Trgatev. Nabiranje grozdja je neprecenljiva izkušnja, ves trud pa je poplačan, ko sadeži dobijo tekočo obliko in spijemo kozarec dobrega rujnega. Kot je na primer bela vinska sorta optima, ki jo je davnega leta 1930 s križanjem rizlinga, silvanca in muller-thurgaua vzgojil Peter Morio, oprijel pa se je je vzdevek – najboljša! Žal še nismo imeli priložnosti, da bi pokusili kozarec optime, ki je priljubljena predvsem v Nemčiji, a po njeni soimenjakinji sodeč, s katero smo se intimno spoznavali na cestah v okolici Münchna, njen vzdevek ni tako zelo daleč od resnice.

Z najnovejšo optimo na štirih kolesih pri Kii drezajo v gnezdo, v katerem je polno sršenov (beri: modelov), pripravljenih, da močno pičijo, če bo treba. Prvič, odkar je leta 2000 zapeljala na cesto, je namreč dobila nahrbtnik. Ne sicer takšnega, ki bi si ga nadeli na vse bolj romarski poti na slovenski ponos Triglav, temveč tako priročnega, da bo osvojil srca družinskih očetov. Karavani so namreč bolj kot kaj drugega tovorne mule, ki so sposobne tudi na daljšo relacijsko pot udobno prepeljati štiri potnike in njihovo zajetno prtljago. Toda to danes ponujajo že skoraj vse avtomobilske znamke, zato delo razvojnikov Kie ni bilo lahko. Zavedali so se, da so evropski kupci sila zahtevni in da ne bo dovolj, če bodo zgolj podobni konkurentom. Biti najboljši pač ni le propagandna parola, temveč nuja, če seveda ne želite biti zgolj obrobni opazovalec in poraženec, ki ga boli glava zavoljo napačno vloženih evrov. Optima odgovarja glasno in jasno – z zadnjo klopjo, na kateri bodo tudi dolgini presenečeni zaradi izdatnih centimetrov za glavo in kolena, ko pa je podrta, še najbolj spominja na posteljo, ki budi pregrešne misli. Ker se zna za optimo ogreti kakšen vinar, opazka, da njena luknja pogoltne od 736 do kar 2248 buteljk. Z njimi pa se da zaslužiti že lep kupček evrov. In da zlaganje ne bo preveč težavna naloga, se prtljažna vrata dvigajo in spuščajo samodejno s pomočjo elektrike.

Biti najboljši so Južni Korejci vzeli nadvse resno. Poglejte jo, kako zelo je privlačna in športna. Vas je dovolj v hlačah, da bi ji dali košarico? Če vas ni, ste se ujeli v past, iz katere skorajda ni rešitve. Ko boste namreč vstopili v njen svet, je možnosti, da se ji boste uprli, bore malo. Da je velika, smo že zapisali, dolžinski meter pa se ustavi pri številki 4,85. Ni sicer malo, sploh ne, ko je v rokah ne najbolj poučenega voznika, a na to temo ponujajo odgovor – parkirne senzorje in kamere, ki opazujejo okolico vozila iz vseh smeri. Možnost, da boste pri iskanju parkirne luknje in motoviljenju po ozkih mestnih središčih vendarle opraskali vozilo, je posledično občutno manjša. A tudi sicer se zdi podobna zlati ribici, ki izpolnjuje skrite želje. Edini pogoj je, da niste skopi in se odločite za najbogatejši paket opreme. Pametni tempomat? Ni problema. Ogrevanje in hlajenje usnjenih sedežev? Prav tako. Samodejni menjalnik? Odgovor je isti. Zdaj veste, kaj od opreme morate imeti, odgovor, kateri motor izbrati, pa je najlažji. Prišepnimo, da se po njegovih pljučih pretaka črna kri. Njihova prostornina je 1,7 litra, 141 konjičev pa je vedno pripravljenih, da jih poženemo v dir. Ko je voznik bolj dirkaško razpoložen, se motor na to odzove, na nemški avtocesti pa smo preizkusili, ali je v tehničnih podatkih zapisana končna hitrost 200 km/h marketinški trik ali realnost. Dvestotico smo zlahka dosegli. In se čisto na koncu tolkli po prsih, da nam je uspelo v mejah dostojnega ohraniti tudi porabo, ki smo jo spravili pod mejo 7 litrov. Da ne pozabimo, motorja sta še dva, toda 2-litrska bencinarja s 163 in 245 konji moči (športna različica GT je najmočnejša kia, ki so jo kadar koli prodajali v Evropi) se bosta na seznamu želja slovenskega kupca našla izjemoma.

Nam je seveda bilo pri odločitvi, katero karavansko optimo izbrati, lahko, saj nam za takšno, popolno, za tistih nekaj sto testnih kilometrov ni bilo treba seči v žep. Ko pa je evre treba vzeti iz lastne denarnice, je slika pogosto precej drugačna. Upamo, da vas ne bomo preveč razočarali ob podatku, da je doplačilo za karavan glede na limuzino dva evrska tisočaka ali prevedeno, za dizelsko gnano je treba odšteti okoli 33.000 evrov, za tisto našo, popolno, 40 tisočakov.

Do sredine novembra, ko bo karavanska optima zapeljala k nam, imamo čas, da okušamo tudi vino. Glede na doživeto s pločevinastim prijateljem so pričakovanja visoka.