Že danes bo spet normalno stekel promet po Dunajski cesti med Bavarskim dvorom in Gospodarskim razstaviščem. Čeprav so na občini sprva napovedovali, da bo popolna zapora trajala do srede, so v KPL napeli vse sile in novo križišče Dunajske in Vilharjeve ceste dokončali v le dveh dneh. »Vozišče smo že asfaltirali, trenutno urejamo le še cestno signalizacijo. Toliko dela v tako kratkem času nikakor ne bi mogli opraviti, če se ne bi odločili za popolno zaporo,« je pomisleke o pravilnosti te odločitve zavrnil David Polutnik, načelnik občinskega oddelka za gospodarske dejavnosti in promet.

Avtobusi so vozili tudi po uro dlje

Marsikdo se je namreč včeraj spraševal, zakaj so se na občini odločili za popolno zaporo Dunajske ceste, ki je v prometu povzročila pravi kaos.

»Stanje je slabo. Avtobusi so zjutraj zaradi gneče za krog porabili tudi uro in pol več kot običajno. Toliko smo bili pripravljeni, da smo neke intervale lahko zagotavljali, vseeno pa srčno upam, da bo ta obnova Dunajske ceste čim prej končana. Ker zdaj je zahodni del res odrezan in prek Linhartove in Drenikove ceste promet pritiska na Celovško cesto. Zjutraj so tako avtobusi s Celovške ceste čakali celo večnost, da so levo zavili na Bleiweisovo cesto. Edina dobra novica je bil rumeni pas po Celovški cesti, ki nas je rešil,« nam je povedal direktor LPP Peter Horvat.

Tegobe voznikov na Dunajski cesti bodo po besedah Davida Polutnika, načelnika občinskega oddelka za gospodarske dejavnosti in promet, trajale najkasneje do 11. septembra, po zadnjih informacijah pa celo kakšen dan manj. »Zahodni del Dunajske ceste je končan, tako da so začeli zdaj obnavljati vzhodni del. Dobra novica je ta, da je stanje tako imenovanega tampona pod voziščem boljše kot na drugi strani, tako da ga ne bo treba menjati. Prenova vzhodnega dela je tudi lažja, saj nam ne bo treba premikati robnikov vozišča, tako da pravzaprav le na novo položimo asfalt,« je razložil Polutnik.

Bolje tri dni kaos kot en teden hude težave?

Vozniki so sicer včeraj zjutraj zaradi popolne zapore na Dunajski cesti izbirali alternativne poti in večina jih je izbrala obvoz po Vojkovi, Linhartovi cesti, Drenikovi ulici in Celovški cesti ali po Šmartinski in Masarykovi cesti. Gneča je bila tudi na drugih vzporednih cestah, recimo v Slovenčevi ulici. Horvat pravi, da imajo na LPP zavezane roke in da se s popolno zaporo na Dunajski cesti niso mogli spoprijeti drugače. »Če bi ta zapora trajala dlje in če bi imeli čas se nanjo pripraviti, bi lahko uvedli kakšno krožno progo ali katero od prog skrajšali, ampak to je nemogoče narediti na vrat na nos.«

Dr. Peter Lipar, predstojnik Prometnotehniškega inštituta pri ljubljanski fakulteti za gradbeništvo in geodezijo, sicer razume, da se je včeraj v koloni marsikdo spraševal, zakaj Dunajsko cesto obnavljajo ravno zdaj, ampak ti pomisleki niso na mestu. »Dobro vemo, da če cest ne obnovimo še pravi čas, se prenova drastično podraži. Po določenem času se namreč cesta uničuje veliko hitreje. In Dunajsko cesto je bilo treba obnoviti,« ocenjuje Lipar.

Dunajska cesta je sicer najpomembnejša cesta v Ljubljani, saj je glavna severna vpadnica v mesto in se po njej vsak dan vozi največ ljudi. »Znano je, da se te ceste obnavlja v času počitnic – to je nekje med prvim julijem in 20. avgustom,« pravi Lipar, ki špekulira, da so se na občini za popolno zaporo odločili iz strateških razlogov. »Najbrž so presodili, da je bolje imeti dva ali tri dni kaos kot hude težave en teden, in s tem bi se celo strinjal,« sklene Lipar.

Naglice pri dokončanju obnove Dunajske ceste pa gotovo ne bi bilo, če bi KPL, ki po koncesiji vzdržuje občinske ceste, dela zagnal prej. Tudi ljubljanski župan Zoran Janković je priznal, da tega niso storili, ker so hiteli dokončati drugo gradbišče – Zaloško cesto. KPL ni šlo na roko niti dejstvo, da so po začetku del odkrili, da je stanje tampona pod cesto veliko slabše, kot so pričakovali, zato so se morali obnove lotiti precej bolj temeljito.