koncu tega tedna.