Če ne veste točno, o čem govorimo, vas bo v hipnotični svet neskončnega ponavljanja odpeljala Katy Perry s pesmijo California Gurls iz leta 2010, ki pri 1.05 vupanje predstavi naravnost vzorno.

O teh smernicah je na svojem blogu prvi pisal glasbenik Patrick Metzger in ga poimenoval milenijski vup. Isti ponavljajoči se vzorec je prepoznal v tolikšnem številu pesmi, da ga je označil za zločin. Če že ne za zločin, pa bi zagotovo lahko šlo vsaj za plagiat, kajne? Ni čisto tako. Glasbeniki bi imeli verjetno precej težav že, ko bi morali na sodišču dokazati, da je takšen vzklik njihova originalna ideja. Hkrati so določeni glasbeni elementi preprosto preveč razširjeni, da bi si jih lahko lastila le ena oseba ali glasbena skupina.

Zakaj so si pesmi med seboj vse bolj podobne?

Raznolikost pesmi upada že zadnjih petdeset let. Razlog za izjemno podobnost med njimi je precej preprost. Glasbeniki in njihovi producenti so odkrili formulo za uspešno ustvarjanje hitov. Razumljivo, ustvarjajo pač tisto, kar jim zagotavlja denar in lagodno življenje. Ampak kaj je potem tisto, kar ogromno množico ljudi pritegne k temu, da si ene in iste pesmi želijo poslušati znova in znova?

Občutek domačnosti in znani vzorci, po katerih ljudje hrepenimo. Milenijski vup povzroči, da se nam že ob prvem poslušanju zazdi, da pesem poznamo. To nam daje občutek varnosti in nas popelje v svet, v katerem lahko pozabimo na tegobe vsakdanjega življenja. Te pesmi so tiste, v katerih se zagotovo ne bo pojavilo nič strašnega in neobičajnega, obenem pa vemo, da nam ob njih ni treba razmišljati. Da lahko zapojemo zraven, se nam ni treba naučiti besedila, ni nam treba razumeti tujega jezika ali razmišljati o globljem pomenu besedila. Ker ga ni.

Ne morete se mu izogniti

Iz izjemne medsebojne podobnosti glasbe so se že leta 2009 v pesmi z naslovom Štrije akordi norčevali avstralski komiki The Axis of Awesome. Nabor več pop pesmi so združili v en nastop in jasno pokazali, da smo se kar naenkrat znašli v poplavi pesmi, katerih uspeh sloni na zaporedju štirih akordov.

Od takrat so šle stvari samo še na slabše; seznam nekaterih najbolj značilnih pesmi, v katerih lahko slišite milenijski vup, najdete spodaj.

Kings Of Leon – Use Somebody (1.28)

Demi Lovato – Really Don't Care (1.00)

Owl City & Carly Rae Jepsen – Good Time (0.04 in v vsakem refrenu)

One Direction – Heart Attack (0.37)

Justin Bieber – Baby (0.46)

Fifth Harmony – Anything is Possible (0.20)

BOY – Little Numbers (1.04)

Stonefox – All I Want (2.02)