Družinsko podjetje iz Rač, Orodjarstvo Gorjak, je za regijsko gazelo tokrat nominirano tretjič zaporedoma. Podjetje je specializirano za izdelavo vseh vrst orodij, še posebej za avtomobilsko industrijo. Podjetje vodi Franjo Gorjak, a zadnja leta že poteka prenos nekaterih ključnih nalog na tretjo generacijo, saj sinova Miha in Marko prevzemata vodenje proizvodnje in prodaje ter razvoj. Podjetje je lani poleti postalo neposredni dobavitelj avtomobilskega koncerna BMW.

Svojo novo tržno nišo vidijo v izdelavi orodij, težkih do 45 ton, saj se želijo izogniti pastem, ki jih prinaša svetovna konkurenca v segmentu majhnih orodij (do treh ton). Dodatno izboljšujejo optimizacijo prevoza pošiljk in pretočne čase v proizvodnji, kakor tudi prehod informacij do kupca, kar jim omogoča večjo konkurenčnost. Polovico izvoza gre na nemški trg, po desetino v Švico in na Poljsko, poslujejo tudi z Belgijo in Madžarsko. Ker se razmere v Sloveniji izboljšujejo, bodo letos najverjetneje na domačem trgu že prodali okoli 15 odstotkov. Širijo se predvsem s priporočili.

Potrebe po orodjih bodo v prihodnje rasle. Serije se bodo zmanjševale, povečujeta pa se širina serij in povpraševanje po nestandardnih orodjih. Avtomobilska industrija sedaj namreč pospešeno izdeluje električne avtomobile, kar pomeni, da so v proizvodnji potrebna nova orodja.

Indeks rasti prodaje podjetja je med letoma 2010 in 2015 znašal 327. Kazalnik verjetnosti preživetja podjetja je 89. Trenutno imajo v podjetju 72 sodelavcev. Družina si dobička ne izplačuje, vsi družinski člani za svoje delo prejemajo plače, dobiček pa usmerjajo v razvoj podjetja. Letno v nove stroje in razvoj vložijo okoli 500.000 evrov.

Prihodnje leto načrtujejo širitev proizvodnih prostorov s sedanjih 2000 kvadratnih metrov na 2800 kvadratnih metrov. Zemljo za širitev že imajo, kupili bodo tudi nove stroje. Naložba naj bi jih stala okoli 1,3 milijona evrov.

Podjetje si sicer številnih ciljev o kratkoročni rasti ne postavlja, želijo si predvsem razširiti diapazon manjših kupcev in tako povečati neodvisnost od posameznih partnerjev, nameravajo pa ustanoviti tudi lasten izobraževalni center, saj imajo veliko težav s pridobivanjem kadrov. Sodelavce za samostojno delo namreč usposabljajo tudi do pet let. Do leta 2020 je cilj lastna serijska proizvodnja, vendar v dogovoru s sedanjimi kupci. jpš