Ko je nemara marsikdo že pomislil, da je letošnja popolna ofenziva novih in prenovljenih poltovornjakov, ki jih mnogi še naprej bolje poznajo pod tujim nazivom pick-up, končana, je po zares številnih drugih znamkah udaril še Volkswagen. Ta je namreč tudi na slovenske ceste in brezpotja pripeljal svojega prenovljenega aduta, ki sliši na tudi pri nas že dobro uveljavljeno ime amarok. Kar pa niti ni čudno – od predstavitve takrat za Volkswagen povsem novega modela je namreč minilo že šest let in po toliko časa se prenova, če ne drugače, v današnjem avtomobilskem svetu že spodobi.

Prenova se je osredotočila na štiri stvari: dizajn, notranjost, multimedijski sistem in motor. In ker je slednji morda še največja novost, za spremembo začnimo pri njem. Amarok bo po novem namreč na voljo (samo) z novim 3-litrskim turbodizelskim šestvaljnikom, poznanim že iz audija Q7, a vseeno spremenjenim in prilagojenim. Na voljo bo s tremi različnimi močmi, in sicer s 163 konjskimi močmi (120 kilovati), z 204 KM (150 kW) ali z 225 KM (165 kW). V povsem osnovni različici, ki bo k nam sicer zapeljala prihodnje leto, bo naprodaj tudi samo s pogonom na zadnji kolesni par, sicer pa bodo amaroki kakopak opremljeni s štirikolesnim pogonom. Pri tem bo najšibkejši motor na voljo samo v kombinaciji s 6-stopenjskim ročnim menjalnikom, najmočnejši, ki bo v tem letu tudi edini dobavljiv in katerega cena znaša najmanj 42.700 evrov, samo z 8-stopenjskim samodejnim, po moči srednji motor pa v prvi polovici prihodnjega leta z enim ali drugim menjalnikom.

Kar zadeva oblikovne spremembe, je prenovljeni amarok, ki v dolžino še naprej meri 5,25 metra in ima z 1,62 metra najširši nakladalni prostor v razredu, največ sprememb doživel na sprednjem delu, kjer ima nov odbijač in novo mrežo hladilnika. V notranjosti se lahko pohvali z izredno udobnimi sedeži in oblikovanjem ter materiali na ravni športnih terencev višjih razredov, ob tem pa ponuja tudi največ odlagalnih prostorov v potniški kabini v razredu. Vse to in dejstvo, da je na primer amarok lahko tudi zelo hiter (z najmočnejšim motorjem do stotice pospeši v vsega 7,9 sekunde), pa le dodatno potrjuje to, da se je Volkswagen s tem avtomobilom želel še dodatno približati kupcem sicer klasičnih športnih terencev, ki se ob novejših in vedno bolj »luksuznih« poltovornjakih vse pogosteje odločajo za nakup tovrstnih vozil. Jasno pa je, da ob tem dobijo še nekaj več – poleg udobnega avtomobila za običajne ceste tudi pravi terenski stroj, ki pa mu omenjeni športni terenci, vsaj v večji meri, še zdaleč niso blizu. mat