Pariški avtomobilski salon, ki ga v francoski prestolnici prirejajo že od leta 1898, od leta 1976 pa na dve leti, danes že 83. odpira svoja vrata, do nedelje, 16. oktobra, ko jih bo zaprl, pa naj bi si ga ogledalo okoli 1,3 milijona obiskovalcev. Ti zanimivih štirikolesnikov tudi letos ne bodo pogrešali, je pa res, da manjka nekaj zanimivih znamk, kot so Ford, Mazda in Volvo pa tudi luksuzni Aston Martin, Bentley, Lamborghini in Rolls-Royce. Kakor koli, pregled smo razdelili v dva dela – tokrat predstavljamo večje serijske novosti, kasneje sledijo še koncepti. Novosti smo razdelili po avtomobilskih razredih.

Mali avtomobili: znova pestro

Po več kot 3,5 milijona prodanih primerkov od predstavitve leta 2002 do danes je čas za tretjo generacijo citroëna C3. »Novi C3 ima vse atribute, s katerimi bo znamki dal nov zagon. Gre za nov model vozila, ki predstavlja vsakega petega prodanega citroëna v Evropi, prepričani pa smo, da bo z atraktivnostjo, udobnostjo in osebnostjo privabil tudi kupce, ki jih doslej ni,« pravi Citroënova predsednica uprave Linda Jackson. Novi C3 bo večji od predhodnika, a bo zadržal dolžinsko mero pod štirimi metri (3,99 metra), prostornina prtljažnika znaša 300 litrov, na voljo pa bo le s petimi vrati. Oblikovno je robustnejši, z nekaterimi potezami večjega C4 cactusa, vključno z zračnimi žepki na vratih za zaščito pred odrgninami. C3 naj bi bil najudobnejši avto v razredu, poln bo tehnoloških pripomočkov, na voljo pa bo z bencinskimi motorji z močmi 68, 82 in 100 konjev (50, 60 in 73 kilovatov) in z dizelskima s 75 in 100 KM (55 in 73 kW).

Še generacijo starejša je s četrto izdajo nova kia rio, zdaj 4,06 metra dolg avtomobil s 325-litrskim prtljažnikom, ki nadaljuje zgodbo oblikovno atraktivnih avtomobilov te znamke. »Po tem smo že znani, kot v zadnjem času vedno bolj tudi po kakovosti. Področje, na katerem nas marsikdo še ne vidi pri vrhu, pa so vozne lastnosti. Novi rio je naredil velik napredek tudi pri njih, kmalu pa želimo tudi kot znamka na splošno na tem področju postati številka ena,« je ob predstavitvi novega ria napovedal prvi mož Kie Motors Europe Michael Cole. Poleg bolj dinamične zunanjosti je novi rio spremenjen tudi v notranjosti – armaturna plošča je rahlo obrnjena proti vozniku in v središče postavlja novi informacijsko-zabavni sistem z visokoločljivim zaslonom na dotik, kar pomeni tudi manj stikal na sredinski konzoli. Novi rio bo na cestah v začetku prihodnjega leta, njegovi štirje bencinski motorji bodo močni med 84 in 120 KM (62 in 88 kW), dizelska pa bosta imela 70 in 90 KM (51 in 66 kW).

Novo, že peto generacijo dobiva tudi nissan micra. Ta je precej prostornejša od predhodnice, kar ni čudno, saj v dolžino meri okrog 4 metre ali 15 centimetrov več kot doslej. Oblikovno temelji na konceptu sway, kar pomeni, da je precej atraktivna, na voljo pa bo tako s trivaljnimi turbobencinarji kot z 1,6-litrskim dizelskim motorjem, šušlja se celo o hibridu. »Ko se je pred več kot 30 leti pojavila prva micra, je povzročila pravi preobrat in začelo se je novo poglavje Nissanove zgodbe, peta generacija pa je enako revolucionarna. Micra gre po sledeh vozil, kot sta qashqai in juke, ter tako krepi Nissanov vodilni položaj na področju oblikovanja,« pravi izvršni direktor Nissana Carlos Ghosn.

Med prenovljenimi modeli v tem razredu velja omeniti, da so v Parizu na ogled dacia sandero, hyundai i10, renault clio in seat mii.

(Kombi)limuzine in karavani: civic je zrasel, i30 pa odrasel

Sedem let po rojstvu audija A5 sportback na trg vstopa nova generacija petvratnega kupeja. Ta je športnejša in bolj dinamična, polna raznih pripomočkov, v dolžino je zrasla za 2 centimetra (4,73 metra), zaradi lahke gradnje pa je lažja do 85 kilogramov. Na voljo bo z dvema bencinskima in tremi dizelskimi motorji z razponom moči od 190 do 286 KM (od 140 kW do 210 kW), v različico S5 je vgrajen nov šestvaljnik s kar 354 KM (260 kW) navora, verzija g-tron pa lahko izmenično deluje na sintetični metan, zemeljski plin ali bencin. Stala bo najmanj 37.800 evrov.

V obliki desete generacije se predstavlja nova honda civic, najprej kot petvratna kombilimuzina (karavan pride čez poldrugo leto). Ta bo v prvih mesecih prihodnjega leta na voljo z dvema novima bencinskima motorjema s 129 in 182 KM (95 in 134 kW), medtem ko bo dizelski motor na voljo ob koncu prihodnjega leta, pri Hondi pa razmišljajo tudi o uvedbi hibridne različice. »Po Volkswagnovem škandalu z goljufanjem o izpustih smo v to praktično primorani. Ob tem imamo potrebno tehnologijo že na voljo,« je povedal član Hondine uprave Kacuši Inoue. Razvojniki trdijo, da je novi civic naredil velik korak naprej na področju udobja, voznih lastnosti in končne obdelave, v notranjosti bo kraljeval velik zaslon na dotik, avto pa je tudi precej zrasel, saj zdaj v dolžino meri kar 4,5 metra, medtem ko je prtljažnik s 478 litri še naprej med večjimi v razredu.

Malce je zrasla tudi tretja večja novost v razredu, novi hyundai i30, ki zdaj, v tretji generaciji, meri 4,34 metra, medtem ko ima prtljažnik prostornino 395 litrov. Notranjost je sodobnejša, vključno z 8-palčnim zaslonom na dotik, i30 pa bo »nabit« z raznimi pripomočki, od radarskega tempomata in samodejnega zaviranja v sili do spremljanja utrujenosti voznika in opozarjanja pred prometom ob vzvratnem zapuščanju parkirnega prostora. »Novi i30 je zrelejši, bolj odrasel avto. Njegove mere so podobne kot doslej, kljub temu pa je videti večji, njegov nastop je bolj samozavesten. Želeli smo ustvariti avto, ki bo zanimiv širšemu krogu ljudi, zato je videti morda celo konservativen, ima manj drznih linij, a je kot celota zelo čeden,« je ob predstavitvi povedal glavni oblikovalec Peter Schreyer. Novi i30 bo na voljo s po tremi po moči različnimi bencinskimi (s 100, 120 in 140 KM oziroma 74, 88 in 103 kW) in dizelskimi motorji (s 95, 110 in 136 KM oziroma 70, 81 in 100 kW), kasneje pa še v različici N z 260 KM (191 kW). Cene so še neznanka.

Izmed novih različic obstoječih modelov velja omeniti prenovljenega BMW 3 GT, od karavanske različice mercedesa E tri centimetre višjega in terensko naravnanega mercedesa E all-terrain, Minijevega »velikana« mini clubman JCW z 231 KM (172 kW), prenovo pa je doživel dacia logan MCV.

Športni terenci, enoprostorci, križanci: največ novosti

Po osmih letih bo v slovo pomahala prva, predstavlja pa se druga generacija audija Q5. Njegovega oblikovanja so se lotili previdno, je pa res, da za večje posege ni bilo potrebe. Tehnološko je blizu novemu A4, navsezadnje je zrasel na njegovi platformi, sicer pa je v primerjavi s predhodnikom daljši 4 centimetre (zdaj 4,67 metra). Motorna paleta je bogata, bencinski motorji imajo moči 150, 190 in 252 KM (110, 140 in 185 kW), dizelski 150, 190, 218 in 272 KM (110, 140, 160 in 200 kW), medtem ko bo na vrhu ponudbe model RS Q5 z okroglimi 400 KM (284 kW), priklopni hibrid s 50 kilometri električnega dosega pa bo sledil ob koncu prihodnjega leta. Novi Q5 bo v notranjosti digitaliziran, nemška cena pa se bo začela pri 38.000 evrih.

Land rover discovery se predstavlja v peti generaciji. »Novi discovery na novo oblikuje razred premijskih športnih terencev. Gre za revolucionarno vsestransko vozilo privlačne oblike in izjemnih sposobnosti,« je povedal glavni oblikovalec Gerry McGovern. Discovery je v dolžino zrasel 14 centimetrov in je dolg že skoraj 5 metrov (4,97). Ob tem bo prvič na voljo z 2-litrskim 4-valjnim dizelskim motorjem z 240 KM (176 kW), ki mu bosta na začetku prodaje družbo delala še 6-valjni dizel z 257 KM (189 kW) in bencinar s 337 KM (248 kW). Sedemsedežnik bo v petsedežni konfiguraciji premogel kar 1137 litrov prtljažnega prostora, osrednji zaslon na armaturni plošči pa bo velik do 10 palcev.

Dve veliki novosti predstavlja Peugeot. Prva je peugeot 3008, druga peugeot 5008, obema pa je skupno, da zapuščata dosedanje okvire križanca med enoprostorcem in SUV (3008) ter klasičnega enoprostorca (5008), saj sta prestopila v bolj priljubljen razred športnih terencev. Najprej bo kupcem marsikje že letos na voljo manjši 3008, zdaj neposredni tekmec vozil, kot sta renault kadjar ali nissan qashqai, ki pa je v primerjavi s predhodnikom vseeno zrasel (v dolžino meri 4,45 metra), 90 litrov zmogljivejši je tudi njegov prtljažnik (540 l), nova platforma pa mu omogoča, da je okrog 100 kilogramov lažji. Bencinska motorja bosta imela 130 ali 165 KM (99 ali 121 kW), dizelski 100, 120, 150 ali 180 KM (74, 88, 110 ali 132 kW), v vsakem primeru pa bo 3008 na voljo samo s sprednjim pogonom. Podobno velja tudi za večjega 5008, ki bo na začetku prodaje v začetku prihodnjega leta na voljo z enakimi motorji, prav tako pa najprej zgolj s sprednjim pogonom. 5008 v dolžino meri 4,64 metra, njegov prtljažnik bo pri petih sedežih pogoltnil 780 litrov, sicer pa bo šlo za udobnega sedemsedežnika, ki so ga pri Peugeotu označili za »prvi SUV, ki bo ponudil modularnost na ravni najboljših potniških kombijev«. Obema avtomobiloma bo skupno tudi to, da bosta polna napredne varnostne in udobnostne tehnologije, predstavljajo tudi novo generacijo voznikovega mesta i-Cockpit, ki ponuja nov volanski obroč in 12,3-palčni digitalni prikazovalnik visoke ločljivosti.

V razred velikih športnih terencev vstopajo tudi Čehi s škodo kodiaq. 4,7 metra dolg sedemsedežnik odvisno od konfiguracije sedežev ponuja 230, 720 ali 2065 litrov prtljažnega prostora, blesti na področju prostornosti v potniški kabini, na voljo pa bo s tremi bencinskimi (125, 150 in 180 KM/92, 110 in 132 kW) in dvema dizelskima motorjema (150 in 190 KM/110 in 140 kW). Najšibkejši bencinar bo na voljo le s prednjim, ostali tudi s štirikolesnim pogonom. Pričakovati gre, da se bodo cene začele pri okrog 25.000 evrih. Prav tako je bil javnosti že razkrit novi renault koleos, ki v Parizu doživlja evropsko premiero s prestižno izvedenko initiale paris, gre pa za največji Renaultov SUV, ki z istoimenskim predhodnikom nima veliko skupnega.

Kar zadeva Renault, velja omeniti tudi njihov prvi poltovornjak renault alaskan, med manjšimi športnimi terenci je tu novi suzuki ignis, nove različice obstoječih ali prenovljene aktualnih generacij pa obsegajo avtomobile kia soul, mercedes GLC AMG, opel karl rocks in seat ateca X-perience, medtem ko čast enoprostorcev rešuje prenovljeni kia carens.

Električni avtomobili in priklopni hibridi: novi mejniki

Glavna zvezda je nova opel ampera-e, ki s predhodnico praktično nima povezave, saj gre za 4,17 metra dolg avto, ki oblikovno še najbolj spominja na kompaktnega enoprostorca. Njen elektromotor premore 204 KM (150 kW), prtljažnik pogoltne 381 litrov, do hitrosti 50 km/h potrebuje vsega 3,2 sekunde, predvsem pa blesti na področju dosega. »Več testiranj je pokazalo, da lahko vozilo z enim polnjenjem prevozi 500 kilometrov. Tako smo na primer prejšnji konec tedna z ampero-e z enim samim polnjenjem baterije prevozili pot od Londona do Pariza – 417 kilometrov po cestah, pa baterije še vedno niso bile povsem prazne: računalnik je pokazal preostanek dosega 80 kilometrov,« je bil navdušen Oplov izvršni direktor dr. Karl-Thomas Neumann. V Evropi bo avto na voljo v prvi polovici leta 2017.

Druga večja »električna« novost so električni smarti: smart fortwo (tudi kot kabriolet) in prvič tudi smart forfour. »Smart je bil že na začetku dizajniran za električni pogon, zato lahko rečem le, da popoln mestni avto dobiva popoln mestni pogon,« pravi prva dama Smarta Annette Winkler. Njihov doseg bo znašal okrog 160 kilometrov, moč motorjev je 81 KM (60 kW), nemške cene pa se bodo začele pri okrog 20.000 evrih. Nove baterije, ki mu omogočajo 300-kilometrski doseg, je dobil BMW i3, med priklopnimi hibridi pa velja omeniti novo toyoto prius, ki je na elektriko sposobna prepeljati 50 kilometrov.

Športna in luksuzna vozila:veliko manjkajočih

Čeprav za večino nedosegljivi, so prav ti avtomobili najbolj oblegani. Več oči je tako uprtih v Ferrari, ki predstavlja kabriolet ferrari laferrari aperta. Vseh 150, ki jih bodo (za zdaj) izdelali, je že našlo kupca, čeprav naj bi ta brutalnež, ki premore 800 bencinskih konjev (588 kW), podprtih še s 163 (120 kW) električnimi, in ki do stotice pospeši pod tremi sekundami ter doseže hitrost 350 km/h, neuradno stal več kot 2 milijona evrov. Ferrari GTC4 lusso je medtem prvi znamkin štirisedežnik z motorjem turbo V8, ponaša pa se s 610 KM (449 kW) in pospeškom do stotice 3,5 sekunde. Mercedes predstavlja novega mercedesa AMG GT roadster s 476 KM (355 kW). Med luksuznimi vozili velja omeniti novo porsche panamero, 5 centimetrov nad petimi metri dolgo drugo generacijo kupejevske limuzine, ki je napredovala v vseh pogledih.