Že od začetka tedna se pred okenci, kjer si lahko dijaki uredijo integrirane vozovnice za javni promet, po vsej državi vijejo nepregledne vrste – najhuje naj bi bilo pred ljubljanskim LPP, kjer so nekateri na izdelavo vozovnice čakali tudi po pet ur in več. A da bi si priskrbeli integrirano vozovnico, ni nujno čakati v dolgi vrsti na Bavarskem dvoru.

Nujno na LPP le za 2. in 3. cono

IJPP-vozovnico je mogoče kupiti na katerem koli od več kot sto prodajnih mestih po vsej Sloveniji (seznam je dostopen tudi na našem spletnem mestu dnevnik.si) – bodisi na železniški postaji bodisi pri enem od 35 ponudnikov javnega prevoza. Na Bavarski dvor, v LPP-jevo poslovalnico, se je nujno treba podati le, če želijo potniki kupiti subvencionirane vozovnice IJPP za drugo in tretjo cono LPP, kamor denimo spadajo proge, ki vozijo na območje Polhovega Gradca in Grosupljega.

Krivec za dolge vrste naj bi bil novi centralni sistem, ki je precej počasen, pravijo nekateri koncesionarji. V ponedeljek so namreč začeli prodajati integrirane vozovnice javnega potniškega prometa. »Kljub posameznim težavam in glede na to, da projekta v poletnih mesecih ni bilo mogoče testirati, se je izkazal kot uspešno delujoč,« so prepričani na ministrstvu za infrastrukturo, ki ga vodi Peter Gašperšič. »Vrste so običaj, imeli smo jih tudi lani, saj je treba na prodajnih mestih obdelati vnos vloge in izdati subvencionirano vozovnico,« pravijo na ministrstvu in hkrati priznavajo, da gre za kompleksen projekt na organizacijski, upravljavski in tehnološki ravni.

Po pomoč na splet

Da bi vrste nekoliko skrajšali, so na ministrstvu vzpostavili sistem spletnih vlog, ki pa jih je izpolnila le tretjina vlagateljev. »Dijakom svetujemo, da doma izpolnijo spletno vlogo, jo natisnejo, priložijo potrdilo o vpisu, podpišejo in odnesejo na prodajno mesto IJPP.« Poleg tega naj potniki na portalu IJPP preverijo najbližje vstopno in izstopno postajališče. Predlagajo še, da se dijaki in študenti za izdelavo vozovnice odpravijo k prevozniku, kjer so že prejšnje leto oddali vlogo, oziroma na prodajno mesto tistega prevoznika, ki bo opravil večinski del prevoza.

Na ministrstvu za infrastrukturo dodajajo, da so uporabniki zadovoljni z uvedbo enotne kartice, saj bodo lahko za enako ceno kot lani nemoteno uporabljali različne vrste javnega prevoza, linijski avtobusni in železniški promet ter tudi mestni prevoz potnikov v Ljubljani in Mariboru. Na ministrstvu pa že imajo idejo, kako bodo prihodnje leto rešili problem čakanja v vrstah. Skupaj z ministrstvom za izobraževanjem načrtujejo vzpostavitev sistema, s katerim bodo povezali evidence. Tako se bodo potniki izognili dosedanjemu potrjevanju statusa na vlogah, s čimer naj bi skrajšali čakalne vrste.