Velenjsko podjetje Plastika Skaza, katere izvršna direktorica je Ana Laura Rednak, se je zadnja leta preobrazilo v razvojno naravnano podjetje, ki postavlja smernice v tehnološkem razvoju izdelkov iz pametne plastike. Že tretjič zapored so nominirani za regijsko gazelo.

Podjetje je že skoraj 40 let razvojni partner multinacionalk z različnih področij, kot so bela tehnika, pohištvena in elektroindustrija ter avtomobilska industrija. Prav delež prihodkov iz avtomobilske industrije, ki trenutno znaša desetino, naj bi kmalu povečali, je pred časom pojasnila Rednakova, ki je strokovnjakinja za strateški del razvoja podjetja. Veliko sodelujejo tudi z zagonskimi podjetji, pri čemer je njihova posebnost, da idejo tako dolgo razvijajo, dokler stranka ni zadovoljna s celotnim poslovnim modelom nastopa na trgu.

Do danes niso izgubili še nobenega kupca. Razvijajo tudi lastne blagovne znamke, s katerimi naj bi do leta 2020 ustvarili že petino prihodkov. Podjetje je lani ustvarilo dobrih 31 milijonov evrov prihodkov in imelo tako med letoma 2010 in 2015 indeks rasti 263, letos pa naj bi prodali že za 36,4 milijona evrov izdelkov in dodano vrednost na zaposlenega dvignili na 45.000 evrov. Stabilnost podjetja potrjuje tudi kazalnik verjetnosti preživetja, ki znaša 87 (največ je 100). Med srednjeročnimi cilji podjetja je, da do 2020 ustvarijo 100 milijonov evrov.

Posebnost vodenja družinskega podjetja Skaza je, da za strateški izvedbeni del skrbi izvršna direktorica Ana Laura Rednak. To je redkost v evropskem merilu, saj so v večini družinskih podjetij v ospredju lastniki podjetij, ki v drugi ali tretji generaciji prevzemajo vodenje. V Plastiki Skaza so se odločili drugače. Pri njih imajo želja, pogum in znanje za boljšo prihodnost celotnega podjetja prednost pred družinsko povezavo. Na vodilnih mestih imajo 54 odstotkov žensk. Rednakova je prepričana, da so prav zato tudi močnejši v primerjavi s konkurenco.

Sicer pa se v podjetju, ki deluje po načelih vitkega poslovanja, spremembe dogajajo zelo hitro. Do konca leta bodo za pohištveno industrijo, ki zajema predvsem stole, koše in tanke stenske elemente, uvedli reciklirane materiale in biomateriale, proizvodnjo pohištvene industrije pa preselili na lokacijo nekdanjega Vemonta. »Industrija 4.0 nam je usmeritev za nove načine dela. S pomočjo digitalizacije ustvarjamo predvsem okolje za lažje in bolj kakovostno delo, usmerjeno predvsem na kupca in zaposlene,« je poudarila Rednakova. jpš

Laura Rednak si prizadeva, da okoli 70 odstotkov svojega časa v podjetju nameni sodelavcem, ki jim želi biti predvsem vzor in dobra mentorica. »Dober vodja se ne rodi, dober vodja se izuči in oblikuje,« poudarja. Zato veliko časa posvečajo tudi izobraževanju vodij, ki jih usmerjajo v zavzetost, ki izhaja izključno iz vrednot podjetja. »Motivacija je zame preteklost, samomotivacija je prihodnost. In nihče drug ne zmore boljše motivacije, kot človek sam zase, sam pri sebi. S takšnim načinom dela lahko dosežemo vrhunske rezultate,« pravi Rednakova, ki skrbi za izvedbeni del strategij v podjetju, ki trenutno zaposluje 263 ljudi.