Kaj je vsebina PRT?

1. Kakšnih deset težkih rudarskih strojev priredimo za cca 3-minutno obratovanje. Ti stroji so: jašek, domferca, freza, jekleni transporter, samohodno podporje in drugo.

2. Dimnik s 360 metrov višine: atrakcija z razgledno ploščadjo in »grozdom« lokalov in apartmajev. Dostop po zunanji strani dimnika ali po tirnih vozilih iz centra PRT.

3. HeBus: helikopterski prevoz med slovenskimi mesti, za poslovne ljudi in turiste – izletnike.

4. Vsemu navedenemu pa je treba dati dušo, kar pomeni, da bo tisoče Zasavčanov skrbelo za lokale, butike, klube, prehrano, prevoze..., pa v vsem Zasavju, za šport, rekreacijo, za hribovske domove itd.

Takšen projekt profesionalnega turizma ne obstaja nikjer v Evropi. PRT – Park rudarjev Trbovlje je samo eden. Poleg tega vsa politična elita ve, da smo v Zasavju v globoki gospodarski krizi, ampak so popolnoma enotni v tem, da se o projektu PRT ne govori, ne razpravlja, ne piše in seveda tudi ne ukrepa. To velja predvsem za naše zasavske župane, tudi za predsednika vlade Mira Cerarja, ki so vsi o projektu PRT temeljito informirani. Ta moj projekt PRT, edina rešitev za gospodarstvo v Zasavju, je pri eliti prisoten od leta 2010, ko je bilo konec rudarstva v Zasavju.

In ko razmišljam, zakaj popolno zavračanje inovativnega, rešilnega gospodarskega projekta PRT, mi moja stara, razvojno usmerjena pamet pove, da sem verjetno človek »nižje kaste«. Ker kako pa velike projekte pelje »višja kasta«?

1. TEŠ 6: zgrajen, že obratuje.

– nezadovoljni zaposleni: nižanje plač, prestavitve, odpuščanje in drugo;

– nezadovoljni občani, ker pričakujejo podražitev tople vode;

– čista milijarda, vržena stran, ker se ni smelo diskutirati o obnovi treh obstoječih objektov (TET 2 Trbovlje, bloka 4 in 5 Šoštanj, ki bi za remonte porabili cca 400 milijonov evrov in bi dali enako proizvodnjo, kot jo daje TEŠ 6).

Tako dva milijona Slovencev iz nižje kaste ne smemo vedeti, kdo so avtorji TEŠ 6, kdo je odobril prvih 100 milijonov, kdo je odobril gradnjo TEŠ 6, ne da bili zagotovljeni viri itd.

2. Drugi tir: še nič ni zgrajenega, denar pa že žre.

– Tudi tukaj, kot pri TEŠ 6, se ne sme razpravljati o modernizaciji obstoječega tira, ker potem drugi tir (tunelska varianta) odpade. S tem, ker obstoječi tir ni moderniziran, je Luki Koper že narejena konkretna škoda. Odgovorni so ljudje v vladi in v vodstvu železnice, seveda ne bodo odgovarjali, ker so v višji kasti.

– Varnost prometa po drugem tiru bo zelo problematična, ne zaradi tira, ampak zaradi starih vagonov in cistern, naših in tujih, ki jih bodo poslali v tunele. Nekje sem zapisal, da morate imeti ob odprtju drugega tira tudi dva kompleta tirne gasilsko-reševalne mehanizacije.

– Financiranje tako kot TEŠ 6: pridobimo nekaj denarja, začnemo graditi, vrtati tunele..., potem se pa izsiljuje, »ker je velika škoda ustaviti gradnjo«. Da je to finančno katastrofalen projekt, je odločila tudi EU, ker ne bo financirala drugega tira. Šlamparija odgovornih pri tem, kdo in koliko v odstotkih bo vračal »kredite«, naših vodilnih sploh ne zanima, čeprav je to, kdo bo plačal in koliko, najpomembnejše.

Ima pa zgodba o drugem tiru tudi eno dobro stran: točno se bo vedelo, da so avtorji katastrofalnega projekta drugega tira Gašperšič, Počivalšek in Cerar.

In upam, da niste pozabili na projekt PRT – Park rudarjev Trbovlje. Srečno!

Stane Cenc, Trbovlje