Konec junija so se v Darsu zaleteli z optimističnim sporočilom, da bodo lahko še med poletno sezono zagnali svoj prekrškovni sistem, ki od septembra lani deluje zgolj poskusno. Optimizem avtocestne družbe se je izkazal kot preuranjen, saj je urad za meroslovje tedaj šele začel laboratorijsko testiranje naprave za sekcijsko merjenje hitrosti. Ti testni postopki so se zdaj vendarle sklenili.

»Urad za meroslovje je merilnemu sistemu za sekcijsko merjenje hitrosti podelil certifikat o odobritvi tipa merila,« so nam včeraj sporočili iz podjetja Intermatic, ki je brezplačno dobavilo približno 400.000 evrov vreden sistem proizvajalca 3M.

»Od izvajalca smo izvedeli, da so prejeli obvestilo o odobritvi tipa merila. V prihodnjih dneh se bomo na skupnem sestanku dogovorili o operativnih zadevah. Uporabniki avtoceste bodo pred začetkom delovanja sistema zagotovo pravočasno obveščeni,« so sporočili iz uprave družbe. Dars ima zdaj vse potrebno, da končno doreče vse naloge s policijo, ki je pristojna za izdajanje glob kršiteljem. Nadzor naj bi potekal pol leta, nakar naj bi Dars opremo vrnil dobavitelju.

Leto dni poskusnih meritev

Leto dni traja poskusno merjenje na petkilometrskem trojanskem odseku, na katerem je hitrost vožnje omejena na 100 kilometrov na uro. Po prvotnih napovedih bi morala policija decembra lani začeti izdajati globe tistim, ki vozijo prehitro na odseku skozi predora Trojane in Podmilj. Za zamudo je odgovoren dobavitelj opreme. Najkasneje decembra bi moral razpolagati z vsemi potrebnimi dokumenti, s katerimi dokazuje, da je sistem akreditiran in potemtakem deluje kot oprema za ugotavljanje kršitev prometnih predpisov. Ključni manjkajoči dokument je bil državni certifikat, ki potrjuje, da je naprava uradno overjeno merilo.

Iz obrazložitve izdanega certifikata izhaja, da je Intermatic septembra lani spisal nepopolno vlogo, nakar je potreboval več mesecev, da je izpolnil vse zahteve urada. Prve testne terenske meritve so zato opravili šele maja, urad je dobil dostop do sistema junija, nakar je vlagatelj moral še odpraviti ugotovljene nepravilnosti in dopolniti svojo vlogo. Zaplet je dodatno »začinil« očitek urada za meroslovje, da naj bi prišlo v procesu certificiranja do poskusa korupcije, in sicer naj bi predstavnik Intermatica ponujal ugodnosti uradniku, da bi ta pospešil postopek. V podjetju so očitke zanikali.

Nadzor samo v smeri Ljubljane

V sekcijskem merjenju hitrosti se izvaja merjenje povprečne hitrosti vožnje med vstopno in izstopno točko na določeni razdalji. Kameri, nameščeni pred predorom Trojane, fotografirata vsa vozila in v šifrirani obliki evidentirata njihove registrske tablice ter čas vstopa v merilno mesto. Kameri za predorom Podmilj prav tako fotografirata vozila in evidentirata njihov izstopni čas. Če je čas vožnje med posnetkoma pod dopustno mejo, je voznik vozil prehitro.

Fotografijo kršitelja sistem avtomatsko pošlje v nadzorni center, od koder jo bodo posredovali na strežnik policije, ki vozniku zatem izda plačilni nalog. Vse druge fotografije naj bi sistem samodejno izbrisal. Sekcijsko merjenje hitrosti je vzpostavljeno samo v smeri proti Ljubljani.