Je že tako, da je na posameznih področjih povsem na vrhu, vsaj v veliki večini primerov, lahko le en. Le en je lahko res najboljši, le en prvi. In tudi pri najbolj prodajanih avtomobilskih imenih je tako. Le da na tem področju že slabih 20 let ne kaže na spremembe – že od leta 1997, ko je na večni lestvici prehitela volkswagna beetla, namreč krona najbolj prodajanega avtomobilskega imena vseh časov pripada – kroni.

No, če smo bolj natančni, krona pripada kroni s cvetovi. Takšen bi bil namreč najboljši prevod besede corolla, s katerim so pri Toyoti pred 50 leti poimenovali svoj novi avto, ki je v naslednjega pol stoletja zrušil tako rekoč vse prodajne rekorde in se zapisal v srca lastnikov po vsem svetu. In z nekaterimi številkami že nekajkrat tudi v slovito Guinnessovo knjigo rekordov.

Ugodna, a kakovostna

O zgodbi, ki jo je spisala abrahamovka, tudi sicer precej več kot besede povedo številke. Omenimo le nekatere, ki opišejo corollo: 50 let proizvodnje, 16 tovarn, v katerih jo izdelujejo, 150 držav, v katerih se proizvaja, 646 filmov in televizijskih oddaj po svetu, v katerih je imela vlogo, 30 stopničk na dirkah relija za svetovno prvenstvo in še precej več na ostalih športnih prireditvah, 11 generacij, v katerih je navduševala... Še najzgovornejši pa je podatek, da so do danes izdelali in prodali več kot 43 milijonov coroll, od katerih jih je še vedno v uporabi več kot 26 milijonov! To med drugim pomeni, da so v zadnjih 40 letih eno novo izdelali na vsakih 40 sekund. Ali pa, da bi se, če bi vse doslej izdelane parkirali drugo za drugo, kolona le-teh raztezala od Aljaske na severu Severne Amerike do Tierre del Fuego na skrajnem jugu Južne Amerike. Ali na primer, da so na vsakega izdelanega forda mustanga, ki je v proizvodnji še dve leti dlje, proizvedli 100 tisoč coroll. In tako naprej...

Vse skupaj se je torej začelo leta 1966, na razvoj corolle pa so v veliki meri vplivali uspeh in izkušnje, ki so jih Toyotini razvojniki pridobili med proizvodnjo in prodajo starejšega in manjšega avtomobila publica. Tudi corolla, čeprav od publice večji avto, je bila namreč že od začetka mišljena kot vozilo za masovno proizvodnjo, takšno, nad katerim bi se v prvi vrsti navduševale družine. »Da bi vozilo množice uporabljale za družinski avto, mora ta kupce zadovoljiti po sposobnostih, udobju, splošnem občutku in tako dalje. A tudi če zadostiš vsem tem pogojem, bo avto na trgu neuspešen, če bo predrag ali če bo predrago njegovo vzdrževanje. Na račun cene pa spet ne smeš zmanjšati kakovosti. To so bili glavni izzivi, s katerimi smo se soočali pri razvoju vozila,« so bile besede, s katerimi je prvo corollo na trg pospremil njen oče in glavni razvojnik Tatsuo Hasegava. In njen začetek na Japonskem je bil dejansko obetaven, saj se je avto s pogonom na zadnji kolesi, ki je bil v osnovni različici na voljo kot 3,85 metra dolga limuzina, ob tem pa še kot kupe in karavan, odlično prodajal.

Zgodba o uspehu

Toda prvega testa onkraj meja domovine dve leti kasneje corolla ni prenesla najbolje. Začeli so jo namreč izvažati v ZDA, kjer je veljala za majhen in poceni avto (stala je le 1700 dolarjev), bržčas pa so se sprva opekli zaradi prešibkih motorjev za tamkajšnji trg – 60 in 65 konjev (44 in 48 kilovatov) je bilo pač manj, kot so Američani pričakovali. A že z drugo generacijo leta 1970, s katero je corolla zrasla v dolžino in dobila močnejši motor (102 konja), so tudi v ZDA popravili vtis in začeli žeti uspeh. Ko so jo leto kasneje na pariškem avtomobilskem salonu predstavili še prvič v Evropi, pa je bila njena pot do avtomobilske legende dokončno tlakovana. Do danes se je tako zvrstilo enajst generacij avtomobila, ki je prodajne rekorde vseskozi rušil kot za stavo, vmes na primer pri peti generaciji uvedel pogon na sprednji kolesi in pri sedmi zračno blazino ter zavorni sistem ABS, sproti pa vseskozi izboljševal motorje. Poleg tega se je ime corolla skozi 50 let pojavilo pri več različnih karoserijskih različicah in na številnih posebnih izvedenkah, zadnja generacija pa se na mednarodnih trgih pojavlja le še kot 4-vratna limuzina, medtem ko njeno 5-vratno različico v Evropi od leta 2006 poznamo kot auris.

V pol stoletja je corolla seveda spisala tudi cel kup zanimivih zgodb. Med drugimi si jo je v mladih letih lastil tudi zdajšnji prvi mož Toyote Akio Tojoda, ki mu je, kot pravi, srce v zgodnjih 80. letih prejšnjega stoletja, ko je zaključil s študijem, ukradla rabljena corolla 1600 GT četrte generacije. »Ta avto je bil moj najboljši prijatelj, z njim sem preživel mladost in delil številne izkušnje. Pokazal mi je, kaj pomeni užitek v vožnji, predstavljal je svobodo, z njim sem naredil tudi prve korake v poslovnem svetu,« se je ob 50. obletnici corolle spomnil Tojoda, medtem ko ji je posebno voščilo namenila tudi televizijska igralka Gina Rodriguez: »Corolla bo imela v mojem srcu vedno posebno mesto, saj mi je pomagala pri lovljenju sanj in selitvi iz New Yorka v Los Angeles. Ko jo pogledam, na dan privrejo vsi spomini, vse muke, ki sem jih dala skozi. Vse najboljše, corolla, in hvala, da si mi bila vselej v oporo.«