Čisto drugače so se lotili sanacije severne vpadnice v Mestni občini Ljubljana. Že to, da so jo načrtovali sočasno z obnovo severne obvoznice, se zdi neracionalno. Zatem so se na glavni severni vpadnici namenili preurediti še križišče z Vilharjevo cesto, pa podvoz pri Grablovičevi ulici in del Slovenčeve ceste, ki je vzporedna z Dunajsko in je ob koncih tedna popolnoma zaprta. Kot piko na i pa so pred dnevi postavili zaporo še na Kajuhovi ulici in Letališki cesti. Vse omenjene ceste in ulice so seveda zelo pomembne za pretočnost prometa v severnem delu mesta, ki je tudi najbolj obljuden. Župan se je pohvalil, da imajo trenutno odprtih 138 gradbišč, od tega kar precej cestnih, kar je hvalevredno, toda poraja se vprašanje, ali tisti, ki na mestni občini načrtujejo obnove, sploh razmišljajo o posledicah cestnih zapor. Zakaj, za vraga, je treba v letošnjem poletju prekopati vse ceste od Most do Bežigrada? Mar ni kake luknjičaste ceste tudi, na primer, v Šmartnem pod Šmarno goro?
A če se vrnemo na Dunajsko cesto, kjer največ preglavic povzroča in še bo povzročala obnova te ceste med križiščema z Baragovo in Posavskega ulico: pred obnovo so v Rotovžu vehementno zatrdili, da zastojev zaradi delne zapore glavne prometne žile proti severu mesta ne bo, a že prvi val dopustnikov, ki jih je prejšnji teden naneslo z morja, je demantiral njihove besede. Kaj bo prihodnji teden, ko bo z dopustov prilezel še preostali živelj, si nihče ne upa napovedati. A to bi se še dalo preživeti. Kaj pa bo na prvi dan novega šolskega leta, ko na ljubljanskih cestah praviloma zavlada kaos tudi brez zapor in strojev na cestah? Pesimisti napovedujejo apokalipso in Noeta z barko.
Ja, prav ste prebrali, obnova ne bo končana na zadnji dan avgusta, kot je bilo načrtovano, razen če se bodo na mestni občini tik pred zdajci odločili, da krpanje druge strani vozišča Dunajske ceste prestavijo na prihodnje poletje.
Načrtovalce njene obnove je menda presenetila dotrajanost voziščne konstrukcije (tampona) pod asfaltom, ki se je nihče ni dotaknil že 40 let. Toda če bi naredili več predhodnih raziskav o stanju ustroja cestišča, bi bila tovrstna presenečenja manj verjetna. Varčevanje se jim bo na koncu vrnilo kot bumerang, saj je pri tovrstnih obnovah ravno lovljenje rokov zlata vredno. Po drugi strani, če bi se lotili obnove mesec dni prej, bi nemara prav tako vse minilo brez večjih pretresov. A kot je pojasnil župan Zoran Janković, pri Komunalnem podjetju Ljubljana (KPL) prej niso mogli zagotoviti delavcev, saj so bili ti razpršeni po številnih ljubljanskih gradbiščih.
No, če ne bi »hišni gradbinec« z dampinškimi cenami kot za šalo pometal s konkurenco na javnih razpisih, bi tudi za vzdrževalna dela na Dunajski, ki jih opravlja kot občinski koncesionar, imel na razpolago dovolj delavcev. Včasih je bila to negativna referenca. Danes pa je očitno pomembna le najnižja cena – ne glede na posledice.