Manj kot mesec dni po tem, ko so si v začetku septembra vozniki, ki se zjutraj v prestolnico pripeljejo po Dunajski cesti, lahko oddahnili, saj so delavci zaključili obnovo te mestne vpadnice, se danes odpira gradbišče na še eni od glavnih cest, ki številnim voznikom predstavlja pomembno povezavo do mestnega središča. V javnem podjetju Energetika Ljubljana namreč danes ob 9. uri začenjajo obnovo vročevoda ob križišču Celovške ceste in severne ljubljanske obvoznice, zato bo promet proti mestu na tem delu Celovške ceste oviran, dostop do obvoznice pa bo urejen po obvoznih poteh.

Delavci bodo za dela na vozišču proti središču mesta potrebovali predvidoma dva tedna, končali naj bi jih do 21. oktobra do 22. ure. V tem času bosta, kot so že pojasnili na ljubljanski mestni občini, zaprta vozna pasova ter pas za zavijanje desno na severno obvoznico v smeri proti Kopru in v Ulico majorja Lavriča, medtem ko se bodo vozniki na obvoznico lahko vključili po Korenčanovi ulici in Regentovi cesti do priključka Ljubljana–Dravlje ter po tamkajšnji servisni cesti in Cesti Ljubljanske brigade do priključka Ljubljana – sever. Promet proti središču mesta bo po Celovški cesti potekal le po enem voznem pasu.

Iz mesta proti Šentvidu nemoteno

Kot je ob tem pojasnil namestnik direktorja Energetike Ljubljana Srečko Trunkelj, bo promet po Celovški cesti iz mesta proti Šentvidu v času obnove potekal nemoteno, vozniki bodo lahko zavijali tako proti izvozu v smeri za nakupovalno središče BTC kot tudi na izvoz na obvoznico v smeri proti Dolgemu mostu. Iz Šentvida proti mestu bodo urejeni obvozi. Na občinskem oddelku za gospodarske dejavnosti in promet so zagotovili, da bodo obvozi ustrezno označeni, večjih zastojev pa ne pričakujejo, saj bo proti mestu en vozni pas odprt.

»Da bi preprečili večje zastoje v prometu, smo tudi izbrali termin te zahtevne faze obnove tako, da bodo dela karseda v najmanjši meri povzročala zastoje,« so sporočili. Voznikom kljub temu svetujejo, naj se raje kot za avtomobil odločijo za mestni avtobus ali kolo.

Obnova mestnega vročevoda je, kot so že pred časom pojasnili v Energetiki Ljubljana, nujna. Celotno vročevodno omrežje namreč meri 260 kilometrov oziroma še enkrat toliko skupaj s povratnimi cevmi, od tega je 90 kilometrov omrežja že starejšega od trideset let, več kot polovica omrežja pa obratuje več kot dvajset let. Šišenski odsek, ki ga bodo delavci obnavljali prihodnja dva tedna, je po besedah Trunklja star 41 let in je bil »v voznem pasu proti mestu že večkrat saniran zaradi puščanja«. Starejše cevi so namreč tudi slabše izolirane, zato lahko zaradi poškodb, ki jih povzroča meteorna voda, popokajo. Da bi zmanjšali možnost puščanja vročevodnega sistema, so se zato v Energetiki Ljubljana lotili sistematične obnove celotnega omrežja, do leta 2020 pa naj bi se, kot je razvidno iz julijske skice načrtov podjetja, zvrstil dobršen del večjih obnovitvenih posegov.

Odstranjena drevesa bodo nadomestili

Pri obnovi vročevoda pa se delavci ne srečujejo le z dotrajanimi cevmi, temveč na gradbišču pogosto naletijo tudi na drevesa in grmovnice, ki so bili v preteklosti zasajeni neposredno na traso vročevoda, kar pa je v nasprotju z zdaj veljavno zakonodajo. Delavci so zato na primer med obnovo vročevoda na šišenskem odseku med Kogojevo ulico in ulico Na jami pod budnim očesom arborista morali med obnovo vročevoda odstraniti 92 dreves in grmovnic. Kot so že poleti zagotovili v javnem podjetju, jih bodo, tako kot tudi vsa odstranjena drevesa in grmovnice na drugih območjih obnove, že prihodnji mesec nadomestili z novimi.

Zapora Celovške ceste

MOL

PODATKI

obvoz

Avtotehna Vis

Hofer

Mercator

Dravlje

obvoz