Po zaslugi novomeške Adrie Mobil (okrog 5000 in še nekaj več prikolic) in prekmurske podružnice nemškega Carthaga (skoraj 3500) je vsak deseti novi avtodom plod slovenskega znanja in dela. Te dni na največjem sejmu vozil za prosti čas Caravan Salon v nemškem Düsseldorfu šefi (domala vseh) največjih proizvajalcev kar žarijo. Kriza, ki je to panogo pred leti močno prizadela, je pozabljena, ljudje po vsej Evropi odločno kupujejo domove na kolesih. Okrog 170.000 jih bodo prodali v poslovnem letu 2015/16, nekaj več bivalnikov (15-odstotna rast) kot prikolic – dvig 5 odstotkov (v Sloveniji obrnjeno).

Najboljše leto

Kot pravijo vodilni pri Adrii, je bilo lansko leto (ob 50-letnici znamke) eno najboljših, letošnje bo še bolj razveseljivo (rast za petino). »Ni časa za praznovanje, ampak za nadaljevanje začrtane razvojne poti,« ocenjuje Sonja Gole, generalna direktorica Adrie Mobil. »Ostajamo med tremi vodilnimi znamkami v Evropi, pri avtodomih smo celo vodilni. Naš cilj, ki ga uresničujemo, pa je še višja rast, kot je povprečje v panogi.« Ob tem so letos povečali število zaposlenih za 18 odstotkov oziroma 200 ljudi (na 1528).

Adria je svoj tržni delež v Evropi povečala na rekordnih 6,6 odstotka. Tudi zavoljo novosti, ki jih je za sezono 2017 precej. Nov je mali kombi active (multi-purpose camper) na renaultu traficu s štirimi ležišči in šestimi sedeži. Popolnoma so prenovili najprestižnejše modele sonic, s katerim se prevažata tudi Adriina ambasadorja Tina Maze in Jakov Fak. Kot dobavitelj baznih vozil se je Fiatu in Renaultu pridružil še Citroën z manjšimi, učinkovitejšimi in cenejšimi motorji. Za mlajše kupce je nova, cenovno vabljiva serija prikolic aviva.

Adria tudi čez oceane

Ob izvrstnem položaju na evropskem trgu Novomeščani s počitniškimi vozili prodirajo tudi v čezoceanske države. Nekaj se jih že vozi po Avstraliji in Japonski, pravi izziv pa je Kitajska. Tam so navzoči že skorajda vsi najpomembnejši evropski proizvajalci, zdaj jih je sicer bolj za vzorec, vendar pričakujejo v nekaj letih tudi na tem področju izjemen razcvet v najštevilnejši državi na svetu. Adria Mobil prodira po dveh poteh: prodali so že nekaj bivalnikov, po drugi strani pa s kitajskim partnerjem (izobraževanje delavcev že poteka) tam pripravljajo proizvodnjo adrij.

Na drugem koncu Slovenije, v prekmurskih Odrancih, se prav tako povečuje proizvodnja avtodomov uglednega nemškega Carthaga in njegove sestrske znamke Malibu. To so manjši in cenejši modeli chic C-line (a nikakor ne poceni – stanejo od 60.000 evrov pa vse do sto tisočakov). Še bistveno dražje izdelujejo v Nemčiji, a bo prekmurskih blizu 3500, preostalih pa le okrog 500. »Z našo slovensko tovarno smo ves čas zelo zadovoljni, predvsem z dobro izdelavo, za katero so bili modeli C-line letos izbrani kot najkakovostnejši,« ocenjuje vodja Carthagovega marketinga Bernd Wuschack.