Se večkrat sprašujem, zakaj se pošta in trgovci ne povežejo, bilo bi idealno. Poštarji poznajo vsako hišo, ulico, naslov, trgovci pa se znajo iti spletne prodaje. Sprememba poslovnega modela, kajne? V mojih preigravanjih poslovnih modelov (se zdi, da malce pozabljena) pošta pogosto najde svoje mesto. In kar takoj bi imeli že prvo uporabnico tovrstne nove sinergije, mene.

Digitalizacija nas danes spremlja povsod. Že v Tanjinem povzetku po prihodu iz Silicijeve doline, ki sem ga omenila v včerajšnjem Dnevniku, smo njeni sodelavci slišali ogromno o tem, v kaj se poslovni svet spreminja. Ja, vsi si želimo biti tako dobri, kot tisti, ki so z digitalizacijo in preobrnjenimi poslovnimi modeli v Silicijevi dolini res uspeli: Uber, Airbnb, Alibaba, IBM, Facebook, … Enkrat verjetno bomo, kajne?

Delamo na tem. A ko je govora o digitalizaciji, bi želela izpostaviti svoje prepričanje, da je uspešen štart digitalne preobrazbe v podjetju mogoč samo, če se začne v naših glavah. Prvi korak je, da digitaliziramo naš »mindset«, da začnemo razmišljati, delovati in vsakodnevno živeti kot sodoben potrošnik, ki so mu digitalne naprave del vsakega trenutka v dnevu. Taki kupci so naša nova realnost, zato smo digitalno preobrazbo začeli s celostnim izobraževanjem zaposlenih.

Globoko smo se lotili iskanja in razumevanja, kaj take spremembe, kot so drugačen potrošnik, na glavo obrnjeni poslovni modeli, agilnost IT velikanov iz Silicijeve doline in nekonvencionalno razmišljanje start-upov in FinTechov, spremenili tudi delovno mesto vsakega posameznika, tudi v majhni, a lepi Sloveniji. Konkurenčnost vsakega izmed nas, podjetja in posameznikov, merimo s čisto drugimi očmi.

Zato je bil tudi današnji dan v znamenju učenja. V izobraževanje so vključeni vsi; tako delavci iz proizvodnje kot tudi sodelavci v ostalih enotah. Vsi do zadnjega moramo slišati in razumeti, v kateri smeri zaradi novih globalnih trendov peljemo podjetje naprej; in vsak izmed nas se mora na spremembe pripraviti.

Izobraževanje poteka v sejni sobi. Stojim ob strani in spremljam obraze zaposlenih. Nekateri so zaskrbljeni, nekaterim je z obrazov brati, da morda še ne razumejo, spet drugi so navdušeni in skrbno spremljajo vsako izrečeno besedo. Sporočilo, ki ga danes prenašamo na zaposlene, je opis poti, po katerimi bomo vsi skupaj hodili v prihodnje:

Digitalizacija je bistven del strategije.

Dajmo se že danes začeti učiti, da nam bo vsem lažje čez eno leto.

Spremembe delamo za nas kot posameznike ter za boljši položaj podjetja na trgu.

Svet gre v svojo smer in samo od nas vseh je odvisno, če bomo dovolj hitro sledili in si tako ustvarili svet, v katerem si želimo in zmoremo živeti.

Da pa znamo podjetja z laskavim naslovom gazela med sabo tudi sodelovati in ne samo tekmovati, je dokaz današnjega prijetnega popoldanskega obiska. Iz podjetja Šotori Petre se je oglasil izredno zanimiv direktor, mladi Rok Aljaž. Prišel je z razvojnim izzivom: »Bi lahko sestavili v en izdelek kovino in plastiko za enega izmed naših projektov?« Šotori Petre so kot mi družinsko podjetje, a je Roku kot enemu izmed redkih direktorjev, ki deluje v družinskem podjetju, a po priimku in DNK ni del te družine, uspelo preobrniti poslovni model poslovanja na glavo ter doseči vrhunske rezultate. Na svetu je izmed vseh podjetij družinskih več kot 60 odstotkov. In med temi 60 odstotki jih je veliko multinacionalk, velikih multinacionalk, ki so uspeli narediti vrhunske preboje na trgu. Tu pa se začne moje spoštovanje do vseh tistih lastnikov družinskih podjetij, ki znajo presoditi, kje v vodenju so močni sami, kje pa potrebujejo zunanje strokovnjake ter prepustijo poslovanje njim. Skaza je eno izmed takih podjetij in vidim, da jih je med gazelami še kar nekaj.

Zato je moja zadnja današnja misel, ki jo želim deliti z vami, da se kultura in ekipa ne gradita na egocentričnih posameznikih, ampak na znanju, spoštovanju in bogatih medsebojnih odnosih.