V Italiji te dni prevladuje mnenje, da bi morala njihova država v času spremenjenih turističnih tokov bolje izkoristiti svoj turistični potencial. Pri tem opozarjajo na razkorak med domačo ponudbo in turističnim povpraševanjem, ki je usmerjeno v hotele višjih kategorij. V primerjavi s slovensko ponudbo hotelov s petimi zvezdicami, ki obsega približno tri odstotke vseh hotelov, je njihova manjša. V Italiji ima le dober odstotek vseh hotelov pet zvezdic, v Sloveniji je delež dvakrat višji. Konkretne številke pa kažejo, da imajo sosedje 33.290 hotelov, od tega 428 s petimi zvezdicami. Pri nas je takšnih le deset.

Kaj kaže slovenska statistika?

Lani je v slovenskih hotelih s štirimi zvezdicami prenočilo dobrih tri in pol milijona turistov, v tistih s tremi zvezdicami pa slaba dva milijona. Hotelov nižjega ranga je več oziroma dobrih 55 odstotkov.

Statistika kaže še, da je v hotelih s petimi in štirimi zvezdicami zasedenost ležišč najvišja. Najboljšo zasedenost beležijo hoteli s štirimi zvezdicami, pri tem pa so jim lani tesno sledili hoteli s petimi zvezdicami, ki so pri nas številčno v manjšini.

Ali bi se torej morali slovenski hotelirji bolj prilagajati kategoričnemu okusu turistov? V Turistično gostinski zbornici (TGZ) in na ministrstvu za gospodarski razvoj in tehnologijo so redkobesedni. Odgovarjajo le, da je po njihovih ocenah domača hotelska ponudba »večinoma skladna s povpraševanjem, saj se gospodarstvo dokaj hitro prilagaja trgu«.

Mednarodno primerljivih kategorizacij hotelov ni

Število zvezdic je po besedah Snežane Škerbinc iz TGZ predvsem strateška izbira hotelirjev. Do zmanjšanja števila zvezdic po njihovih podatkih najpogosteje pride zaradi ciljanja na določen profil gostov in pomanjkanja sredstev za potrebno prenovo. »Za razpon od ene do treh zvezdic se lahko izvede samoocenitev ali pa angažira ocenjevalca. Tovrstna ocenitev je trajnejša oziroma velja do spremembe števila zvezdic,« proces kategorizacije pojasnjuje Škerbinčeva.

»Za pridobitev štirih ali petih zvezdic pa je obvezno, da hotel oceni usposobljeni ocenjevalec.« Dodaja še, da višja kategorija hotela v Sloveniji praviloma prinaša večje sobe, bogatejšo izbiro jedi in restavracij, daljši delovni čas pri prehrani, bolj kakovostno pohištvo in materiale.

Štiri zvezdice pri nas pomenijo boljšo ponudbo kot denimo štiri zvezdice v Italiji, Španiji ali Turčiji. Po svetu uporabljajo različne kategorizacije, enotna evropska ali svetovna kategorizacija pa po besedah Škerbinčeve ne obstaja. »Kar zadeva turistično najbolj razvite države, so slovenski hoteli še kar dobri in na višjem nivoju od velike večine držav mediteranskega bazena,« ocenjujejo v TGZ. Poudarjajo, da bi morali na turističnih agencijah slovenske turiste, ki kupujejo aranžma za države z nižjimi standardi kategorizacije, opozoriti in jim predlagati, naj se raje odločijo za nastanitev z zvezdico več kot pri nas.

Prenočitve turistov v hotelih po zvezdicah v letu 2015

SURS

PODATKI

483.278

125.334

HOTELI

HOTELI IN HOTELI

1.991.491

3.582.273

skupaj

6.182.376

HOTELI

HOTELI

Število hotelov po zvezdicah v letu 2016

Turistično-gostinska zbornica Slovenije

PODATKI

HOTELI

HOTELI

HOTELI

10

12

5

HOTELI

HOTELI

skupaj

308

172

109