»Kvota treh kolesarjev na prvenstvu v Dohi je prvo resno opozorilo. Že nekaj let smo vedeli, da lahko do tega pride in da to ni v redu. Da moramo vsi, če želimo držati nivo iz preteklih let, na številnih področjih narediti več. Ne smemo se tolažiti, da je to samo leto, ko se ni šlo,« je komentar Bogdana Finka, predsednika odbora za cestno kolesarstvo pri KZS, o številu nastopajočih, ki jih Slovenija lahko pošlje na start SP v Katarju (od 9. do 16. oktobra) v elitni moški članski konkurenci. Slovenija bo imela po petnajstih letih letos le polovično zasedbo glede na zadnje obdobje.

Svetovno prvenstvo je najprestižnejša reprezentančna dirka v letu v cestnem kolesarstvu in ogledalo dela v vsaki državi, čeprav reprezentance dobivajo še večji pomen z uvedenim EP za vse kategorije, prvič tudi za elito. To bo že od 14. do 18. septembra v Plumelec-Morbihanu v francoski Bretanji. Čeprav je imela Slovenija na italijanskem Giru, francoskem Touru in olimpijskih igrah v Riu po štiri kolesarje, kar je vsekakor presežek glede na primerljive populacije, s katero kotira v svetovni vrh, pa je kriterij kvalifikacij za SP bolj kompleksen in odraža tudi druge kriterije ter pokaže pomanjkljivosti in anomalije.

Za najboljšo bero točk za kvoto v Dohi (odloča lestvica EuropaToura) je najzaslužnejši Grega Bole, na katerega selektor Gorazd Štangelj resno računa poleg Luka Mezgeca in Boruta Božiča. Izmed mladih sta veliko točk prispevala Domen Novak in David Per (oba Adria Mobil). Slednji bo naslednji v vrsti mladih upov, ki bo odšel med elitne profesionalce. Kot se govori, bo to »slovenska« Bahrajn Merida, za katero je dogovor za leto 2017 podpisal tudi Luka Pibernik. Zdi se čudno, a po sistemu UCI odhod najboljših Slovencev v najboljše tuje ekipe slovenski reprezentanci glede kvot na SP ne koristi. Tako so glavnino točk prispevali Jan Tratnik (Amplatz), Matej Mugerli (Synergy Baku) in Jure Golčer (Adria Mobil). Slednji denimo točno 120, kolikor je Slovenija nazadnje zaostala za Rusijo.

Zaradi selitve v elitne ekipe sta manj točk kot lani v dresu Adrie Mobila nabrala Marko Kump in Primož Roglič. Na dirkah drugega nivoja, kot je dirka Po Sloveniji, denimo Luka Mezgec, Borut Božič, Luka Pibernik, Jan Polanc, Matej Mohorič in Kristijan Koren niso privozili dovolj točk, da bi sploh prišli v poštev za reprezentančno lestvico. Žal tudi uspehi Simona Špilaka, najboljšega Slovenca na lestvici svetovne serije, ne štejejo. Manjše dirke za Prekmurca niso motivacija. No, če je s sistemom pač sploh seznanjen.

Opozorilo, ki ga omenja Fink, tako leti na več poglavij. Najboljša ekipa Adria Mobil težko vsako leto zapolnjuje vrzel odhoda najboljših, ki za Slovenijo naberejo veliko točk kot letos Per, Novak in Golčer. Kot je omenil, Adria Mobil tudi letos ne bo izrabila možnosti nastopa na ekipnem SP v Dohi, čeprav se je kvalificirala. Mimogrede, elitne ekipe so UCI in organizatorjem v Katarju napovedale bojkot. Na SP bo seveda ženska ekipa BTC City Ljubljana. Po prvi zgodovinski zmagi Eugenie Bujak v dresu BTC City Ljubljana na dirkah ženske svetovne serije bo zasedba Gorazda Penka zagotovo želela potrditi ugled med najboljšimi ekipami sveta.

Poleg tega bi v Sloveniji morali pripraviti še kakšno mednarodno dirko več, kot je bila že tradicionalna nedeljska Hrvaška–Slovenija med Zagrebom in Novim mestom, da bi mlajši iz drugega vala dobili več priložnosti, kot jo je v nedeljo izkoristil tretjeuvrščeni Žiga Grošelj (Sava). Obet za prihodnje je še bolj skrb vzbujajoč, ker bo Jure Golčer verjetno končal kariero, a vrzeli tako kakovostnega kolesarja mlajši skoraj ne bodo zmogli zapolniti. Že na nivoju KZS bi morala biti pripravljena strategija glede nabiranja točk, da se leto 2016 ne bo ponovilo. Močna in številčna ekipa bo letos, ko se v Dohi obeta sprinterski zaključek in bo imel sprinterski vlak pomembno vlogo, lahko in verjetno tudi bo bistveno bolj odločilnega pomena kot na zadnjih prvenstvih.