Abraham. Praznovanje 50. rojstnega dne je svojevrstna prelomnica, ki pa jo slavljenci danes dojemajo precej drugače, kot so jo pred desetletji, saj se je življenjska doba občutno podaljšala. Tudi sami se abrahamu bližamo s hitrimi koraki, a nas tega ni strah. Kvečjemu nasprotno, saj ugotavljamo, da nas leta ne načenjajo do te mere, da bi se starosti bali. Kljub temu pa se spreminjamo.

Da smo pri brcanju žoge počasnejši, kot smo bili, smo vzeli v zakup, podobno kot nekaj manj las na glavi in kakšen kilogram več. Po drugi strani pa precej bolj cenimo partnerski odnos, prijatelje in dobro hrano. Spreminjamo pa se tudi, ko beseda nanese na naš posel in posledično avtomobile. Všeč nam namreč postajajo štirikolesniki, za volanskim obročem katerih se pred časom nismo videli. Mercedesi, na primer. Razlog je na videz preprost – bolj kot kadar koli prej smo začeli ceniti udobje in avtomobili z zvezdo na nosu so njegova sopomenka, saj ga utelešajo do potankosti.

Sprememba ni naključna, kot tudi nismo edini, ki jih je doletela. Statistika namreč pravi, da bližje ko si 50. letu starosti, večja je verjetnost, da boš kupil mercedesa, saj so kupci v povprečju stari ravno 50 let. A leta niso edino, kar šteje. Pomembno je tudi stanje na bančnem računu. Kaj pomembno, najpomembnejše. Nič drugače ni, ko beseda nanese na prestižneža, s katerim smo se družili pred dnevi – karavansko različico razreda E. Da bi ga zapeljali v svoj hlev, morate imeti na voljo približno 52 evrskih tisočakov ali raje še kakšnega več, saj za doplačilo ponuja dobrote, brez katerih nedeljsko kosilo (beri: vožnja) ne bo tako zelo teknilo.

»Sedi, pet!« bi dejala učiteljica, ponosna, ker je tako zelo pameten. Če si ne znate predstavljati, kako bo videti vožnja v prihodnosti, sedite za volanski obroč razreda E in dobili boste občutek, kaj bo avtonomna vožnja resnično ponujala. To, da lahko pospešuje in zavira sam, seveda ni nič novega, je pa novost, da to lahko počne do hitrosti 210 km/h, hkrati suvereno vozi skozi ovinke, za nameček pa bere tudi prometne znake in jim prilagaja hitrost. Ali prevedeno, če sodite med tiste, ki pogosto vozijo prehitro, vam bo marsikatera kazen prihranjena. Seveda je za vse skupaj potrebna sprememba v glavi. Sistemu je pač treba zaupati in testne vožnje so pokazale, da je zaupanja vreden. Če pa česa ne zmore, voznika na to jasno in glasno opozori, tako da lahko ta varno prevzame nadzor.

Dolgin je, to mu moramo priznati. Res je, da ga boste obhodili hitreje kot še tako majhen otok na Maldivih, toda dolžinska mera 4,93 metra zahteva spoštovanje. Ne ustrašite se je, kamere in parkirni senzorji zagotavljajo zaščito, da si ne boste po nepotrebnem pridelali praske na karoseriji. Zato pa zajetna dimenzija prinaša predvsem prednosti, ki se kažejo v udobju na zadnji klopi, kjer se bosta dva potnika nad pomanjkanjem centimetrov za kolena in glavo pritoževala redkeje, kot se obiskovalci restavracije z Michelinovo zvezdico pritožujejo nad jedmi. Prtljažnik z osnovnimi 640 litri, kar je mimogrede največ v razredu, pa je naravnost gromozanski. Ali v praksi: ko vanj zložite štiri kovčke, vas mazohistično opozori, da si jih želi še in še. Z brco pod odbijač pa se zajetna prtljažna vrata odpro ali zapro samodejno.

Gianni Versace je bil modni oblikovalec, ki nas je prevzel in zasvojil do te mere, da smo bili vedno med prvimi, ki so se sprehajali med policami, ko je v trgovino prišla pošiljka najnovejših oblačil. Bila so nam tako všeč, da bi pokupili vsa, če bi naš bančni račun to prenesel. A žal ni. Da smo se nanj spomnili med vožnjo mercedesa, je za to znamko kompliment. Seveda bi pokojni modni genij oblikovalce iz Stuttgarta spodbujal, da so še bolj ustvarjalni, a sta kokpit iz dvobarvnega usnja z ročnimi šivi in vložki iz lesa, ki niso zgolj klasični, ter ambientalna osvetlitev koraka v smer, ki nagovarja vse mlajše in luksuza željne zemljane, ki so jim pomembni varnost, zanesljivost in udobje. Vrline, ki jih nemški štirikolesnik pooseblja z vsakim prevoženim kilometrom. V motorni paleti so trenutno trije kandidati, a na bencinska z močjo 184 (135kW) in 211 konjev (155kW) pozabite, saj je prava izbira različica E 220d (143 kW/194 KM), ki bi jo lahko tržili podobno kot slovenski ponudnik telekomunikacijskih storitev svoj trojček – zmogljiv, prožen, varčen. Na nemški avtocesti smo ga pognali do več kot 200 km/h, vozno udobje je tudi po zaslugi devetstopenjskega samodejnega menjalnika na visoki ravni, poraba okoli šest litrov pa dovolj nizka, da bo tudi zelenim, zakaj bi mu nasprotovali, zmanjkalo argumentov.

P. S.: Trenutno smo bližje abrahamu kot pa stanju na bančnem računu, ki bi omogočalo nakup razreda E...