Za avtomobiliste verjetno najbolj dobrodošla novost v osnutku odloka o urejanju prometa v Ljubljani je možnost, da lahko še pred začetkom postopka o prekršku zaradi neplačane parkirnine poravnajo 12 evrov parkirnine in se s tem izognejo 40 evrov visoki globi (oziroma polovički za 20 evrov) in morebitni sodni taksi. Ljubljana ni prvo mesto, ki namesto globe uvaja možnost plačila celodnevne parkirnine (podobno kot ob izgubi parkirnega listka), povsod pa naj bi se ta prijem zelo dobro obnesel in zmanjšal obremenitev redarstev.

Za avtomobiliste verjetno manj prijetna novost v odloku o urejanju prometa pa je možnost opremljanja občinskih cest z napravami za kontrolo hitrosti. Kot smo pisali pred kratkim, bodo na mestnem redarstvu prihodnje leto nabavili stacionarni merilnik hitrosti, za katerega naj bi odšteli približno 67.000 evrov, nekaj manj, kot so za eno samodejno napravo odšteli konec leta 2009. Takrat so kupili dva sistema multaradar C in ju namestili v avtomobila škoda roomster, ki sta ju nato nadomestila Volkswagnova upa. Novi radar bo drugačen: nameščen bo v ohišju na odsekih cest, za katere bodo na redarstvu presodili, da so najbolj problematični. Po predlogu redarstva gre sklepati, da bo teh ohišij ob cestah več in vozniki nikoli ne bodo vedeli, v katerem se skriva merilnik hitrosti.

Odvoz in prodaja zapuščenih vozil

Osnutek novega odloka, ki ga bodo mestni svetniki obravnavali konec oktobra, uvaja tudi nekatere spremembe pri odvozu vozil. Redarji bodo po novem lahko odpeljali vozilo, ki je več kot 48 ur parkirano na plačljivih parkirnih mestih, ne da bi za to voznik plačal parkirnino, ali če je ta že dva dni potekla. V odloku je na novo urejen tudi način ravnanja z zapuščenim vozilom, in sicer možnost, da pristojni organ po določenem obdobju odpeljano vozilo proda, kupnino pa nakaže v občinski proračun.

Občinski proračun bodo še naprej polnili v ustanovah, kjer si želijo zaposlenim rezervirati parkirne prostore na javnih površinah. Za posamezni prostor bodo morali občini plačati 2400 evrov takse na leto, kar je po naših informacijah toliko, kolikor plačujejo danes po posebnih pogodbah. Odlok razkriva, da so do takih privilegijev upravičeni državni organi, javni zavodi, skladi in agencije, katerih ustanoviteljici ali soustanoviteljici sta država ali občina, tuja diplomatska predstavništva, hoteli, predstavništva evropske komisije, Slovenske železnice, Banka Slovenije in slovenski poslanci v evropskem parlamentu.

Štirje taksiji v območju za pešce

Občina bo po osnutku novega odloka na javnem razpisu izbrala izvajalca, ki bo lahko štiri leta s štirimi vozili izvajal taksi prevoze tudi na območju za pešce. Storitev bo moral zagotavljati 24 ur na dan, vozila pa bodo morala biti okolju prijazna, kar po občinskih merilih pomeni, da vozijo na bencin ali plin, in da na kilometer izpustijo v zrak največ 110 gramov CO2, 5 mg PM delcev ter 0,2 oziroma 0,06 grama dušikovega oksida.

Glede na pretekle zaplete z izbiro ponudnika je natančno predpisan postopek izbire izvajalca. Postopek vodi komisija, ki jo imenuje direktor mestne uprave. Izbrani ponudnik mora ves čas izpolnjevati vse predpisane pogoje za opravljanje te službe, če jih ne, ga na občini o tem najprej pisno opozorijo in mu postavijo rok za odpravo kršitev, kasneje pa mu lahko odvzamejo pravico do opravljanja taksi storitev v območju za pešce.