Na splošno je bil v tako nepredvidljivem okolju zanimiv previden, a vseeno zelo izražen optimizem glede prihodnosti. Nemška podjetja zaupajo v kakovost in superiornost svojih izdelkov. Prepričana so, da se jim bo, ne glede na okoliščine, uspelo prilagoditi izzivom ter poslovati donosno in uspešno. Rahlo se spreminja paradigma rasti, saj je v pretekli petletki velik del rasti prišel s trgov v razvoju, zdaj pa v ospredje vse bolj stopajo digitalizacija poslovanja ter nove tehnologije in internet stvari. Tako je recimo BMW prepričan, da avtomobil tesla zanj ni prevelika grožnja in da bo imel v treh letih zmogljivejši električni avtomobil. Deutsche Post z DHL v Amazonu kljub njegovemu naskoku na logistiko ne vidijo grožnje, ampak zgolj priložnost. Siemens je pripravljen na vseh področjih. Po njihovem je sicer problematično pomanjkanje predvidljivosti, saj je težko graditi ali obnavljati velike infrastrukturne projekte v nepredvidljivem okolju ter če politiki kar naprej spreminjajo pravila igre. A se prilagajajo temu. Skrajšali so postopke odločanja in sprejemanja odločitev, z nakupom Gamese so vstopili na trg zelene energije, prevzemajo tudi nekaj specialističnih programskih podjetij, s katerimi digitalizirajo tako plinske turbine kot tudi oddelek medicinske opreme.

Še bolj presenečajo srednje velika podjetja, ki so običajno nišni igralci, a v svojih nišah obvladujejo 20 do 40 odstotkov trga in so tržni voditelji. V Gea Group menijo, da bo še naprej vsak drugi liter piva ter vsak četrti liter mleka v svetu procesiran na njihovih strojih, saj manjši tekmeci vse težje zagotavljajo konstantno visoko kakovost prehranskih izdelkov. Siemens je Osram leta 2013 izločil iz podjetja ter ga uvrstil na trg, ker je kazalo, da imajo žarnice vse manj prihodnosti. V samo 3 letih je menedžment prenovil podjetje, izdelavo žarnic in svetil so letos prodali kitajskim vlagateljem, sami pa so se usmerili na tehnološko zahtevna svetila LED, infrardeče oddajnike, industrijska svetila itd., vse to pa temelji na čipih ter programski opremi. Symrise, podjetje z 2,6 milijarde evrov prodaje, maržo EBITDA med 18 in 22 odstotkov v zadnjih 10 letih ter 12-odstotnim svetovnim tržnim deležem v segmentu aromatov, izvlečkov ter eteričnih olj, stavi na okoljsko ozaveščenost in vračanje k naravi.

Skratka svet je postal bolj nepredvidljiv, a s prilagodljivostjo ter konzervativnim načrtovanjem poslovanja nemška podjetja vidijo prostor za uspešno rast tudi v prihodnje. Zato mislim, da je kljub pričakovanim večjim nihanjem na borzah za pokojnino smiselno varčevati tudi v delnicah.