A pozor, še je luč na koncu (trojanskega) predora. Zakaj trojanskega? Ker je to eden od preskusnih zajčkov tako imenovanega sektorskega merjenja. Tistega poskusa, ki zajame vozilo pred vstopom v območje merjenja in ga prebere, ko vozilo izstopi, na osnovi prevožene razdalje in časa med vstopom in izstopom pa lahko sistem določi hitrost vožnje. Ljubitelji reklam bi rekli: čisto in učinkovito. Za zdaj sistem deluje poskusno, kakšna bo usoda tega načina merjenja, je seveda drugo vprašanje, a kot voznik lahko čez prst ocenim le eno: sistem deluje. Ko se peljete od Maribora proti Ljubljani, na odseku trojanskih predorov ni več brezumnih lovcev na hitrostne rekorde, ni več pretiravanja željnih mladcev ali s hitrostjo tako obremenjenih preutrujenih voznikov. Ne, ravno ta sistem je dokaz, da lahko deluje, in to zelo pozitivno, zato se lahko vprašamo, zakaj ne razmišljajo o novih? A ko bi le, ko so še tega tako dolgo rojevali in ga še vedno niso spravili do polno operativnega. Beri: do točke, ko bo začel sistem prehitrim voznikom zares jemati denar iz žepa.

Poglejte, kaj pravijo številke. Po ocenah naj bi vsaka smrtna žrtev v prometu v Sloveniji stale davkoplačevalce okoli 1,8 milijona evrov. Sistem sektorskega nadzora hitrosti stane nekajkrat manj, mogoče četrtino tega zneska. Pa se vprašajmo, kaj je več vredno. To govori povsem finančna logika, da o tragedijah, ki jih z seboj pustijo prometne nesreče, niti ne govorimo. Človeško življenje nima cene, prav tako naj je ne bi smelo imeti njegovo zdravje. A dokler se bomo že na navadne zdravstvene preglede postavljali v vrste za nekaj mesecev, bo tako, kot je. Gašenje požara, ko je že prepozno.

Pri Darsu pravijo, da je po njihovih ocenah največ kršitev na trojanskem odseku, med Vrhniko in Nanosom ter na gorenjski avtocesti. Nekaj skušajo narediti s stacionarnimi radarji, a so to le vroče točke, kjer lahko malce upočasnite vožnjo in nadaljujete v starem slogu. Bolj učinkovito je sektorsko merjenje, ker vas ta sistem drži za vrat na precej daljšem odseku. In to ni nikakršna slovenska iznajdba. Čeprav se radi pohvalimo kot balkansko iznajdljiv narod, eden nam bližnjih sistemov deluje v Italiji. Verjamete ali ne, na splošno so Italijani veljali za izredno prometno živahen narod, zdaj pa se že nekaj let pri njih ta zadeva več kot opazno umirja. Če deluje pri njih, zakaj ne bi tudi pri nas. Pa izgovori v slogu »ni denarja« že dolgo ne vžgejo več. Denar je, vprašanje je le, kam gre in komu v žep. A to je že druga tema.