Mogoče bo kdo negodoval ali celo dejal, da je bogokletno, ker primerjamo štirikolesnika ljudske in premijske znamke, toda dejstvo je, da želijo tudi ljudske postati bolj premijske, zato ne čudi, da vlagajo mnoge denarce v razvoj naprednih tehnologij, nekdaj rezerviranih za dražja vozila, vse več denarja in posledično ugleda pa stavijo tudi na privlačno obliko, ki pa je pogosto takšna predvsem v njihovih očeh. Toda pri Francozih je napredek na področju naprednih tehnologij in oblike izjemen. Za slednjo je zaslužen Laurens van den Acker, renaulti letnika 2016 pa oblikovno resnično izstopajo. Talisman, ki naj bi lastniku glede na ime zagotavljal srečo in mu ponudil zaščito pred zlom, je bil nabit s tehnologijami, ki se pri Renaultu druga za drugo počasi selijo v njihova orožja. Velik barvni zaslon s funkcijami na dotik, 7-stopenjski samodejni menjalnik in dizajnerska pametna kartica namesto ključa so hvalevredni deli serijske opreme, ki je vključevala tudi pametni tempomat; ta sam zavira in pospešuje ter ohranja varnostno razdaljo. Žal je njegova pamet omejena in deluje le od hitrosti 40 pa do 140 kilometrov na uro. Škoda, saj je neuporaben v conah 30, kjer pride takšna pomoč tempomata še kako prav, v prid za pešce varni vožnji, pa še radarjev je v teh conah največ, podobno tudi na avtocesti. Priznajmo si, vsake toliko vozimo več kot 140 kilometrov na uro. Da bodo ujeli tekmece na tem področju, denimo ljudski Volkswagen, pa bodo morali še zavihati rokave.

Testni audi sicer ni imel vgrajene toliko pameti kot renault, toda štirica svojega lastnika navdaja s ponosom. Na temo oblike zgolj pripomba, da je karavan skladen, športen in eleganten, avto pa postane udomačen še hitreje od kosmatega hišnega ljubljenca. Tehnološko izpostavljamo 7-stopenjski samodejni menjalnik, ki mu lahko strežemo tudi z ušesoma za volanskim obročem in bi na fakulteti za znanje dobil čisto desetico. Prestavlja hitro in natančno, vozniku po eni strani omogoča športno in po drugi udobno vožnjo. Je tista pika na i, brez katere si prijatelja iz Ingolstadta ne znamo predstavljati. Seveda je bombončkov na doplačilnem seznamu ogromno, a jih testni karavan ni premogel kaj dosti.

Kdaj ste se nazadnje odpravili v hribe ali najpogumnejši na Triglav? Potem veste, kako zelo pomemben je nahrbtnik. Nič drugače ni pri karavanih. Odločitev družinskega očeta je pogosto povezana prav s prtljažnimi litri. Renault je v prednosti tako v teoriji (572:505 l) kot v praksi. Hvalimo, da pri obeh prtljažnim vratom streže elektrika, so pa šli Francozi še korak dlje in je tako mogoče zadnjo klop enostavno podreti s stikalom iz prtljažnika. Tudi pri tem scenariju več prostora ponuja talisman (1681:1510), dno prtljažnika pa je pri obeh skorajda ravno. Navedeni litri prevedeno pomenijo, da luknja golta potovalke še hitreje kot avtor članka njemu tako ljube gumijaste bombone, kar pomeni, da bo zagata, kam s prtljago, še redkejša, kot v Sloveniji starši poimenujejo otroka Jandro ali Brunislava; v bazi imen se pojavita po petkrat. Da tudi zadaj dva povprečno raščena odrasla zemljana sedita udobno, pa sploh ne čudi, saj dolžinski meter pokaže 471 (A4) in še bolj zajetnih 487 centimetrov (talisman).

Prosimo, vizualizirajte si najmanj 150 črnih konjev in jih nato poskušajte umestiti pod motorni pokrov avtomobila. Težko? A dobili ste vsaj predstavo, da to pomeni, da mora biti sposoben, da na cesti naredi veliko. Francozi pravijo, da manj pomeni več, zato ima njihov dizel vsega 1,6-litrska pljuča, a zato 160 konjičev, Nemci pa so iz 2 litrov iztisnili 150 konjev. Zmogljivosti so si zelo podobne (213:210 km/h najvišje hitrosti, 9,6:9 sekunde pospeška do stotice), zato ni zmagovalca, tudi pri porabi sta si neverjetno blizu (6,1:6,2 l). Več pa v sklepu.