Odločitev za otroka zahteva dobršno mero poguma. A kaj bi šele dejali za kolega, s katerim se skupaj podimo za okroglim usnjem, ki nam je zaupal, da znova pričakuje otroka, in to že sedmega po vrsti. Resda je sedmica pravljična številka, ki je v numerologiji povezana z domom in družinsko odgovornostjo, toda skrbeti za sedem otrok?!
Preselili smo se v domišljijski svet in začeli premišljevati, v kako veliki hiši morajo živeti, kako je videti skupno kosilo, ko je za mizo devet ljudi, in ne nazadnje, kakšen avto morajo imeti, da se družina od prvega do zadnjega odpravi na pot. No, vsaj pri slednjem pretirana domišljija ni bila potrebna, saj smo pred dvema dnevoma v (katoliški) državi, ki je velikim družinam zelo naklonjena, Poljski, kilometre nabirali s štirikolesnikom, ki je velikim družinam pisan na kožo – toyoto proace verso.
Iščete vozilo, s katerim na družinskih popotovanjih ne boste v zadregi, kam s prtljago, udobje vožnje bo tako za voznika kot sopotnike na visoki ravni, za nameček pa motorna konjenica dovoljuje tudi hitrejšo vožnjo, če si boste tega zaželeli? Če ste pokimali, zna biti ravno toyota vaša izbira. Potniški kombi ima sicer kameleonsko nrav, prilagaja pa se potrebam potencialnega kupca. Ne zgolj z dolžino (od 4,61 do 5,31 metra) in medosno razdaljo (različica s 3,27 metra se zdi idealna), temveč tudi s številom sedežev. Teh je v treh vrstah lahko tudi devet, če je v osnovi namenjen prevozu nerazvajenih potnikov, lahko pa jih je tudi zgolj šest ali sedem v različici, ki so jo poimenovali VIP; za potnike, ki želijo nekaj več, predvsem udobja. Da gre za posamične sedeže, ki jih lahko tudi obračamo, se zdi samoumevno, kot je samoumevno, da so preoblečeni v mehko in dišeče usnje. Pa še masažno funkcijo ponujajo, da potniki po mačje predejo od veselja. Panoramska streha jim prav tako polepša dan. A kombinacija z osmimi (šest jih za malčke našega žogobrcarja ponuja isofix) je tista, ki naj bi tudi v Sloveniji imela največ prodajnega uspeha. Zdi se logično, da vstop in izstop poenostavljajo drsna vrata na obeh straneh, manj logično pa je, da je za pomoč elektrike treba doplačati (izjema je VIP), za operacijo pa je dovolj prijem kljuke ali pritisk na stikalo na centralni konzoli.
Nam se je najbolj idealna zdela vmesna različica z dolžino 4,96 metra in osnovnim prtljažnikom s 603 litri (v živo deluje precej manjši, saj je ozek in visok), ki jo poganja bodisi 150- ali 177-konjski 2-litrski dizel. Razlika v zmogljivostih ni omembe vredna (oba zmoreta 170 km/h najvišje hitrosti, pospešek močnejšega je z 10,1 sekunde hitrejši), pomembnejše je, da ima močnejši aduta v žepu – 6-stopenjski samodejni menjalnik, ki vozno udobje še nadgradi. Šibkejši premore zgolj ročnega. Vozili smo šibkejšega, porabljeno povprečje okoli 7 litrov pa se nam je glede na dimenzije in težo vozila zdelo dovolj varčno, da preveč ne obremeni družinskega proračuna. Ponujajo tudi 1,6-litrska dizla z močjo 95 in 115 konjev, a se ponudbi spoštljivo zahvalite in ji recite ne. So bili pa občutki za volanskim obročem podobni tistim v kakšnem večjem športnem terencu, kar je hvalevredno, seveda pa zajetni centimetri v vse smeri (ob višini 1,9 metra se bo večina počutila majhne) zahtevajo vozniško bolj poučenega voznika, pomoč kamere pride še kako prav. V voznikovem okolju vlada red. O varčevanju v skladu z recesijo ni govora, saj voznika obdajajo tako na videz kot tudi na otip kakovostni materiali, sedi pa se visoko in udobno. Le kakšno odlagalno mesto več smo pogrešali.
»Ni nam vseeno,« pravijo številni, ki se pred nakupom štirikolesnika pozanimajo, kako varen je dejansko. Če je nekoč veljalo, da je varnost za volanom v neposredni povezavi z velikostjo vozila in odštetimi evri, danes ni več tako. Kljub temu proace verso glede na centimetre v vse smeri sodi med tiste štirikolesnike, ki so med večjimi z najvišjo oceno petih zvezdic za varnost potnikov na trčenjih EuroNCAP. Zanj dejansko velja, da ima vse, kar imajo veliki. Tudi ceno. K nam bo zapeljal januarja prihodnje leto, natančna vstopna cena še ni znana, a bo nižja od 30.000 evrov, najbolje opremljena različica VIP še 20 tisočakov več. Na prvi pogled veliko denarja, a glede na ponujene centimetre in litre precej bolj sprejemljivo. Za našega kolega s sedmimi otroki in za slovenske razmere nadpovprečno plačano službo pa naravnost idealno. Otroci imajo pač svojo ceno, tudi pri mobilnosti.