»Tukaj v hotelu v Dohi je prej hladno kot toplo, zunaj pa je prava vročina,« je Primož Roglič včeraj opisal razmere na prizorišču cestnega kolesarskega svetovnega prvenstva v Katarju, 83. po vrsti, ki bo zagotovo nekaj posebnega. A ne samo zato, ker je prvo v razmerah vroče arabske puščave. Prvenstvo, večinoma bo potekalo na umetnem otoku Biser Katarja (Pearl Qatar), je le del globalizacije največjih kolesarskih prireditev. Na pogon naftnih dolarjev so v arabskih deželah štiri močne etapne dirke (Dubai, Katar, Abu Dabi, Oman), vse z evropsko logistično podporo. Prihodnjo sezono se dve dirki vključujeta v razširjeni koledar WolrdTour in sestavlja se prva velika »naftna« ekipa Bahrajn Merida, v kateri imajo vlogo tudi Slovenci.

Prvenstvo na arabskem vzhodu prinaša kar nekaj zapletov. Pred časom je odmeval tihi bojkot ekip WorldToura. Grozile so, da se prvenstva v ekipni vožnji na čas, s katerim v nedeljo Mednarodna kolesarska zveza (UCI) odpira program svetovnega prvenstva, ne bodo udeležile. Opozorile so na velike stroške. Več kot 20.000 evrov na ekipo, poleg tega pa preskromen športni motiv. Tožili so, da je naziv ekipnih svetovnih prvakov, ki ga brani ekipa BMC, premalo. Dirka tudi ne šteje za točke WolrdTour ali kakšno podobno kvalifikacijsko sito.

UCI je ekipno svetovno prvenstvo v ekipnem kronometru uvedla leta 2012 prav na pritisk največjih profesionalnih ekip. Svetovno prvenstvo je prioritetno pod okriljem reprezentanc, ekipe pa so se pritoževale, da niso dobile dovolj pozornosti glede na vložek. Kolesarji so pač plačani v ekipah, na SP pa uporabljajo tudi večino klubske opreme. Ekipna vožnja na čas je bila torej sprejemljiva alternativa. Na prvenstvih v Evropi se je potem izkazalo, da je bil TTT ena najbolj prestižnih dirk, kar so zelo zagnano vzeli tudi v najboljši slovenski profesionalni ekipi Adria Mobil. Dosežki so imeli težo. Leta 2013 so v Firencah med 35 ekipami osvojili 20. mesto. Kristijan Koren je še leto prej v nizozemskem Valkenburgu z italijanskim Liquigasom osvojil četrto mesto, kar je najboljši dosežek slovenskega kolesarja.

No, do letošnjega bojkota naposled ni prišlo v celoti. Na svetovnem prvenstvu bo v moškem delu tekmovalo le 15 ekip, od tega deset elitnih. Sodeluje osem od devetih najboljših ekip lanskega prvenstva, ne bo le ekipe Tinkoff (Sagan in druščina), ki končuje dejavnost po tej sezoni. Med sodelujočimi je tudi nizozemska ekipa LottoNl-Jumbo s slovenskim prvakom Primožem Rogličem, ki se že privaja na puščavskih 43 stopinj Celzija. V ekipi moštvenemu kronometru posvečajo veliko pozornosti, a v boj za medalje se Roglič in druščina verjetno ne bodo mogli vplesti. Zraven bo le še pet ekip iz razreda kontinental. Novomeška Adria Mobil si je po kriterijih UCI izborila možnost nastopa, a se je, tako kot lani v ZDA, odpovedala nastopu. V ženski konkurenci bo nastopilo osem ekip, med njimi tudi slovenska BTC City Ljubljana (Batageljeva, Bujakova, Lechnerjeva, Plichtova, Pavluhina, Radotićeva). »Nastopile bodo ekipe, ki si upajo priti,« številčnost komentira trener in menedžer Gorazd Penko.