Razmeroma majhna prilagoditev križišča Dunajske in Vilharjeve ceste, ki je zaživelo v petek popoldne, naj bi po napovedih prometnih strokovnjakov razbremenila predvsem šmartinski podvoz pod železniško progo in Masarykovo cesto. Pričakujejo namreč, da bodo vozniki z območja Jarš proti Šiški ali Viču namesto po Masarykovi cesti in Trgu OF peljali po Vilharjevi in naprej Dunajski cesti v smeri proti mestu. Deloma naj bi novo križišče razbremenilo tudi križišče Linhartove in Dunajske ceste, saj bi se lahko del voznikov odločil za alternativno pot po Železni in spet Vilharjevi cesti. Prve dni je bilo očitno, da večina voznikov novih povezav še ne uporablja.

Pri šmartinskem podvozu po starem

Pred šmartinskim podvozom so dopoldne in predvsem popoldne te dni kljub novi potencialni povezavi prek Vilharjeve ceste tako kot običajno nastajali zastoji. S Šmartinske ceste praktično nihče še ne nadaljuje po Vilharjevi cesti, redko kdo zavije tudi na Topniško ulico. Vsi zavijajo v šmartinski podvoz. Tudi s Topniške ulice nihče še ne zavija na Vilharjevo, ampak prav tako peljejo proti podvozu. Nekaj več je prometa tudi z Masarykove ceste na Topniško ulico. Promet z Vilharjeve ceste je redek, vozniki večinoma nadaljujejo v podvoz ali na Šmartinsko cesto. Ker večina voznikov sili v podvoz, vlada v konicah na tem križišču infarktno stanje, ki ga dostikrat z usmerjanjem poskuša blažiti policija.

V konicah se kolona vozil vije od Šmartinske ceste prek podvoza naprej po Masarykovi cesti in proti Trgu OF. Vendar na tej relaciji obstaja še ena bolj problematična točka – križišče Masarykove in Njegoševe ceste. Več kot očitno je podobno kot podvoz to še eno ozko grlo med široko Šmartinsko in zmogljivo Roško cesto. Prometni strokovnjaki so si enotni, da je slaba povezava teh dveh cest ena prometnih rakavih ran Ljubljane.

Ker prve dni večina voznikov ni izkoristila Vilharjeve ceste in možnosti zavijanja na Dunajsko cesto tudi v smeri proti središču mesta, je bil promet po njej tudi v konicah redek. Ob našem obisku v petek popoldne so z Vilharjeve ceste proti središču mesta v pol ure zavili vsega trije vozniki, od tega en taksist in en Mariborčan. Nekaj več avtomobilov je na Vilharjevo cesto zavijalo z Dunajske ceste iz smeri Bežigrada. Na Dunajski zaradi novega križišča med 15.45 in 16.15 ni bilo nobene gneče. Za konec tedna in včeraj je nekaj več voznikov že uporabljalo Vilharjevo cesto, vendar še vedno premalo, da bi se to poznalo na drugih cestah.

Zaradi novega križišča možni glavoboli

Dr. Peter Lipar, predstojnik Prometnotehniškega inštituta pri ljubljanski fakulteti za gradbeništvo in geodezijo, se strinja, da se bodo učinki novega križišče na Vilharjevi pokazali šele čez nekaj mesecev. »S tem križiščem deloma rešujemo problem pri šmartinskem podvozu. Zanimivo pa je, da če bo preveč voznikov kot alternativo Masarykovi začelo uporabljati Vilharjevo cesto, potem bomo naleteli na novo težavo. Mi smo delali simulacijo, ki kaže, da bi lahko zastoji nastajali po podvozu na križišču Dunajske in Tivolske ceste, ki jih lahko rešimo samo s preureditvijo tega križišča, tako da namenimo dva pasova za zavijanje desno. Ker sklepamo, da bo večina voznikov, ki se bodo pripeljali z Vilharjeve ceste, na tem križišču zavijala desno.« Še več prometa Lipar na Vilharjevi cesti pričakuje, ko naj bi v okviru novega potniškega centra sem preselili avtobusno postajo s parkirno hišo. »Takrat bo Vilharjeva cesta popolnoma spremenila svoj namen in obliko.«

Zato je v okviru zazidalnega načrta za potniški center ljubljanska občina že pred leti širše območje železniške in avtobusne postaje na papirju prometno temeljito predrugačila. Predvidene rešitve so v prvi vrsti vezane na dokončanje potniškega centra in drugih investicij na tem območju, od katerih bo občina pobirala visok komunalni prispevek. Danes se sicer to sliši kot znanstvena fantastika, ampak po Masarykovi cesti in Trgu OF naj bi vozil tramvaj, ki bi pripeljal po Dunajski ali Slovenski cesti ter nadaljeval pot na traso železnice ali naprej na Šmartinsko in Njegoševo cesto. Masarykova cesta naj bi bila na celotni trasi štiripasovna, pri šmartinskem podvozu zaradi dodatnih pasov za zavijanje celo šestpasovna. Štiripasovna naj bi bila tudi Vilharjeva cesta, vendar le na odseku od Dunajske do Železne ceste oziroma Zupančičeve jame.

Spremenjeni prometni tokovi po preureditvi Vilharjeve ceste

Dnevnik

PODATKI

Železna cesta

KLASIČNE POTI

ALTERNATIVNE POTI