Interesna združenja s področij kolesarstva, prometa in razvoja so direktorju Slovenskih železnic Dušanu Mesu poslala javno pismo, v katerem ga nagovarjajo, naj naredili odločen korak na področju povezovanja kolesarjenja in železniškega potniškega prometa ter prevoza potnikov s posebnimi potrebami. Združenja so izkoristila čas, ko se na Slovenskih železnicah pripravljajo na objavo razpisa za nakup novih vlakovnih kompozicij. Ni namreč nepomembno, kakšne razpisne pogoje bodo pripravili.

Združenja, od Slovenske kolesarske mreže do Operativne iniciative za Bohinjsko progo, opozarjajo, da se je v preteklem desetletju in pol stanje glede zmogljivosti prevoza koles na vlakih poslabšalo, čeprav se je povpraševanje potnikov po teh storitvah povečevalo. Novi Siemensovi vlaki recimo lahko v najboljšem primeru, tako da to ne moti drugih potnikov, prepeljejo vsega skupaj 4 kolesa, medtem ko so jih predhodniki zmogli vsaj 16. Pojasnjujejo, da se zdaj odloča o tem, ali bomo le deloma nadomestili zamujeno ali pa naredili pomemben korak na področju somodalnosti kolesarjenja in železniškega potniškega prometa ter prevoza potnikov s posebnimi potrebami. »To je eden od pomembnih korakov za povečanje zasedenosti vlakov ter s tem izboljšanje poslovanja železniškega potniškega prometa v Sloveniji, pa tudi za razvoj pomembne turistične niše,« pravijo podpisniki odprtega pisma.

Vsaj 20 koles na vlak

Od Slovenskih železnic pričakujejo, da bodo kupovale vlake, ki bodo omogočali prevoz vsaj 20 koles. Želijo si tudi, da bi v starih vagonih našli dodatni prostor za prevoz koles vsaj v glavni turistični sezoni. Na intercityju bi prostor za kolesa in vozičke po njihovem mnenju lahko pridobili z odstranitvijo nedelujočega bifeja v enem od vagonov. Kaj več bi bilo po mnenju pobudnikov treba narediti tudi za lažje natovarjanje koles, še največ pa bi pridobili s podaljšanjem sezone za kolesarje od aprila do oktobra in kolesarjem prijaznejšimi voznimi redi. Vlak z vagonom za prevoz koles zdaj iz Ljubljane proti Kopru odpelje ob 9.30, vrača pa se že ob 14.44. Pobudniki so prepričani, da je to neprijazno tako za kolesarje kot za druge potnike, ki se odpravijo na enodnevni obisk na obalo. Po vzoru Bohinjske proge predlagajo tudi uvedbo novih kolesarskih vlakov, ki bi za konec tedna vozili do Kamnika, proti Novemu mestu, iz Maribora do Ormoža, iz Nove Gorice do Sežane, vsak dan pa iz Ljubljane do Jesenic in Dobove.

Bohinjska proga naj bo zgled

Pobudniki za vzor dajejo Bohinjsko progo, na kateri so Slovenske železnice letos naredile pomemben korak glede prevoza kolesarjev in bistveno povečale zmogljivosti. Na tej progi je med letoma 2007 in 2015 prevoz koles narasel s slabih 3000 na dobrih 6000 na leto.