V kratkem lahko pričakujemo še en hrvaški prevzem na slovenskih tleh. Družba Orbico, distributer številnih svetovno uglednih blagovnih znamk bo, kot kaže, prevzela slovensko družbo Everet International. Ta se ukvarja s trgovino na veliko s kozmetičnimi in parfumerijskimi izdelki.

Niti v Orbicu niti v Everetu International niso odgovorili na vprašanja o kupčiji, a načrtovani prevzem je razviden s spletnih strani Agencije za varstvo konkurence (AVK) in spletne strani enake bosanske agencije. AVK je konec avgusta že soglašala s prijavljeno koncentracijo med Orbicom in Everetom International. Iz prijav koncentracije lahko sklepamo, da se vse podrobnosti posla bolj ali manj usklajene.

Ciprski lastniki distributerja kozmetičnih izdelkov

Koliko namerava Orbico v lasti Branka Rogliča plačati za Everet International, ni znano. Že od ustanovitve leta 1991 družbo vodi Tanja Petek Šumrada, soproga nekdanjega slovenskega veleposlanika v Franciji Janeza Šumrade. Lastnik Evereta International je ciprska družba Bal Cosmetics. V čigavi lasti je slednja, Petek-Šumradova ni odgovorila. V letnem poročilu o poslovanju Everet International za lansko leto pa je navedeno, da imajo Petek-Šumradova, Mitja Vavpetič, Jasna Logar, Aljaž Vavpetič in Vasja Vavpetič v Bal Cosmeticsu vsak po 20-odstotni lastniški delež.

Bal Cosmetics je bil sicer od začetka leta 2004 do maja 2005 lastnik ljubljanskega hotela Bit Center, ki ga že vrsto let vodi Vasja Vavpetič. Namesto Bal Cosmetics je 2005 lastnik Bit Centra postala družba Ermisol Holdings Limited, ki prav tako domuje na Cipru.

Po Forbsovi lestvici je Branko Roglić četrti najbogatejši Hrvat, njegov cilj pa je, da Orbico postane vodilni evropski distributer. Med drugim družba v 18 evropskih državah distribuira številne svetovno znane proizvode, kot so izdelki multinacionalke P & G (v lasti ima blagovne znamke Ariel, Always, Gillette, Pampers …), Lavazze, Barrille, Mannerja … V minulem letu je Skupina Orbico dosegla 1,26 milijarde evrov prihodkov od prodaje, kar na letni ravni predstavlja rast za skoraj 25 odstotkov. Pri tem se je čisti dobiček zvišal za dobrih 34 odstotkov, na 15,6 milijona evrov. Prihodki od prodaje slovenskega Orbica so se lani zvišali za deset odstotkov, na 118,9 milijona evrov, medtem ko se je čisti dobiček zvišal za 16 odstotkov in je znašal 1,14 milijona evrov.

Podobno kot Orbico se tudi Skupina Everet International, ki ima več hčerinskih družb v regiji jugovzhodne Evrope, ukvarja s prodajo in distribucijo trgovskega blaga. Razen blagovnih znamk francoske korporacije L'Oreal, družba uvaža in distribuira številne svetovno poznane kozmetične in parfumske blagovne znamke. Skupina Everet International je lani dosegla 33,6 milijona evrov prihodkov od prodaje, kar je bilo malenkost več kot leta 2014, čisti dobiček pa se je zvišal za 14 odstotkov, na 785.000 evrov.