Porsche ve, kaj je zgodovina. Zato prav tako tudi ve, da se od nje lahko veliko naučiš in da ti lahko služi tukaj in zdaj. In da brez nje dejansko ni prihodnosti. V svoji bogati zbirki avtomobilov, traktorjev, letalskih motorjev, dirkalnikov, tankov in še česa imajo toliko žlahtne dediščine, da bi bil pravi greh, če je ne bi znali izrabiti. Novi model 718, ki nadaljuje tradicijo 550 in nekoč dirkalnika z enakim imenom, je nov korak v njihovem svetu športnih avtomobilov.

Zgodba je sicer zelo enostavna, a hkrati tudi zapletena. Štirivaljniki nekako niso sodili v pravi svet dirk, a pri Porscheju so bili dovolj nekonvencionalni, da so se tega vseeno lotili, uspehi pa so jim dali prav. Ker se časi spreminjajo, postaja nekdanja moda spet modna. A sodobne tehnične zahteve so rekle svoje, zato ne preseneča, da so v novo serijo 718, ki jo sestavljata kupejevski in kabrioletski boxster, namestili tudi tak pogonski agregat. Seveda je to klasični boxster s štirimi valji, dvema ali dvema in pol litroma delovne prostornine (ta je namenjen še močnejši različici S) in obveznim turbo polnilnikom. Motor je povsem nova konstrukcija, a verjemite, da prepriča od prvega zavrtljaja kontaktnega ključa. In da, uganili ste, ta je še vedno nameščen na levi strani volana.

Ko se jima uspe skobacati na športni sedež, voznik in sopotnik seveda sedita ustrezno nizko nad cesto, ob vrtljaju ključa pa se motor takoj oglasi z značilnim agresivnim zvokom. Hej, znamko Porsche morata potnika čutiti, a tudi slišati, kot naj bi jo slišali tudi mimoidoči. Globoko grgranje je nekaj, kar vam lahko takoj požene adrenalin po žilah, čeprav bi se puristi lahko zgražali, da to ni pravi porsche. Pa je, obrnite kakor koli hočete, kajti poleg dejstva, da omenjena motorja zmoreta 300 oziroma 350 konjičev (220 oziroma 257 kilovatov), so se temeljito lotili tudi podvozja in tako ustvarili skulpturo na kolesih, s katero se lahko mirno vozite po mestu ali podeželski cesti, lahko pa si daste duška in pritisnete na plin, kjer je to seveda dovolj varno in dovoljeno. Pri čemer avtomobil komunicira z voznikom in poleg odlične lege na cesti in temu primerne športne trdote ostaja ne preveč zahteven za vožnjo, saj vozniku omogoča tudi povsem sproščeno delo za volanom. Kot volk v ovčji preobleki torej.

Pri menjalnikih Porsche ponuja tako ročnega kot samodejnega z dvema sklopkama PDK, ki še bolje opravlja svoje delo. Res pa je tudi, da s tem vzame nekaj dela vozniku in kdor želi še več neposrednega stika, bo izbral ročnega, kot bo tudi tisti, ki si želi več stika z okolico, izbral boxsterja. Ta je približno enako težak kot cayman, oba pa sta pridobila nekaj kilogramov v primerjavi s predhodnikoma, a je boxster pravi biser med kabrioleti, saj so njegovo šasijo zasnovali tako, da dejansko nimate niti za trenutek občutka, da mu manjka streha. Zvijanja karoserije, poskakovanja in še česa pri tem avtomobilu ne boste našli. In zložljiva streha – ta je mojstrsko delo, saj odlično tesni in daje potnikoma občutek, da so zgodbe o glasnih kabrioletih le nekaj, o čemer govorijo pravljice.

Voznik pa svojo pravljico na štirih kolesih živi tukaj in v tem trenutku, ko na podeželskih cestah lahko izkoristi vso moč motorja ali pa le uživa v udobni lenobni vožnji. Zanimiv je tudi podatek, da novi cayman do 100 km/h pospeši v vsega 4,7 sekunde (kar je 0,7 sekunde bolje kot predhodnik), močnejša različica S pa v 4,2 sekunde ali pol sekunde hitreje kot prej. Boxster je enako dober v pospeševalni disciplini, oba pa imata seveda na voljo mali vrtljivi gumb na volanu za vklop sistema sport response. Tak gumb in tak sistem, ki spominjata na dirkaške gene tega avtomobila, pa že tako potentnega porscheja spremenita v še agresivnejše ropotalo, ki mu iz izpuha prihajajo zvoki, ki so kot zvok Stradivarijeve violine za ljubitelje, recimo Mozarta. Menda več niti ni potrebno dodati, razen tega, da ima voznik na voljo še tri dodatne programe, sport, sport + in individualno nastavljene parametre odzivanja menjalnika, stopalke za plin, volana in še česa.

Mimogrede, ko držite v rokah volan, se morate zavedati, da držite v rokah tehnologijo, ki so jo pri Porscheju prevzeli kar iz modela 911 turbo. Še en dokaz, da se selitev tehnologij znotraj hiše še kako izplača. In cena? Oba modela sta pri nas že v prodaji, cayman se začne pri 58.917, boxster pa pri 61.110 evrih. Močnejši različici S staneta 74.128 oziroma 76.396 evrov.