Goran Milić dokumentarno oddajo začne v Begunjah na Gorenjskem, kjer proizvedejo vsak osmi par smuči na svetu. Elan je prva blagovna znamka, ki jo je komunizem poslal na svetovno tržišče, na katerem se je tudi obdržala in (p)ostala prepoznavna povsod. Na Elanovih smučeh je največje zmage osvojil legendarni švedski smučar Ingemar Stenmark, ki jim je ostal zvest celotno kariero, nikakor pa ne smemo pozabiti niti na slovenskega šampiona Bojana Križaja. Danes za njihovo prepoznavnost skrbi Peter Prevc. Največ Elanovih smuči trenutno izvozijo na ameriško in kanadsko tržišče, v zadnjih letih pa se trudijo osvojiti tudi Kitajsko.

Kristal Rogaška se prebija na nova tržišča

Kristal Rogaška iz Rogaške Slatine je blagovna znamka z dolgo zgodovino, saj obstaja že 350 let. Po razpadu Jugoslavije je blagovna znamka izgubila del tržišča v njenih nekdanjih državah, a se je z leti že vrnila v Srbijo, sedaj pa se v podjetju osredotočajo še na dodatno razširitev na hrvaškem tržišču. Prebila se je tudi na tržišče Bližnjega vzhoda. Milić se preizkusi v pihanju stekla in predstavi postopek nastanka različnih proizvodov iz stekla.

»Zaupajo mu, ker govori iz srca«

Med slovenskimi blagovnimi znamkami Milić izpostavi v BiH rojenega Denisa Avdića, ki ga opiše kot vodilnega radijskega novinarja, igralca v gledališču, voditelja televizijskega šova in lastnika restavracije Das ist Valter. Z Denisom sta spregovorila o smislu za humor Slovencev ter Avdićevi integraciji v slovensko okolje. »Vsi vedo, da ni Slovenec, a mu zaupajo in verjamejo, ker govori iz srca,« o njem pravi podjetnik Marjan Batagelj. »Če bi to, kar govori on, govoril Slovenec, bi vedno našli obtožbe, da je rdeč ali bel. Denisa pa enostavno imajo radi,« doda. Malce bolj oster je ljubljanski župan Zoran Janković, ki Avdiću zameri, da se tu in tam »spravi« na člane njegove družine. »Šali se lahko na moj račun, saj sem javna oseba, oni pa niso,« je prepričan.

Skromni Rastoder

V zaključnem delu dokumentarne oddaje se Milić odpravi v »kraljestvo banan«, Derby, v katerem letno prodajo 300 milijonov kilogramov banan. Z Izetom Rastoderjem rešujeta uganko, ali so boljše rumene ali še malo zelenkasto obarvane banane. »Če v sedmih dneh banane ne prodaš, ona proda tebe,« se nasmejita. Podjetje Derby je tretji največji distributer banan v Evropi, izvažajo jih 50 držav po vsem svetu. Rastoderja predstavi kot podjetnika, drugačnega od balkanskih »velikih živin«, saj da ne da veliko na bogastvo in se z njim ne baha. »Mi smo skromna družina,« pritrdi Rastoder.

V prvem delu dokumentarne serije so predstavili naravne lepote Slovenije, v drugem pa je Milić obiskal Bled, poskusil kremno rezino in se znova pogovarjal z Milanom Kučanom.