»Prihodnje leto se pridobijo vsa potrebna zemljišča za zgraditev poldrugega kilometra manjkajočega dela mengeške obvoznice, obnovijo vsa že pridobljena soglasja in izdelana projektna dokumentacija, da bo mogoče predvidoma v letu 2018 ta del obvoznice zgraditi. Do takrat naj bi bila Darsu za to zagotovljena tudi vsa potrebna sredstva.«

Tako so včeraj sporočili z infrastrukturnega ministrstva, potem ko se je minister Peter Gašperšič po dolgotrajnih prizadevanjih le sestal s predstavniki občine Mengeš, Darsa in Direkcije Republike Slovenije za infrastrukturo. Pred tem so na občini Mengeš – kot pravijo zaradi zavlačevanja začetka gradnje in neodzivnosti pristojnih, ki so si predolgo podajali pristojnost – že napovedali, da bodo prisiljeni poseči po skrajnih ukrepih za zaščito interesov prebivalcev. Prometne razmere, zlasti na Prešernovi cesti, so namreč kljub zgraditvi večjega dela obvoznice v Mengšu še vedno nevzdržne, pravi župan Franc Jerič, ki je po dolgem času zadovoljen z dogovori.

Omejitev tovornega prometa

»Zaradi vse večjega števila tujih tovornjakov, ki zapuščajo avtocesto v Lukovici in se ob izogibanju plačila cestnine na njo vračajo pri Kranju, smo bili prisiljeni sprejeti odredbo, ki bo zaščitila naše občane in našo infrastrukturo,« je jasen Jerič. Kot pravi, so imeli v mislih zlasti zaščito šibkejših udeležencev v prometu, kot so pešci in kolesarji, težko pa so gledali tudi, kako tranzitni promet uničuje njihove obnovljene ceste. Odredba, ki bo začela veljati predvidoma z novembrom, bo omejila tovorni promet na Kamniški cesti na delu med Glavnim trgom in krožiščem na Kamniški cesti, na Kolodvorski cesti med Glavnim trgom in krožiščem na Kolodvorski cesti, ter na Grobeljski cesti na delu med glavnim križiščem pri Lovcu in krožiščem na Grobeljski cesti. Do novembra bodo na omenjenih odsekih cest postavili tudi ustrezno prometno signalizacijo, ki bo prepovedovala promet vozil nad 7,5 ton skupne mase.

Denar bi založili sami

»Infrastrukturnemu ministrstvu smo že pred sestankom med drugim ponudili, da bi sami založili denar za takojšnjo zgraditev manjkajočega dela obvoznice, ki bi nas rešila neznosnega tranzitnega prometa skozi mestno središče, zaradi katerega trpijo vsi prebivalci Mengša, najbolj pa občani na Prešernovi in Gorenjski cesti, kjer hrup in tresljaji že povzročajo poškodbe tudi na hišah,« je bil jasen tudi direktor občinske uprave Urban Kolar. Dodal je, da so občani že napovedovali možnosti cestnih zapor, na kar so pristojne tudi opozorili. Sicer pa je, kot je povedal, treba zgraditi še približno 1,6 km obvoznice oziroma del povezovalne ceste Želodnik–Vodice, ki za občino pomeni obvoznico. Na ministrstvu so pojasnili še, da zakonodaja ne dovoljuje financiranja oziroma začasne založitve denarja za obvoznico, kot so predlagali na občini.