Vedno je težko odkriti nove meje, do katerih lahko seže človeška domišljija. No, eno je seveda, kaj sanjamo, drugo je potem te sanje uresničiti. Pravijo, da je dovoljeno sanjati kar koli, a najdrznejši sanje potem doživijo tukaj in zdaj. Če česa pri Renaultu ne manjka, je to domišljija. In pozor, ta v veliki meri najde pot v resnično življenje. Kako bi si sicer razlagali četrto generacijo enoprostorca scenic. Da, ravno tega scenica, ki je od svojega nastanka v 90. letih določal celoten segment.

Od leta 1996, ko je luč sveta ugledal prvi scenic, pa do danes se je marsikaj spremenilo. Le da so enoprostorci postali nekaj, na kar stavijo družine in tisti, ki potrebujejo nekaj več prostora, a se niso pripravljeni naokoli prevažati s predolgimi karavani. Naj bodo še tako prostorsko in uporabno privlačni, so po navadi ostajali oblikovno dolgočasni. Pri Renaultu pa, nalijmo si čistega vina, z zadnjo generacijo scenica, ki se poslavlja, niso zadeli v polno. Preveč konvencionalen, preveč vsakdanji je bil. Res je, da se okus kupcev spreminja, toda tudi vozniki »dolgočasnih« enoprostorcev si želijo nekaj več. In to bodo dobili z novo generacijo (grand) scenica. Novinec je namreč oblikovna mojstrovina, to mu lahko priznamo. Drznosti in drugačnosti mu ne manjka, z novimi linijami pa bo navdušil tudi tiste, ki so do sedaj menili, da enoprostorci niso nič več kot »le« družinski prevozniki. Novi scenic naj bi jih prepričal, da se motijo.

Zgodba se seveda nadaljuje tudi v notranjosti, kjer je vse spet bolj osredotočeno na voznika, ki mu z novo generacijo vozila posvečajo malce več pozornosti. Med rešitvami, ki so dobro delovale tudi v preteklosti, omenimo pomično sredinsko konzolo ali shranjevalne prostore v dnu vozila. Ti so namreč že prej nastali tudi na osnovi želja otrok zaposlenih pri Renaultu, kajti takrat so si malčki zaželeli kakšen dodaten »skrivni« prostor v vozilu, da lahko vanj skrijejo kakšno svojo igračo. Zato tudi ne preseneča, da novi scenic pri dolžini 4,41 metra (različica grand s sedmimi sedeži meri 22 centimetrov več, torej 4,63 metra) premore kar 572 ali ob vzdolžnem pomiku zadnje klopi 765 litrov prtljažnega prostora. Toda to ni vse. Samo predal pred sovoznikom meri poštenih 11 litrov, vsega skupaj pa je mogoče v avtomobilu najti še za dodatnih 63 litrov odlagalnih predalov.

Pet milijonov do sedaj prodanih scenicov v 20 letih je zgovoren dokaz, da recept deluje, z novincem pa so vstopili v neko novo razsežnost. Ena največjih posebnosti avtomobila je tudi ta, da je serijsko opremljen s kar 20-palčnimi kolesi, kar mu daje značilen videz in poudarja to, kar naj bi novi scenic predstavljal. Marsikdo bo zdaj malce zavil z očmi, posebej tisti, ki poznajo cene pnevmatik glede na velikost, pri Renaultu pa so dejali, da so jih pri prvih opremljevalcih (Michelin, Goodyear in Dunlop) dobili za enako ceno kot recimo 17-palčna kolesa; kaj to pomeni pri individualnem nakupu recimo zimskih pnevmatik, pa bo pokazal čas, ko se bodo kupci malce resneje začeli ukvarjati z nakupom, prodajalci pa s prodajo.

Za pogon so avtomobilu seveda namenili to, s čimer so pri Renaultu dobro opremljeni: 1,2-litrski bencinski motor z močema 115 in 130 konjev, 1,5-litrski dizelski motor s 95 ali 110 konji ter nekoliko večji 1,6-litrski dizel s 130 ali 160 konjiči. Za piko na i so novemu scenicu namenili še hibridno različico v kombinaciji s 110-konjskim dizlom, pri čemer pa elektromotor pomaga le pri speljevanju. Te različice pri nas za zdaj ne bo v prodaji.

Seveda ima tudi novi scenic vse, kar mora imeti sodobni varni avtomobil, od elektronskih pomagal za voznika do programa za »uživanje«. Da, zdaj se to seli tudi v ta segment, z njim pa si voznik lahko nastavlja odzivnost menjalnika (s tem mislimo na samodejnega z dvojno sklopko, na voljo bo seveda tudi ročni menjalnik), motorja in še česa. Ko ste na poti z družino na izlet, je na voljo en program, ko je voznik sam v vozilu in želi malce več od avtomobila, spet drugi. In če samo pogledate novi scenic, mora biti jasno, da zmore kar nekaj. Zato so mu dodatno prilagodili podvozje, mu namenili nastavljive blažilnike, da jih lahko uglasijo glede na vsako opremo in motor posebej, razširili kolotek, za več varnosti pa seveda scenicu kot doto dali na pot maksimalnih pet varnostnih zvezdic po standardu EuroNCAP.

V Sloveniji bo novi scenic naprodaj z letošnjim decembrom, podaljšani grand scenic bo sledil mesec dni kasneje, cene pa se bodo začele pri okoli 16.000 evrih.