Projekt spoznavanja najboljših zaposlovalcev je Dnevnik začel v času konjunkture, ko je bila brezposelnost še nizka, ko so podjetja zaposlovala. Deset let pozneje je slika dokaj drugačna, podjetja so pri zaposlovanju previdnejša, njihova pričakovanja od sodelavcev vse višja in obratno, tudi zaposleni imajo svoja pričakovanja do organizacije. In prav kakovost odnosa med zaposlenimi in organizacijo meri Zlata nit, ki se zato tudi v teh letih še toliko bolj izkazuje za potrebno.

Od poklona najboljšim do medsebojnega učenja

Zlata nit se je namreč iz medijsko-raziskovalnega projekta, ki prepoznava podjetja, ki so vzor in navdih slovenskega gospodarstva in so lahko z vidika ustvarjalnega, uspešnega in učinkovitega razvoja zaposlenih in organizacije najboljši zaposlovalci, razvila v mrežo podjetij, ki zavzeto razvijajo potencial svojih kadrov in tako plemenitijo svoj ključni kapital.

»Merjenje kakovosti med podjetjem in zaposlenimi je kot rentgen, ugotavljajo menedžerji in vodje razvoja zaposlenih, ki za spremljanje napredka in konkurenčnosti organizacije z vidika upravljanja talentov uporabljajo raziskavo Zlata nit,« poudarja Anisa Faganelj, vodja Zlate nit.

V devetih letih je Zlata nit spoznala 327 različnih podjetij, na vprašalnik, ki meri kakovost odnosa, pa je odgovorilo skoraj 67.000. zaposlenih. Zato je Zlata nit edinstvena raziskava v regiji.

Naj se sliši glas zaposlenih

Raziskava Zlata nit, razvita v Sloveniji in oblikovana za potrebe slovenskih podjetij s ciljem njihove mednarodne konkurenčnosti, postavlja v središče merjenja neotipljivo: odnos med zaposlenim in organizacijo. Vprašalnik, namenjen zaposlenim, obsega 45 vprašanj, urejenih v sedem tematskih sklopov, ki zajemajo temeljni odnos med podjetjem in zaposlenim, vlogo in kakovost dela posameznika v podjetju, značilnosti organizacijske kulture, klime in medsebojnih odnosov, podjetnost in inovativnost, kakovost delovnega okolja, osebno rast in razvoj ter čustveno pripadnost zaposlenih.

Na podlagi odgovorov zaposlenih podjetje prejme izračun ocen, ki so jih zaposleni pripisali posameznim trditvam o odnosu, ki ga imajo z organizacijo. Vsako podjetje pa ima v nadaljevanju tudi možnost naročiti poglobljeno analizo podatkov, ki jih na podlagi odgovorov zaposlenih pripravi analitik in poleg predstavitve z interpretacijo podatkov ob pogovoru z vodstvom vključujejo tudi smernice in priporočila za nadaljnje delo.. Po informacijah sodelujočih podjetij podjetij so ta poglobljena poročila resen posnetek odnosov in v številkah osvetlijo veliko dejavnikov, ki jih podjetje zaznava, a jim prav številke ponudijo tudi potrditev zanje. Hkrati pa je poročilo lahko osnova za izdelavo načrta za izvedbo potrebnih ukrepov in akcij za izboljšanje določenih segmentov raziskave.

Zlata nit osveljuje še en del poslovanja podjetja: kakovost odnosov povezuje s poslovno uspešnostjo podjetja. Na podlagi uravnoteženih kazalnikov uspeha (BSC) opazuje trženjske, finančne kazalnike in kazalnike inovativnosti in upravljanja človeških virov. Modeli, oblikovani na podlagi podatkov iz raziskave Zlata nit – gre za eno največjih raziskav v jugovzhodni Evropi, v kateri je sodelovalo že več kot 70.000 zaposlenih – kažejo, da je visoka kakovost odnosov povezana z višjo dobičkonosnostjo in višjo dodano vrednostjo na zaposlenega.

Zlatonitniki izstopajo iz povprečja

Raziskava dr. Matevža Raškovića z ekonomske fakultete pokaže, da podjetja z nadpovprečnimi rezultati strastne predanosti zaposlenih dosegajo 53 odstotkov višjo dodano vrednost na zaposlenega, imajo 17 odstotkov višje povprečne plače, 18 odstotkov večji pomen pripisujejo dolgoročnosti odnosov in zaupanja (v očeh kupcev) in je med njimi štiri odstotke več tržnih vodij.

Zlatonitniki prejemajo višje ocene pri veščinah ustvarjalnega in inovativnega odzivanja na spremembe, s problemi se soočajo učinkoviteje, spremembe pa sprejemajo kot izziv. Kažejo tudi večjo prilagodljivost pri delu z ljudmi in so bolj nagnjeni k vseživljenjskemu učenju.

Med podjetji, ki merijo kakovost odnosov in sodelujejo v raziskavi Zlata nit, poiščemo finaliste izbora najboljših zaposlovalcev v treh kategorijah: malih, srednje velikih in velikih podjetij. Mednje so podjetja prepoznana na podlagi tehtanega povprečja rezultatov iz vprašalnika med zaposlenimi (80 odstotkov) in uravnoteženih kazalnikov uspeha (20 odstotkov).

S finalisti raziskovalna ekipa izvede intervjuje o voditeljstvu, razprava izborne komisije pa prinese končno odločitev, katero podjetje si je v svoji kategoriji prislužilo naziv najboljši zaposlovalec leta. Te bomo spoznali 23. marca prihodnje leto.

Elektronske prijave podjetij v Zato nit 2016 so že mogoče. Prijavnica je na spletnem naslovu: www.dnevnik.si/zlatanit.