Štirinajsta dirka letošnje sezone formule 1 bo tudi zadnja letošnja v Evropi. Dirkači se bodo poslovili od starega kontinenta, a s tem njihov boj ne bo prav nič nežnejši. Nasprotno, bližji ko bo konec sezone, bolj vroče bo postajalo. Posebej, če bo Nemec Nico Rosberg uspel ujeti korak z Britancem Lewisom Hamiltonom. Ferrari pa se želi od domačih »tifosov« posloviti s kakšnim dobrim rezultatom in ni ga lepšega dirkališča za to, kot je Monza. Prav zelo svojih navijačev letos namreč niso razvajali.

Če je dirka v Belgiji minila v znamenju Rosberga, je veliko pomembnejše tretje mesto Hamiltona, ki je dirko začel povsem iz ozadja in tako z dobrim rezultatom uspel tekmecu nakazati, da še zdaleč ni rekel zadnje besede. »Prav presenečen sem bil, ko sem videl, kje je dirko končal Hamilton. A zmagal sem jaz, kar je najpomembnejše,« je dejal Nico Rosberg, ki pa se Hamiltonovega sindroma tudi letos, vsem zmagam navkljub, še ni uspel povsem otresti.

Britancu so zamenjali pogonsko enoto oziroma nekatere sestavne dele, zaradi česar je bil kaznovan z dodatnimi startnimi mesti. A to je bilo, kot sam pravi, zadnje letošnje darilo Rosbergu. »Nesmiselno je razpravljati, kaj prinašajo ta pravila o motorjih in njihovih menjavah. Dejstvo je, da postaja vse skupaj že naravnost smešno. Verjamem, da večino ljubiteljev formule 1 niti ne zanima vsa ta tehnologija v dirkalnikih, ki je še sami ne razumemo vedno in povsod. Gledalci želijo videti dobre dirke in uživati v hitrosti in zvoku. Še sam si velikokrat na računalniku pogledam katero od dirk iz obdobja 12- ali 10-valjnih motorjev in dam glasnost na največjo možno stopnjo. Da, tudi jaz bi rad dirkal v takih dirkalnikih. Kar pa se tiče dirke v Monzi, lahko povem le, da moramo še nekaj delati za pnevmatike, v Belgiji se je videlo, da nam znajo kdaj tudi ponagajati,« je še povedal Lewis Hamilton, ki pa ima na Monzo lepe spomine, saj je tukaj trikrat zmagal in štirikrat dirko začel z najboljšega startnega mesta. Znano je, da steza v Monzi ne more biti povsem primerljiva z Belgijo, a če se bodo srebrni ušteli pri izbiri pnevmatik, imajo tekmeci vsaj nekaj več možnosti, če se le ne bodo preveč ubadali sami s seboj.

Ferrari in Monza je prava rdeča ljubezen, kjer pa navijači brce v temo ne odpuščajo tako zlahka. Sebastian Vettel počasi tudi izgublja naklonjenost italijanskih medijev, saj so njegove zadnje dirke bile vse prej kot mojstrske, Nemec pa se brani, da je s tem dirkalnikom težko narediti kaj več: »Kako naj se bojujem za zmage, če sem v Belgiji, preden sem stopil na plin iz zadnje šikane, moral naravnati dirkalnik povsem naravnost, pa še takrat nisem imel pravega oprijema? Težko je hitro voziti s tako nepredvidljivim dirkalnikom. V Monzi bomo imeli nekaj izboljšav pri motorju, a naša največja pomanjkljivost je še vedno zadnje vpetje koles.« Za popravilo teh spodrsljajev pa rdečim dejansko zmanjkuje časa in samo vprašanje je, koliko časa se bodo še ubadali z letošnjim dirkalnikom in se bolj posvetili sezoni 2017.

Red Bull je na zadnji dirki bil hiter, mnogi ugibajo, ali tudi zaradi difuzorja v zadku dirkalnika, ki po mnenju nekaterih ni povsem v skladu s predpisi, a še bolj kot hitrost je rdeče bike v ospredje porinil Max Verstappen. Mladi Nizozemec postaja iz dirke v dirko bolj divji, zato se mnogi že bojijo, da je do katastrofe le še majhen korak. »Če se ne bo umiril in začel voziti z bolj trezno glavo, bo kmalu nekdo končal v zidu,« malce s strahom ugotavlja vodja Mercedesa Toto Wolff.