Spletna aplikacija kollecto trži personalizirana priporočila pri nakupu umetniških slik. Kot pravijo, pri njih za nakup umetniškega dela ne potrebujete 10.000 dolarjev in še dodatnega denarja za umetnostnega svetovalca. »Z našo pomočjo bodo vaše stene postale tako dobre, kot ste vi,« obljubljajo v podjetju, ki uporabniku prihrani dolgotrajno spletno iskanje prave slike za pravo ceno. Sofisticirana tehnologija podjetja iz Detroita nenehno spremlja ponudbo na stotinah spletnih strani galerij in išče umetnike, žanre ter sloge, ki so všeč konkretnemu uporabniku – za ceno, ki si jo lahko privošči. Storitev je namenjena predvsem neizkušenim zbiralcem, ki želijo kupovati umetniška dela za manj kot 3000 dolarjev.

Uporabnik se ob prijavi v aplikacijo poveže z osebnim umetnostnim svetovalcem (v Kollectu mu šaljivo pravijo »osebni stilist za stene«), ki mu skozi kratek vprašalnik oziroma sprehod po likovnih slogih pomaga določiti njegov likovni okus oziroma preference. Obenem uporabnik tudi določi cenovni razpon, v katerem želi kupovati slike. Likovni svetovalec mu potem po elektronski pošti vsak teden pošilja priporočila oziroma spletne povezave do izbranih umetniških del. Uporabnik lahko slike kupi, lahko pa tiste, ki so mu všeč, zgolj oceni in tako osebni svetovalec sčasoma še natančneje spozna njegov umetniški okus. Kollecto mu, ko se odloči za nakup umetniškega dela, pomaga pri pogajanju z avtorjem oziroma galerijo o končni ceni, obenem pa mu omogoča tudi odplačevanje kupljene umetnine po mesečnih obrokih.

Preprosta uporabna tehnologija

Ustanoviteljica Kollecta Tara Reed je prišla na zamisel o podjetju, ko je v novem stanovanju strmela v prazne stene. »Že nekaj let sem se zanimala za likovno umetnost in prešinilo me je, kako naporno bo najti primerna umetniška dela za novo domovanje,« je povedala. »Za hrano, glasbo, modo, filme ni težko najti aplikacije z osebnimi priporočili, v svetu likovne umetnosti pa se česa takšnega še nihče ni spomnil.«

Obenem, je še dejala Reedova, si kot ljubiteljica umetniških del ob svojih finančnih zmogljivostih – prvo sliko je kupila za 800 dolarjev – ni mogla privoščiti dragega umetniškega svetovalca. O svojih težavah z umetniškim trgom je začela pisati blog, na katerega se je odzvalo veliko zbiralcev z enakimi težavami. Kot odgovor na okoliščine je Reedova julija 2014 ustanovila Kollecto. Takrat je delala kot marketinška strokovnjakinja v Microsoftu. Že po nekaj mesecih, potem ko se je povezala z Emily Havens, umetnostno svetovalko z dolgoletnimi izkušnjami, je posel stekel.

»Najprej sem nameravala vzpostaviti model posvetovanja uporabnikov s svetovalci v živo prek videopovezave. Vendar sem narobe ocenila pripravljenost strank na pogovore o umetnosti. Ne glede na to, da veš, kaj maraš in česa ne, te lahko pogovor s profesionalcem hitro spravi v zadrego,« pravi Reedova, ki se je zato raje odločila za spletno aplikacijo in komunikacijo po elektronski pošti. Nerodno je bilo le to, da ni imela niti najmanjšega pojma o kodiranju oziroma programiranju aplikacije. Poiskala je obstoječe tehnološke rešitve in z njimi kot pri mozaiku sestavila svojo robotizirano spletno rešitev: uporabniško zelo preprosto, prijazno in celo zabavno.

Milijonska svetovalna pogodba

Reedova ponuja na spletni strani tudi brezplačno šolo za zbiralce umetnin, v njej pa neposredno odgovarja na vprašanja, kot sta na primer »Koliko denarja naj bi porabil za umetnost« in »Kako naj razložim svoj umetniški okus«.

Kollecto sodeluje z umetniki po vsem svetu. Zaslužek pridobiva od provizije pri svetovanju in financiranju nakupa. Umetniki in galerije so zelo zainteresirani za to, da bi svojo umetnost predstavili strankam Kollecta, obenem pa je pomembna prednost platforme tudi to, da povezuje ljubitelje umetnosti (ki odkrivajo svoje preference) z umetnostnimi svetovalci. Za svetovalca v Kollectu se je potegovalo že več kot sedemsto kandidatov.

Uspeh spletne aplikacije je pripeljal do predavanja Tare Reed na TEDx, neprofitni spletni konferenci, ki skrbi za globalno širjenje inovativnih idej. Zaradi njenih prepričljivih nasvetov o oblikovanju in trženju spletnih aplikacij za tehnično manj podkovane podjetnike so ji pri enem od glavnih ameriških tehnoloških podjetij ponudili več kot milijon dolarjev vredno pogodbo za svetovanje.