Seatovemu prvencu v razredu športnih terencev je ime ateca in je zapeljal tudi na slovenske ceste. Je pomemben mejnik v strategiji znamke, ki vse bolj pridobiva ugled in povečuje prodajne številke. V marsičem je podoben svojemu bratu iz Volkswagnovega hleva tiguanu. V dolžino meri 4,36 metra, medosna razdalja pa je 2,64 metra, kar je dovolj, da bosta tudi dva odrasla brez večjih težav sedela na zadnji klopi. Prostorsko razkošen je tudi prtljažnik s 510 litri in ob podrti klopi 1604, v primeru različice s štirikolesnim pogonom pa je nekoliko skromnejši – od 485 do 1575 litrov. Dostop do prtljažnika je enostaven, saj za odpiranje in zapiranje zadostuje že brca pod zadnji odbijač, kar se izkaže kot zelo uporabno. Uporabna je tudi kopica asistenčnih sistemov, a je za nekatere treba doplačati. Hvalimo radarski tempomat, ki sam pospešuje in zavira ter ohranja varnostno razdaljo, v veliko pomoč v mestu je tudi parkirni sistem, ki omogoča samodejno bočno in prečno parkiranje. V motorni ponudbi sta dva bencinska motorja, 1,0-litrski z močjo 115 konjev (85 kW) in 1,4-litrski, ki jih premore 150 (110 kW), v dizelski paleti pa so trije agregati, 1,6-litrski s 115 konji ter 2,0-litrska z močjo 150 in 190 konjev (140 kW). Najšibkejša bencinar in dizel sta na voljo zgolj s prednjim pogonom, preostali tudi s štirikolesnim, moč pa se prenaša prek 6-stopenjskega ročnega menjalnika ter 6- ali 7-stopenjskega samodejnega DSG. Cene se začnejo pri 19.499 evrih (1,0 TSI entry; v serijski opremi so tudi klimatska naprava, 7 zračnih blazin in zaves, ABS, ESP, električni pomik stekel in zunanjih ogledal), najdražja je s 35.818 evri različica 2,0 TDI 4drive DSG 190 xcellence. »Segment, v katerem kupce nagovarja ateca, je najhitreje rastoč v Evropi, saj je lani zrasel za 39 odstotkov. Konkurenca je izjemna, največji tekmeci pa so nissan qashqai, hyundai tucson in kia sportage. Z ateco nagovarjamo stranke med 40. in 55. letom starosti, pare, ki imajo 16- in večletne otroke, in vse tiste, ki prvič kupujejo športnega terenca. Ker je avto za letos razprodan, nam je zelo pomembno, da si izborimo primerno količino za prihodnje leto,« pravi Simona Mavsar, direktorica Seata v Sloveniji. V letošnjem letu bodo sicer prodali le 40 atec, saj jih več ne morejo dobiti (naročenih jih imajo že 75), prihodnje leto pa naj bi jih okoli 320. Sicer pa so načrti Seata v Sloveniji visokoleteči. Če so še leta 2012 prodali 1170 vozil in imeli 2,3-odstotni tržni delež, naj bi letos prodali okoli 2200 vozil (3,55 odstotka trga), leta 2020 pa kar 3350 vozil oziroma 5 odstotkov celotnega trga. maš