Svetovni dan habitata je posvečen človekovim naseljem in osnovni pravici ljudi do primernega bivališča. Vlade in lokalne skupnosti vsega sveta so pozvane, da na ta dan usmerijo pozornost na kakovost življenja v mestih in drugih naseljih ter z različnimi aktivnostmi spodbujajo zavest o potrebi za izboljšanje življenjskih pogojev.

Svetovni dan habitata vsako leto prvi ponedeljek v oktobru opominja, da ima vsakdo moč in odgovornost, da oblikuje prihodnost naših mest in naselij. V Sloveniji že drugo leto Center arhitekture skupaj z ministrstvom za okolje in prostor pripravlja vseslovensko akcijo v okviru meseca prostora od 3. do 31. oktobra. K sodelovanju so povabili vse slovenske osnovne šole z željo ozaveščanja otrok, da bi se na ta dan za dve šolski uri vsi slovenski osnovnošolci srečali s temo prostora in arhitekture. Dejavnosti so zasnovane za vse triade osnovne šole; učence bodo opozorile in spodbudile k opazovanju in zaznavanju ožjega ali širšega območja domačega kraja, dela mesta ali soseske, ki ga poznajo, a ga morda obravnavajo kot prostor, na katerega nimajo nobenega vpliva. Namen je usmeriti pozornost na posamezniku domače dele kraja s ciljem, da jih ponotranji in sprejema kot nekaj svojega, za kar mu je mar in na kar lahko vpliva.

Center arhitekture, ki ga vodijo arhitektke Barbara Viki Šubic, Špela Kuhar in Polona Filipič, deluje na področju arhitekturne vzgoje in izobraževanja ter ozavešča o pomenu kakovostno grajenega prostora. Program Igriva arhitektura deluje znotraj centra in skrbi, da se otroci že zgodaj začnejo izobraževati o prostoru in arhitekturi, da bodo znali, ko odrastejo, sodelovati v prostorskih odločitvah in da bodo razvili občutljivost do tovrstne tematike. Projekt Igriva arhitektura je bil leta 2013 nagrajen s Plečnikovo medaljo za prispevek k bogatitvi arhitekturne kulture, ki je ena od najpomembnejših stanovskih nagrad v Sloveniji.

V programu Igriva arhitektura, ki deluje od leta 2009, raziskujejo, pripravljajo, oblikujejo in razvijajo sistemski program formalnega in neformalnega izobraževanja otrok in pedagogov na področju prostora, arhitekture in oblikovanja. S sodobnimi metodami učenja z izkušnjo podpirajo razvoj kritičnega in kreativnega mišljenja, ponujajo kakovostne in zanimive postopke za razumevanje prostora, arhitekture in oblikovanja v formalnih in neformalnih izobraževalnih okoljih. Projekt je prilagojen tako različnim starostnim skupinam kot tudi otrokom s posebnimi potrebami.

V ponedeljek, 3. oktobra 2016, od 10. do 18. ure bodo potekale tudi tri delavnice v treh slovenskih mestih – Ljubljani, Radovljici in Mariboru. Na delavnicah bodo osnovnošolci izdelali prostorsko postavitev v javnem odprtem prostoru in opozorili na pomen arhitekture in prostora za splošno kulturo naroda.