Ljubitelji filmov, posebno tistih o superjunakih, so si skoraj enotni, da je trilogija filmov o Batmanu, pod katero se je podpisal sloviti režiser Christopher Nolan in v kateri je Batmanov kostum oblekel Christian Bale, spremenila in s povsem druge plati osvetlila žanr stripovskih filmov. Superjunak je v njej namreč bolj človeški, temačen, realen. Kljub temu pa ima, vsaj tako se zdi, izmed vseh Batmanov, ki smo jih dotlej videli v filmih, najbolj »nerealno« prevozno sredstvo. Njegovemu vozilu je ime Tumbler, še najbolje pa ga je verjetno opisal eden glavnih producentov, ki ga je označil za križanca med lamborghinijem in tankom. In še nekaj je zanimivo – čeprav gre nedvomno za batmobile, celo morda najslavnejšega od vseh, ki se v različnih oblikah pojavljajo v filmih, stripih, televizijskih nanizankah in drugih rečeh, povezanih s tem superjunakom, ga v filmu nikdar ne imenujejo kot takega.

Preoblikuje se v motocikel

Tumbler je bil dejansko po marsikateri lastnosti zelo podoben tanku. Tako je na primer ojačan do te mere, da lahko brez težav prebije tudi betonske ovire, opremljen je s številnimi mitraljezi, brzostrelkami, raketometi in minami, ob tem pa je to vozilo zmožno tudi velikih in konkretnih transformacij. Ko Batman v njem prestavi na »napadalni« način vožnje, se vozniški sedež premakne na sredino avtomobila, voznika pa pri tem obrne tako, da leži na trebuhu z glavo navzdol, s čimer je njegova glava med obema prednjima kolesoma, kar naj bi služilo dvema namenoma: Batmanu takšna pozicija daje precej večjo zaščito, takšen položaj pa mu omogoča tudi bolj natančno vožnjo in lažjo izvedbo voznih manevrov pri visoki hitrosti. Če pa se Tumblerju vseeno kaj zgodi, je pri njem vselej na voljo še rezervna možnost – da se pretvori v dvokolesno, futurističnemu motociklu podobno vozilo, tako imenovani batpod. To pomeni, da uporablja dve kolesi avtomobila, v kateri je integriran motor za pogon, z njim pa je Batman precej bolj okreten in izmuzljiv.

A čeprav je to 4,57 metra dolgo in kar 2,84 metra široko ter poltretjo tono težko vozilo v marsikaterem pogledu kot tank, je po drugi strani neverjetno hitro. Njegov 5,7-litrski motor s 500 konji moči ga do hitrosti 100 kilometrov na uro izstreli v 5,6 sekunde, najvišjo hitrost pa doseže pri kar 257 kilometrih na uro. No, natančneje, pri takšnih dosežkih mu pomaga še reaktivni motor na zadku vozila, ki je v prvi vrsti zadolžen za hitre pospeške, med drugim pa avtomobilu omogoča tudi »skoke« do višine 1,8 metra. A tudi to še ni vse, kar zadeva pogon. Tumbler ima namreč tudi možnost vklopa »nevidne« opcije, pri kateri ugasne vse luči, za pogon vozila pa takrat skrbi popolnoma neslišen električni motor, kar pride posebej prav v temnih prostorih in ponoči.

Zapravili milijone dolarjev

Zelo zanimiv je bil tudi proces izdelave vozila. Osnovno obliko je predlagal kar Christopher Nolan sam, in sicer tako, da je vozilo na grobo oblikoval iz kepe plastelina, pri čemer je pripomnil, da je vse skupaj bolj podobno maslenemu rogljičku kot avtomobilu. Na podlagi omenjenega je skupina oblikovalcev oblikovala šest modelov Tumblerja v razmerju 1:12, nato pa še repliko v naravni velikosti iz stiropora. Da so ji dodali še motor, ga sestavili iz številnih delov avtomobilov in tovornjakov ter ga temeljito preizkusili, je minilo še devet mesecev in jih stalo nekaj milijonov dolarjev, na koncu pa so sestavili štiri primerke, ki so jih uporabili v filmih, pri čemer je vsak stal četrt milijona ameriških dolarjev. Poklicni vozniki, ki so upravljali ta vozila, pa so se v vožnji urili pol leta, preden so jih zapeljali na ulice Chicaga, na katerih so snemali film. Kasneje so se seveda pojavile tudi številne replike, eden od originalov pa je našel mesto tudi v garaži strastnega zbiralca avtomobilov, televizijskega zvezdnika Jaya Lena.