Izteka se po vaših besedah težak proces združevanja štirih entitet, v katerem je pomembno, da je »med ljudmi, ki ga vodijo, kemija, da imajo podobno vizijo in energijo«. Zdi se, da ste bili izbrani neracionalno, vaš lastnik je namreč po naših informacijah nekatere vodilne kadre izbiral s pomočjo grafologinje. Pred leti je v javnost prišel primer predsednika uprave velike banke, ki se je vsak ponedeljek dobil z vedeževalko in nato sprejemal poslovne odločitve.

Vaše informacije držijo, bil sem pri grafologinji, ki je na željo lastnika o meni pripravila obširno analizo. Pred to izkušnjo sem mislil podobno kot vi, da je to na meji vedeževanja, nato pa sem bil presenečen, kako zanesljiva stroka je to. Še več, za kaj gre, sem preverjal pri priznanih psihologih in povedali so mi, da gre za verodostojno strokovno oceno. V bistvu sem ponosen na rezultate, ki jih je dala grafološka analiza. Grafološke analize sem bil deležen prvič v poklicni karieri, čeprav menda to ni nekaj neobičajnega. Prav navdušen sem bil, ko sem videl, kako resno se k temu pristopa in kaj vse se ocenjuje, od vodstvenih spodobnosti do čustvene inteligence. Ni pa res, na kar morda namigujete, da je grafologinja zaslužna za to, da sem postal šef Zavarovalnice Sava. Kolikor vem, vsi člani uprave nove zavarovalnice niso opravili grafološkega testiranja.

V enem od intervjujev ste glede združitve štirih zavarovalnic dejali »tako je odločil lastnik«, vendar bi se težko strinjali z vami; odločilne so verjetno razmere na trgu, ki silijo h konsolidaciji. Če je ne bi bilo, vas morda dolgoročno ne bi bilo več.

Vprašanje je, ali to, kar pravite, drži. Ko ima en lastnik več zavarovalnic, vselej obstajata dve možnosti. Mogoče je obdržati več blagovnih znamk, torej več samostojnih zavarovalnic, pri čemer je ključna diferenciacija, torej da res delujejo na istem trgu, a z različnimi produkti. Na primer, da bi se ena ukvarjala z zdravstvom, druga pa s klasičnim zavarovanjem. Druga možnost pa seveda je, da se v razmerah, ko se več zavarovalnic istega lastnika ukvarja s podobnimi produkti in so si med seboj tudi konkurenca, odloči za združitve oziroma pripojitve.

Torej vendarle pritrjujete, da se vaš lastnik (pozavarovalnica Sava Re) ni zmotil, ko se je odločil za povezovanje?

Logična posledica je bila združitev Zavarovalnice Maribor in Tilie.

Ste kritični do lastnika, ker ni prej poskusil in diferenciral svojih hčera?

Ne, nisem kritičen, govorim o dejstvih. In kolikor je znano meni, si je lastnik najprej zamislil diferenciacijo pri produktih in se namenil obdržati obe blagovni znamki zavarovalnic, za potrebe in možnosti slovenskega trga pa ta proces ni bil tako izpeljan, da bi lahko obe zavarovalnici ostali samostojni. Če smo torej med seboj tekmovali na istem trgu z bolj ali manj enakimi produkti, je odgovor na dlani. In logična posledica je združitev.

Pri vašem lastniku, Savi Re, je bilo zadnje mesece precej nemirno, na koncu je odneslo tako predsednika uprave Zvonka Ivanušiča kot prvega nadzornika Branka Tomažiča. Iščejo torej novega prvega moža pozavarovalnice, vas ta funkcija zanima?

Nihče me ni ne povabil in ne vprašal, ali bi bil pripravljen sprejeti funkcijo predsednika uprave Save Re. Za nobeno delovno mesto se načeloma nikoli ne bom sam potegoval; če bom povabljen in mi bo izziv zanimiv, bom kandidiral. V tem konkretnem primeru glede prvega moža Save Re lahko rečem, da me bistveno bolj zanima in motivira delo v zavarovalnici, ker gre za precej bolj operativen posel.

Predvidevam, da poznate tudi zakulisno dogajanje v vaši zavarovalniški skupini; si upate oceniti možnosti vrnitve Zvonka Ivanušiča, ki ni bil le odpoklican s funkcije, temveč tudi odpuščen?

Zadev glede odpoklica gospoda Ivanušiča ne poznam dobro in jih ne morem komentirati. Vsekakor pa bo zadnjo besedo imelo sodišče, ki bo podalo končno stališče.

Vaših zavarovancev te notranje zdrahe tako ali tako ne zanimajo, pač pa, kaj se bo zanje po združitvi morebiti spremenilo.

Za zavarovance zavarovalnic, ki se bodo pripojile k Zavarovalnici Maribor, se s spremembo ob združevanju ne bo nič spremenilo. Vse zavarovalne police ne glede na nastanek nove pravne osebe do izteka ostajajo veljavne. Vsi postopki obnove in sklenitve zavarovanj ostajajo enaki. Za novo blagovno znamko stojimo isti ljudje, za zavarovanje bo skrbela ista ekipa svetovalcev kot pred združitvijo. Novembra se bo ob sklepanju pogodb na novih dokumentih pojavil logotip Zavarovalnice Sava, to je pa tudi vse.

Produkti ne bodo cenejši, saj na splošno velja: malo je drago?

Cene v slovenskem zavarovalništvu so po mnenju stroke zelo nizke, povprečna premija pada, v večini zavarovalnih vrst se ukvarjajo z mejo dobičkonosnosti, pri nekaterih segmentih pa smo celo negativni. Združitev ne bo prinesla sprememb pri cenovni politiki, je pa res, da bomo združili znanje in produkte, kar lahko sčasoma pomeni, da bomo lahko cene pri določenih produktih dejansko znižali. To je navsezadnje tudi naš cilj.

V kakšnem stanju so subjekti, ki se povezujejo, eni bolj vitalni, drugi manj?

Zavarovalnica Maribor in Tilia sta v dobrem stanju, tudi kapitalsko, rezervacije so stabilne, hrvaški družbi sta manjši od nas, a brez kapitalskih težav.

Zavarovalnice imate v očeh potrošnikov precej negativno podobo: ko ponujate zavarovanje, ste pri obljubah širokosrčni, ko je treba izplačati zavarovalnino, pa stiskate. Očitajo vam tudi, da zavarovancem ne pojasnite dovolj, kaj jim dejansko prodajate.

Zanimivo se mi zdi, da si je zavarovalništvo v zgodovini v očeh javnosti ustvarilo tako negativno podobo, čeprav smo dejansko skoraj enaka finančna ustanova, kot so banke. A ko gre človek v banko in za posojilo plačuje visoke obrestne mere, se ne pritožuje, ampak to sprejme. Pri nas pa skoraj vsak pričakuje popuste in po dobno. Na splošno lahko rečem, da se zadeve spreminjajo, pritožb je manj, je pa tudi res, da so zavarovalniški produkti precej zapleteni in vse zavarovalnice res veliko pozornost namenjamo izobraževanju ljudi, ki delajo v naši mreži. Kljub temu se stranke pritožujejo. Včasih se mi sicer zdi, da marsikdo niti ne želi vedeti, kaj je pravzaprav s sklenitvijo zavarovanja dejansko dobil, pomembna je predvsem cena, ki jo je za zavarovanje plačal. Primera, da bi bila stranka namenoma zavedena, ne poznam.

Zavarovalnice ponujate tudi dodatna zdravstvena zavarovanja. Ta po mnenju Zavarovalnice Triglav s preusmerjanjem zavarovancev v samoplačniški sektor javni zdravstveni sistem razbremenjujejo, tako z vidika stroškov kot z vidika čakalnih dob. S svojo ponudbo pa v resnici povečujete razslojevanje bolnikov na manj in bolj premožne.

Svet dejansko pozna javno zdravstvo in vzporeden sistem, ki nekaj stane, je pa učinkovitejši in ima krajše čakalne vrste. Dejstvo je, da enakost na vseh področjih v življenju ni mogoča. Žal nismo vsi enaki.

Izteka se rok, do katerega mora Agencija za zavarovalni nadzor odločiti o vlogi rovinjske Adris grupe o povečanju lastniškega deleža v Savi Re. Hkrati pa njihova največja zavarovalnica vstopa na naš trg s podružnico. Vas je strah te konkurence?

O načrtih Hrvatov ne vemo veliko, kolikor je znano, se bodo ukvarjali z vsemi vrstami zavarovanj, in prepričan sem, da bodo najprej skušali dobiti posle pri družbah, ki so v hrvaški lasti. Samo prek podružnice ne morejo dobiti pomembnejšega tržnega deleža. Lahko pa priznam, da ima stroka pomisleke glede dampinških cen. Znano je namreč, da so na Hrvaškem cene zavarovanj nižje, kot pri nas. Mislimo pa, da je Croatia osiguranje dovolj resna ustanova, da se ne bo šla cenovne vojne.

Zakaj menite tako, prav cenovna vojna je lahko pot do pridobitve večjega tržnega deleža?

Kratkoročno morda, dolgoročno pa to ni ekonomsko vzdržno. V tem trenutku se slovenski zavarovalničarji, kar zadeva hrvaške kolege, bojimo predvsem cenovne vojne in posledic, ki bi jih ta imela za vse nas.