Vse se je začelo z napovedjo globalnega žreba, na katerem se je na tisoče oboževalcev potegovalo za omejeno število srebrnih samozavezujočih najkic. Udeležba v igri je bila ogromna – izkupiček akcije pa prav tako. Zbrali so slabih sedem milijonov ameriških dolarjev. Najbolj pričakovani športni copati po letu 1989 so tu. Govorimo o znamenitih nike mag, ki jih je v filmu Nazaj v prihodnost 2 nosil igralec Michael J. Fox v vlogi Martyja McFlya.

Saj se spomnite – čevlji, ki si jih samo obujemo, potem pa se sami prilagodijo nogi in se samodejno zavežejo. Film se namreč dogaja v takrat oddaljenem letu 2015, ko naj bi avtomobili ulice že zamenjali za letanje po zraku, otroci naj bi se poganjali z lebdečimi rolkami, mladi pa naj bi nosili pametna oblačila, med katerimi so tudi omenjeni sodobni čevlji. Obsedenost s temi čevlji traja že od devetdesetih let in se je v zadnjih letih pravzaprav samo še stopnjevala. Na spletu je kup peticij in skupin, ki so pozivale vizionarje, naj že razvijejo takšne tehnološko dovršene čevlje. To je opazil tudi Tinker Hatfield, mož, ki je zaslužen za najbolj znamenite modele znamke Nike (predvsem športne copate za igranje košarke air jordan). S svojo skupino raziskovalcev je šest let razvijal koncept nike mag, kakršnega smo lahko videli v prej omenjenem filmu. Lani so predstavili prvo različico, letos pa še bolj izpopolnjeno.

V začetku oktobra je tako Nike skupaj z J. Foxom uradno razkril 89 parov takih čevljev. Prek spletnega žreba so jih lahko dobili samo srečneži, ki so kupili srečke po 10 ameriških dolarjev (več srečk je pomenilo več možnosti za zmago). In med ljudmi je zavladala prava norija. Vedoč, da bodo z nakupom srečke hkrati donirali denar za fundacijo J. Foxa, ki izvaja raziskave na področju Parkinsonove bolezni, so v blagajno natrosili 6,75 milijona ameriških dolarjev.

In kaj je pravzaprav posebnega na teh čevljih? Z vidika današnje mode in tehnologije ne prav veliko. Čevlji imajo status pop ikone iz devetdesetih let. Če bi danes videli koga, ki jih nosi, bi se nam verjetno zdel modni čudak. Čevlji imajo namreč vgrajene lučke in so sploh videti malce preveč futuristični za vsakdanjo rabo. Pa tudi sistem zavezovanja je glasen kot kavni mlinček.

Novi lastniki jih bodo verjetno hranili v kakšnih vitrinah kot trofejo (lahko se seveda zelo motimo in bo kmalu po objavi tega prispevka na vrata potrkala modna policija).

Nike pa seveda ne bi bil tako uspešna korporacija, če pompa ne bi izkoristil za promocijo novih modelov športnih copat, ki imajo po zgledu copat nike mag vgrajen edinstven sistem samozavezovanja, imenovan hyperadapt 1.0. Ti novi modeli so videti naravnost fantastično in ni dvoma, da se bo sistem samozavezovanja prenesel tudi na prihodnje modele. Čevlji bodo v izbranih ameriških trgovinah na voljo od 28. novembra dalje. Vendar nas še vedno moti brenčanje, ko se zavezujejo.