Ko so na Mestni občini Ljubljana sredi julija začeli obnavljati Dunajsko cesto na odseku med Baragovo in Dimičevo ulico, so napovedali, da bodo dela končali do konca avgusta in da zastojev – kljub delni zapori – ne pričakujejo. Toda 13 dni pred iztekom roka je slika precej drugačna.

Ker se ljudje vračajo z dopustov, se zastoji že pojavljajo, in to ob vsakršnih urah, ne le ob jutranjih in popoldanskih konicah. Najbolj skrb vzbujajoče pa je, da delavci Komunalnega podjetja Ljubljana (KPL) še danes obnavljajo smerno vozišče proti središču mesta. Zato je sleherniku jasno, da konec avgusta obnova Dunajske ceste ne bo končana. Še več: če se bo tudi drugi del vozišča obnavljal z dosedanjim tempom, glavna prometna žila od središča proti severu mesta ne bo normalno prevozna še vse do konca septembra. Preti z novim šolskim letom Ljubljani prometni kolaps?

Problem bo, a mislim, da ne bo kolapsa

»Absolutno bo problem, a mislim, da kolapsa ne bo,« odgovarja župan Zoran Janković, ki se zaveda, da bo večina dopustnikov doma že prihodnji teden. Še vedno pa se nadeja, da bo Dunajska cesta obnovljena do konca avgusta. »V ponedeljek ali torek bomo začeli razkopavati smerno vozišče proti Bežigradu. Ta stran naj bi bila manj zahtevna, tako računamo, a dokler ne odstranimo asfalta in ne pregledamo trdnosti tampona pod njim, tega ne bomo zagotovo vedeli. Ni namreč jasno, ali bomo morali zamenjati 20 centimetrov ali pa pol metra tampona,« je pojasnil župan in poudaril, da so delavci KPL delali vse konce tednov in tudi na Marijino vnebovzetje. »Ko so v podjetju KPL predčasno končali Zaloško cesto, so nemudoma prestavili svoje ljudi na Dunajsko. Več se ne da narediti,« je prepričan.

Na vprašanje, zakaj se niso lotili Dunajske pred 15. julijem, je Janković odvrnil, da KPL dotlej ni imel na razpolago dovolj delavcev. »Trenutno imamo v Ljubljani odprtih 132 gradbišč. Enostavno jih je preveč. A še dva meseca, do 15. oktobra, bomo izkoristili vreme in obnovili čim več. Zdaj se začenja obnova Kajuhove ulice in Letališke ceste, septembra pa se bomo lotili še obnove drugega dela Šubičeve ulice, torej na odseku od Beethovnove ulice do Prešernove ceste,« je razložil župan.

Če bi ovrednotili čas, zgubljen v kolonah...

A prav to, da imajo odprtih toliko cestnih gradbišč naenkrat, vidi prometni načrtovalec Andrej Cvar iz projektantskega podjetja City Studio kot jedro težave. »Nihče se ne vpraša, kaj bo s prometom. Lahko bi naredili simulacijo in katero obnovo malo zamaknili, da bi promet potekal bolj tekoče. Na Dunajski cesti so začeli obnavljati še križišče z Vilharjevo ulico, podhod pri Grablovičevi, zdaj pa so postavili zaporo še za obnovo Kajuhove in Letališke. Vse to, vedoč, da Dars že vse poletje obnavlja severni del obvoznice. To pomeni, da je razkopan praktično ves severni del Ljubljane. Edina pot, kjer ne naletiš na gradbišče, je skozi šmartinski podvoz, ki pa je tako in tako največja rakava rana ljubljanskega prometa,« je opozoril Cvar.

Za zamude pri obnovi Dunajske ceste je Cvar »okrivil« mestno varčevalno politiko. »Ker jim je bilo pred začetkom del škoda denarja za tri dodatne vrtine, zdaj ne vedo, v kakšnem stanju je tampon. A če bi malo več vložili v preiskave, bi lahko bistveno bolj natančno ocenili situacijo in naredili natančnejši terminski načrt. Tak 'varčevalni' način jih kasneje lahko zelo drago stane. Še sreča, da pri nas nihče ne ovrednoti časa, ki ga ljudje zabijejo v kolonah, kot to počnejo Američani. Če bi to izračunali, bi načrtovalce marsikdo vprašal po zdravju,« je prepričan sogovornik.

Župan svetuje uporabo obvoznice in hvali Dars

Župan Zoran Janković pravi, da se bo prometni kolaps zgodil le, če vozniki ne bodo upoštevali, da se Dunajska cesta obnavlja. »Kot alternativo Dunajski cesti lahko vozniki uporabijo vsaj tri variante: lahko gredo po Slovenčevi in Parmovi cesti, druga varianta je prek tomačevskega krožišča na Štajersko cesto, za zdaj je prazna tudi Vojkova cesta. Še najboljša pa je obvoznica. Kdor gre proti središču mesta, predlagam izvoz Brdo, lahko pa se zapelje celo na barjanko, kjer je najhitrejši uvoz. S severa torej na jug in potem v središče mesta,« svetuje župan. Po njegovih besedah bo tudi Dunajska cesta bolj pretočna, kot je zdaj, saj bodo prihodnji teden – da bi zmanjšali pritisk nanjo – zaprli uvoza iz Baragove in Posavskega ulice. Janković je pohvalil tudi Dars, ki obnavlja severno obvoznico, ne da bi pri tem povzročil najmanjše prometne težave.