Sejem Ambient prvič spremlja novi sejem Dom+. Zakaj odločitev za dva sejma pod skupno streho?

Ankete med obiskovalci obeh sejmov, spomladanskega graditeljskega sejma Dom, ki ga obišče več kot 55.000 ljudi, ter tudi sejma Ambient Ljubljana, so pokazale, da kar veliko obiskovalcev pogreša programe, ki se nekako dopolnjujejo. Zato smo se odločili, da sejmu pohištva in notranje opreme Ambient, ki tradicionalno poteka novembra, dodamo še jesensko različico našega največjega sejma Dom. Od 9. do 13. novembra bosta torej na Gospodarskem razstavišču potekala dva sejma, ki ju bo mogoče obiskati z eno vstopnico. Razstavna programa obeh sejmov ponujata, kot pravi povezovalni slogan, vse za dom. Ambient Ljubljana predstavlja ponudbo pohištva in notranje opreme, Dom+ pa stavbno pohištvo, ogrevalno in hladilno tehniko ter montažne hiše. Pet novembrskih dni na Gospodarskem razstavišču torej opremljamo, vgrajujemo in svetujemo. Vse pomembnejšo vlogo na obeh sejmih ima brezplačno strokovno svetovanje za obiskovalce.

Koliko razstavljavcev pričakujete na obeh sejmih in katere vsebine bodo najbolj izpostavljene?

Na obeh sejmih pričakujemo več kot 160 razstavljavcev iz 13 držav. Na sejmu Ambient bo zagotovo najbolj izpostavljen pomen oblikovanja in v zvezi z njim spremljevalni program. Obiskovalce poleg ponudbe razstavljavcev pritegne še zlasti svetovanje. Na Ambientu bo že drugo leto potekalo arhitekturno svetovanje Top arhitekt, ki ga izvajajo mladi arhitekti v dogovoru z Gospodarskim razstaviščem. Na sejmu Dom+ pa bo potekalo podobno svetovanje kot na spomladanskem sejmu Dom.

Oktober je v Ljubljani, zeleni prestolnici Evrope, posvečen lesu. Kakšen poudarek namenja sejem Ambient lesenemu pohištvu in predvsem domači proizvodnji lesa od gozda do končnega izdelka?

Les ima na obeh sejmih nedvomno pomembno vlogo. Na sejmu Dom+ naj omenim vse pomembne proizvajalce montažnih hiš, med izdelovalci stavbnega pohištva pa uspešno in večkrat nagrajeno podjetje Sora, ki izdeluje med drugim okenske okvire iz lesa. Morda najboljši primer dobre prakse pa je Mizarstvo Potočnik, ki je pred dvema letoma s kuhinjo Smreka in Terazzo oblikovalca Julijana Krapeža poželo vse nagrade sejma Ambient. Primarni slovenski les – masivno smreko iz savinjskih gozdov – sta, izhajajoč iz slovenske tradicije, kombinirala s terazzom. Domiselno sta torej izpostavila razpoložljive domače in cenovno dostopne materiale, kot so si bile enotne različne komisije.

Veseli smo, da na sejmu Ambient sodelujemo z Društvom inženirjev in tehnikov lesarstva ter z Biotehniško fakulteto Univerze v Ljubljani, da z nagradami spodbujamo kakovostno oblikovanje, predvsem pa, da samoiniciativno s Top idejami – razstavo in borzo mladih arhitektov in oblikovalcev – že sedmo leto med strokovno javnostjo in obiskovalci krepimo zavest, da ima slovensko oblikovanje odlične potenciale. Zanje je sejem prava odskočna deska.

Gospodarsko razstavišče ne le na pohištvenem in graditeljskem sejmu, ampak tudi na drugih dogodkih, kot so denimo sejem Narava-zdravje, Ljubljanski obrtno-podjetniški sejem, Vrh malega gospodarstva in Forum inovacij, z veseljem pozdravlja vitalno moč trajnostno usmerjenega gospodarstva v Sloveniji. Les ima v tem kontekstu še zlasti pomembno vlogo, saj smo ena najbolj pogozdenih držav v Evropi. Veseli smo novih spodbud v slovenski pohištveni industriji, da se na domačem in mednarodnem trgu uspešno uveljavljajo mlada, inovativna slovenska podjetja, večinoma manjša družinska mizarstva, ki jih iz anonimnosti med opazne pripeljejo kreativni arhitekti in oblikovalci. Kot pa se zdi, ta tok potrebuje še udaren potisk na področju promocije oziroma marketinga. Spirit Slovenija si v tej smeri že prizadeva, a za zdaj le za prepoznavnost slovenskih podjetij v tujini, ne pa doma, čeprav sta na primer oba naša sejma mednarodna, uveljavljena in z bogato tradicijo.

Več razstavljavcev na Ambientu se je pod okriljem Spirit Slovenija že predstavljalo na sejmu 100% Design v Londonu. Je sejem lahko odskočna deska slovenskih podjetij in oblikovanja v svet?

Na sejmu 100% Design, ki sem ga imel v mislih, ko sem govoril o promociji slovenskih podjetij v tujini pod okriljem agencije Spirit Slovenija, sodelujejo naši »dobri znanci« – dolgoletni razstavljavci sejma Ambient Ljubljana, kot so Donar, Klun ambienti, Tapetništvo Novak – Robert Novak, ki jih najdemo tudi med letošnjimi razstavljavci, lani pa sta na njem sodelovala Mizarstvo Bolčič – Loredana Matkovič in 3S design.

Ali imajo proizvajalci, industrija, trgovine in ne nazadnje kupci posluh za sodobne ideje na področju bivanjske kulture?

Obiskovalci absolutno. Več zanimanja zanje pa bi si želeli s strani proizvodnje. A tudi tukaj se kažejo premiki na bolje. Že letos smo dobili pokrovitelja Top idej – Lesnino in Mömax, ki bosta najboljšim ponudila možnost, da svoje izdelke izpostavijo v njunih prodajnih centrih.