Ura je 11.30 in septembrsko sonce že peče. Kraj dogajanja: paluba ladje MSC Sinfonia, zraven bazena pa velik oder. Bob Geldof pride na sceno v svileni turkizni obleki, spremlja ga bend. »Čudno je tu,« je bilo prvo, kar je rekel s ščepcem dobrega britanskega sarkazma. »Zakaj?!« so se slišali vzkliki iz občinstva. »Veste, nikoli nisem imel koncerta ob 11.30. Sem rock zvezdnik in niti ne vem, kaj pomeni jutro.« Publika pa v smeh in aplavz, po katerem je Geldof začel svoj znani kitarski uvod v pesem The Great Song of Indifference. V uri in pol, ki je sledila, je Geldof z bendom stresel ladjo in navdušil poslušalce, ponoči pa je sledil nastop Dr. Feelgooda, po katerem ni bilo mogoče spati.

Sedem dni, 50 koncertov in neomejena količina pijače

Vse to se je dogajalo na križarjenju Rock & Blues Cruise v organizaciji švicarske družbe Music Cruise, ki že več kot deset let organizira koncerte na najetih ladjah. Križarjenje je trajalo sedem dni, v katerih je s 50 koncerti nastopilo več kot 20 skupin na več odrih. Music Cruise je moral najeti dodatni generator, da je bilo na voljo dovolj energije, za preostalo tehniko in varnost pa je poskrbela švicarska firma Light & Sound, ki je opremo na ladjo v Benetkah natovorila v osmih urah. In zvok je bil res odličen.

Švicarske zvezde Phillip Fankhauser, Stiller Has, Mark Sway, Florian Ast in niz drugih odličnih izvajalcev so ladjo spremenili v velik rock oder, vsak od njih pa je priredil tri koncerte, medtem ko so bili after partyji v irskem pubu v petem nadstropju. Viski, vodka, pivo in vse drugo, kar je padlo na pamet gostom, so tekli v potokih, in to brezplačno oziroma vključeno v ceno, čeprav v obilju vsega ljudje alkohola niso konzumirali tako zagreto, kot bi bilo ob takšni ponudbi mogoče pričakovati.

Po prvi jutranji kavi in cigareti in morebitnem zajtrku, odvisno pač od tega, kdaj se prebudiš, so se začeli koncerti, ki so se v visokih obratih vrteli vse do jutra, možnosti za sklepanja prijateljstev in drugih stikov pa so bile brezmejne. Glasbeniki, producenti, promotorji in agenti so se zbirali na glavni palubi, ponoči pa v klubu, ki se je odprl po polnoči, po koncu koncertov, tam pa je bilo mogoče slišati najboljše glasbene kritike in vice, medtem ko so padali tudi razni dogovori in obljube. »Ko sem leta 2008 prvič prišel na Rock & Blues Cruise, sem vedel, da se tu dogaja nekaj posebnega. Videl sem, kakšna neverjetna komunikacija se odvija med glasbeniki in potniki, koliko dobre muzike se sliši, koliko novih idej se premeša in kako je vse ustvarjalno in navdihujoče. Kaj takšnega je nemogoče imeti nekje na kopnem, takšna vrsta povezovanja in neposrednosti je možna samo na ladji,« pravi Nik Eugster, predsednik družbe Music Cruise. Samo na ladji je namreč možno, da se Robert Kane, pevec Dr. Feelgooda, povzpne na zvočnike in med koncertom hipnotično zaigra na ustno harmoniko, pri tem pa tvega, da pade na tla ali, če ima srečo, v bazen.

Križarjenje in sproščanje v mestih

Music Cruise je začel križariti leta 2006, ko je Schämpu Schär, lastnik potovalne agencije in rock bara v Bernu v Švici, iz čistega navdušenja organiziral prvo glasbeno križarjenje z bluz in rock glasbo. Urednik programa je bil Polo Hofer, švicarska rock ikona, ki je na ladjo pripeljal rock smetano, to pa je privedlo do tega, da so bili paketi v hipu razprodani. Danes je glasbeni urednik in eden od organizatorjev projekta Phillip Fankhauser, znani švicarski bluz glasbenik, ki je več let živel v ZDA in igral z največjimi zvezdami bluza. Na ladji je nastopal s fascinantno Margie Evans, 76-letno bluz in gospel damo iz Louisiane, ki nas je z vražjim smehom in globokim glasom spomnila na to, kaj so korenine bluza.

MSC Sinfonia ponuja, kar ponujajo vse druge ladje za križarjenje: restavracije, bare, različne storitve, džakuzi, bazene in zelo udobne kabine, pogajanje z osebjem na ladji pa je zapleteno, saj kapitana s posadko najbolj skrbi za varnost, ki pa je ob tolikšni količini kablov, ojačevalcev in druge tehnike težka. A ko je enkrat vse dogovorjeno, kapitan in njegovi oficirji dovolijo adaptacijo ladje za koncerte in pri njej tudi aktivno sodelujejo. Posadka deluje brezhibno. Osebje, ki dela v barih, nikogar ne pusti čakati in elegantno krmari med gnečo, ki ji streže kave in pivo. »Nikoli nismo videli tako civilizirane publike, to je za nas oddih,« so znali reči dobro razpoloženi natakarji. Popolni Švicarji!

Več kot 1600 potnikov, vključno z glasbeniki in tehniki, je na MSC Sinfonii plulo iz Benetk do Splita, Aten, Mikonosa in Dubrovnika ter nazaj do Benetk. Bob Geldof se je s svojo skupino sproščal v eni od restavracij Mikonosa, Dr. Feelgood pa je v Dubrovniku pohajkoval po vseh nekomercialnih predelih mesta. Mikonos in Dubrovnik sta bila tudi sicer najzanimivejša izletniška cilja za potnike, vsaj za tiste, ki so se za nekaj ur izkrcali z ladje, drugi pa so počivali na palubi in čakali na prvi koncert po izplutju iz pristanišča.

Geldof še vedno provokativen in kritičen

Lepo je bilo spet videti rock v vlogi politične in kulturne provokacije, a kaj bi drugega od Boba Geldofa, organizatorja Live Aida, Live 8 in drugih političnih in humanitarnih kampanj, sploh pričakovali drugega kot to, da je političen in provokativen. Med napovedjo hita iz leta 1980 Banana Republic je pojasnil, kakšna je bila situacija na Irskem v 70. letih, o kateri govori pesem, in dodal, da je vsaka podobnost z današnjimi razmerami namerna: »Irski poslovneži so prodajali orožje vsem stranem, politiki so bili skorumpirani in so o vsem molčali, enako pa Cerkev, ker so bili duhovniki preveč zasedeni s spolnim nadlegovanjem otrok.« Njegovim besedam je sledil aplavz, še večji od tistega, ki je pospremil njegov stavek, naj gredo v tri krasne tako duhovniki kot rabini in imami, Geldof pa je v smehu končal druženje: »To je bil morda najbolj čuden koncert doslej, a bilo je fantastično.«