Toyota stavi na hibride, vse bolj tudi konkurenti. Zna biti to za znamko v prihodnosti težava?

Računamo, da ne. Veselimo se konkurence, ki bo resno prodajala hibride, saj se bo tako vse več ljudi izobrazilo, kaj hibridi prinašajo. Smo v fazi izobraževanja kupcev, ki jim želimo predstaviti, kako se hibride uporablja. Poteka kampanja, v kateri ljudi spodbujamo k vožnji naših hibridov. Na tedenski ravni realiziramo več kot 100 testnih voženj, zavedanje o hibridni tehnologiji pa je v Sloveniji v zadnjem letu močno poskočilo.

Zmeraj več se govori o električnih avtomobilih, kakšno je stališče Toyote?

Za zdaj so hibridi naša sedanjost in bližnja prihodnost, o električnih avtomobilih pa načeloma ne razmišljamo, ker infrastruktura še ne dopušča množične uporabe. Predstavljate si, da bi vsi imeli električne avtomobile, ki jih je treba polniti. Če bi vsi zjutraj v službi in nato še popoldne doma polnili avtomobile, bi se električna mreža sesedla, saj kot država nismo sposobni zagotoviti toliko električnega toka, kolikor bi ga v teoriji vsi električnih avtomobili potrebovali. V naslednjih 15 do 20 letih infrastruktura v večini držav na svetu ne bo ustrezna, izjema so nekatere skandinavske države, na primer Norveška. Zato v prihodnosti ne računamo na elektriko, temveč na gorivne celice.

Pri Toyoti zamujate z razredom majhnih športnih terencev. Novembra prihaja C-HR. Pričakovanja?

Gre za naš glavni produkt za naslednja tri leta. Zavedamo se, da bo šlo za kanibalizem z aurisom. Cenovno bo z 18.000 evri pozicioniran nad njim. Poanta tega avtomobila je pridobiti nazaj kupce, ki so odšli, ker jim je bil novi RAV4 prevelik. Merimo tudi na kupce, ki doslej še niso vozili toyote.

Toyota je znamka številka ena na svetu, v Evropi pa prodajne številke niso blesteče.

Evropski kupci so občutljivi za dizajn. Ko so pri Toyoti razvojni center prepustili v roke Evropejcem, so tudi vozila postajala nam vse bolj všečna, takšni so na primer auris, avensis in verso. C-HR je tako že v osnovi namenjen evropskim kupcem, je bilo pa ob predstavitvi nad njim veliko navdušenih tudi onkraj luže. Zavedamo se, da lahko v Evropi prav z dizajnom naredimo neko boljšo zgodbo. maš