Ko govorimo o neučakanosti in novih tehnologijah, je tega veliko tudi pri avtomobilih. Tako so na primer številni izredno neučakani, kar zadeva električna vozila. Ali so tu krivi tudi korporacije in lobiji, ki naj bi z vsem skupaj umetno zavlačevali, je drugo vprašanje, a dejstvo je, da neučakanci električna vozila že desetletje predstavljajo kot enakovredna tistim, gnanim na motorje z notranjim izgorevanjem, pa to še danes niso. A ker je elektrika vendarle že toliko napredovala, da je potešila neučakanost neučakancev, je bilo treba najti nekaj novega. In ta vloga je pripadla avtonomni vožnji.

Hitro, prav zaradi neučakanosti nekaterih, se je namreč zgodilo, da smo začeli zamenjevati pojme in etiketo »avtonomna vožnja« lepiti vsevprek. Že res, da so številni novi avtomobili polni tehnologije, ki v določenih pogojih omogoča, da sami pospešujejo in zavirajo, vzdržujejo varnostno razdaljo, tudi poravnajo volan in vozijo znotraj pasov ter jih celo menjajo in podobno. Pa vendar smo od avtonomne vožnje v pravem pomenu besede še daleč. Za njo bodo potrebne številne spremembe v zakonodajah, infrastrukturi... Avtonomna vožnja bo namreč pomenila, da se bomo lahko na primer usedli na zadnje sedeže avtomobila in nas bo ta odpeljal popolnoma sam, da bodo lahko v avtomobilih sami tudi tisti, ki niso sposobni voziti, od starejših in mladoletnih do bolnih in slepih, saj jih bo avto do cilja odpeljal – sam. Danes pa moramo, naj bo sistem še tako napreden, še vedno znati voziti avto oziroma imeti vozniško dovoljenje ter sedeti za volanom in ga ne izpuščati iz rok – vse drugo je tveganje, ki se lahko konča tragično.

Kar se je navsezadnje tudi že zgodilo. Saj je simpatično poslušati o prigodah s testiranj avtonomnih avtomobilov, kot je tista, da je policija v Kaliforniji ustavila Googlov avtomobil, ker je vozil prepočasi, pa voznika ni mogla kaznovati – ker ga ni bilo. Ali celo iz resničnega življenja s srečnim koncem, kot je tista, da je avtopilot v Teslovem avtomobilu nekega odvetnika sam odpeljal od doma do 32 kilometrov oddaljene bolnišnice. Pri čemer je spet treba dodati, da je moral na parkirišču vozilo upravljati sam, torej o avtonomni vožnji spet ne more biti govora. A po drugi strani so se že začele pojavljati tudi bolj tragične novice, kot je tista s Floride, v kateri je življenje izgubil prav tako voznik Teslovega vozila, ki se je, ko je imel vključenega avtopilota, silovito zaletel v prikolico vlačilca. Manjša nesreča pa se je zgodila tudi na Kitajskem, zaradi česar so morali pri Tesli tam že umakniti oglaševanje in uporabo besede avtopilot.

Zatorej brez skrbi, avtonomna vožnja bo prišla. Le neučakani ne bodimo in v miru počakajmo, da bo zanjo vse pripravljeno. Bo bolje in varneje za vse.