Poleg ure in čevljev je kravata statusni simbol moškega. »Tisti moški, ki vedno nosijo kravate, jih opazujejo, pohvalijo, zanima jih tudi blagovna znamka kravat,« pravi Lea Pisani, strokovnjakinja za kulturo oblačenja. Vendar veliko moških ne ve za elegantno potezo, povezano s kravato. »Če sogovornik iskreno pohvali vašo kravato, boste naredili izjemno potezo, če jo boste razvezali in mu jo podarili. Seveda morajo biti za to primerni tako priložnost kot tudi okolje in razpoloženje, kravata pa mora biti čista in nepoškodovana,« pojasnjuje Pisanijeva.

Najdražje kravate so ročno izdelane in iz najkakovostnejših materialov, kot je svila. Po mnenju poznavalcev kravat so za poslovni slog oblačenja najprestižnejše kravate blagovnih znamk Hermes, Kiton in Bvlgari. Med prestižne blagovne znamke lahko štejemo tudi kravate blagovnih znamk Kenzo, Roberto Cavalli, Hugo Boss, Dolce & Gabbana in Gucci. »Večina poslovnežev pri nas ve, kakšne kravate nosijo drugi moški. To namreč prepoznajo tako po barvah kot tudi po tkaninah. Tako na primer lahko takoj prepoznate kravate blagovne znamke Hermes, saj so izdelane v natančno določenem stilu,« pravi eden izmed poznavalcev.

Vsako leto se spreminjajo modne zapovedi kravat. »Trenutno so v modi ožje kravate, bolj trendovske so precej ozke. Vendar mora biti širina kravate vedno usklajena s širino reverjev suknjiča. Če se na primer moški odloči za ozko trendovsko kravato, mora biti takšen njegov ves stajling,« opozarja Lea Pisani. Glede vzorcev so trenutno najbolj modne kravate s pikami, kot so na primer modre ali črne kravate z diskretnimi belimi pikami.

Najpogostejša napaka: preveč kreativnosti

Nekateri moški želijo biti pri kravatah preveč kreativni. Vendar je kravata del poslovne uniforme, zato mora biti diskretna, za poroko slovesna, za pogreb črna. »Kravata je lahko del izbranega stajlinga. V tem primeru je zelo ozka ali s posebnim vzorcem, ampak teh primerov je manj, najpogosteje se takšne kravate uporabljajo za objavo v modnih revijah,« pojasnjuje Pisanijeva. Kravata mora biti vedno temnejša od srajce. »Italijani moškim na primer polagajo na srce, naj nikar ne nosijo vijoličastih srajc v kombinaciji z belo, rumeno ali drugo svetlo kravato,« poudarja sogovornica.

Eno izmed pravil je, da kravata ne sme biti stara več kot pet let. Kljub temu se je običajno ne zavrže, ampak shrani. Zelo moteče pa je, če kravata ni »sveže« zavezana. Zelo pogosta napaka namreč je, da moški nosijo zavezano kravato in je nikoli ne razvežejo. »Vozel le rahlo razrahljajo in jo previdno dajo čez glavo. To je narobe,« pravi Lea Pisani. Pisatelj Oscar Wilde je na primer dejal, da je dobro zavezana kravata prvi resen korak v življenju. Vozel kravate mora vedno pokriti najvišji gumb pri srajci, kravata pa mora segati do pasu.

Najboljše kravate izdelujejo v Neaplju in Londonu

V italijanskem Neaplju je ena najboljših in najprestižnejših delavnic in trgovin s kravatami E. Marinella. »Lastnik Eugenio Marinella je zatrdil, da njihove kravate preživijo lastnika,« pravi Pisanijeva. Ker je kravata skrivnosten del moškega oblačila, ki mora izražati njegov karakter, si stranke v tej prestižni trgovini same izberejo tkanino, vzorec in kroj kravate. Njihove kravate so zelo drage, saj stanejo od 100 evrov naprej. Med znanimi svetovnimi voditelji, ki so nosili kravate znamke E. Marinella, so bili Bill Clinton, Jacques Chirac, Hosni Mubarak, Silvio Berlusconi in Boris Jelcin. Moški, ki prisegajo na kravate, menijo, da je poleg Neaplja eno izmed svetovnih središč za ljubitelje kravat še London, pestro izbiro kravat pa najdete tudi v trgovinah na večjih mednarodnih letališčih.