Bralka nam je sporočila, da je bila zaradi dolgotrajnega čakanja na vstop v eter oddaje na Golica TV ob 220 evrov, kajti minuta na liniji stane 1,99 evra. Ceno klica je poznala, a je vztrajala, ker je poznala odgovor in bi z nagrado pokrila strošek ter poleg tega še nekaj zaslužila. Sporno se ji zdi, da je po uri in pol čakanja (ker se po 29 minutah in 59 sekundah zveza avtomatično prekine, je poklicala večkrat) niso niti za trenutek spustili v eter, čeprav so v tem času pozivali gledalce, naj pokličejo in rešijo uganko.

Trdi, da so s tem ustvarili vtis, da nihče ne poskuša rešiti uganke, zato je mislila, da bo prišla na vrsto. A kot trdi Marinka Hribovšek, ni bilo res, da ni bilo nikogar na zvezi, kajti sama je vztrajno čakala, da jo spustijo v oddajo. In na koncu ostala brez možnosti, da si priigra nagrado. »Za upokojenko je resnično boleče, če ji na tak način ukradejo pol pokojnine,« je zapisala in pozvala ljudi, naj ne bodo naivni, kot je bila sama, ter naj ne kličejo v to oddajo.

Več glob zaradi spornih kvizov

»Voditelj ali voditeljica nikoli ne poziva gledalcev, naj pokličejo, češ da trenutno nihče ne čaka na zvezi. Poziva pa, naj pokličejo, če vedo pravilen odgovor na zastavljeno vprašanje,« so pojasnili s televizije Golica. Dodali so, da lahko kličejo le polnoletni gledalci, ki da so zato sami odgovorni za poznavanje splošnih pogojev nagradne igre, ki so objavljeni na več mestih, na spletni strani televizije, v programu oddaje in telefonskem odzivniku. Pojasnjujejo, da ta klicatelja večkrat opozori, da bo povezava z etrom oddaje mogoča (torej ni zagotovljena), seznani ga tudi s ceno klica in s tem, da se gledalec strinja s pogoji sodelovanja, če ostane na zvezi.

Pojasnila očitno ne prepričajo tržnega inšpektorata, ki je nepravilnosti na Golici TV sankcioniral. Uvedli so več inšpekcijskih postopkov proti družbam Čarli, Metropolis TV in Premier marketing, ki so v različnem časovnem obdobju na televiziji Golica organizirale kvize.

Inšpektorat opozarja gledalce

Inšpekcijske postopke so uvedli »predvsem zaradi neizročitve nagrad, uporabe agresivne poslovne prakse, ker z načinom predvajanja oddaje dajejo lažen vtis, da bo potrošnik na podlagi klica v oddajo prejel nagrado, in zaradi uporabe nepoštenih pogodbenih pogojev, ko organizator določa zelo dolge roke za izročitev nagrade«. Inšpektorat je izdal več upravnih odločb, zaradi prekrškov pa so izrekli tudi več glob.

Glavna tržna inšpektorica Andrejka Grlić je opozorila, da so ljudje ob klicih v tovrstne oddaje izpostavljeni visokim stroškom, ki tečejo tudi, ko gledalec čaka na vzpostavitev zveze s studiem. »Potrošnike opozarjamo, da so previdni pri sodelovanju oziroma da se izogibajo vsakršnemu sodelovanju pri takšnih oddajah, saj vsak klic pomeni strošek, ki verjetno z nagrado (če jo bo gledalec prejel) ne bo povrnjen. Predvsem pa je pomembno zavedanje, da se te oddaje ne predvajajo z namenom, da izpopolnjujejo znanje gledalcev ali da bi gledalce nagrajevale za njihovo znanje, temveč zaradi doseganja čim višjega dobička organizatorja oddaje oziroma televizije, ki skrbi za predvajanje takšne oddaje,« je zapisala Grlićeva. Opozorila je, da oddaje s podobnim konceptom predvajajo tudi nekatere druge televizije.